Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Ferrari se rýsuje. Půjde prý o něco úplně jiného, největší extrém své třídy
6.12.2020 | Petr Prokopec
Vývoj možná nejkontroverznějšího Ferrari vůbec míří do finále, a tak si o něm můžeme říci zase o něco víc. Italové podle dostupných informací nepůjdou proti Lamborghini Urus stejně pojatým autem, ale něčím více svým.
Rok 2022 bude pro automobilku Ferrari velmi významný. Slavit sice nebude žádné kulaté výročí, nicméně vůbec poprvé ve své historii nabídne vůz, který bude mít ke sporťáku opravdu daleko. Jak asi již tušíte, řeč je o chystaném modelu Purosangue, které se dle italské značky má stát největším extrémem ve své třídě. Otázkou nicméně je, o jakou třídu se vlastně bude jednat. Ač půjde proti jiným SUV, Ferrari se stále zatvrzele brání škatulce s tímto označením. To ale svého času dělal i Rolls-Royce, přesto bychom jeho Cullinan do jiného segmentu rozhodně nezařadili.
Stejně tak můžeme nadále jen spekulovat, s jakými schopnostmi bude tato novinka spojena. Italové totiž nehodlají připustit, že by se Purosangue mohl na silnici chovat diametrálně jinak než ostatní vozy značky, samozřejmě s přihlédnutím na poněkud větší světlé i faktické výšce. Obojí přitom bude důvodem mnohých lupnutí za krkem. Bez ohledu na tvary i zaškatulkování je totiž prakticky jisté, že se za novinkou značky budou otáčet davy. Zvláště pokud bude vypadat tak, jak na svých skicách naznačuje Alessandro Capriotti.
Purosangue si přitom na neoficiálních snímcích bere inspiraci z modelů FF a GTC4Lusso, přičemž ve srovnání s konkurenčním Lamborghini Urus skutečně nevypadá jako pravověrné SUV. Spíše tu máme jakýsi shooting brake na chůdách, který si zachovává pro Ferrari typickou dlouhou přední kapotu. Co se však pod ní usadí, to je další otázka, na kterou zatím neexistuje jistá odpověď. Automobilka nicméně musí odpovědět na 650 koní, které produkuje osmiválec pohánějící SUV ze Sant’Agata Bolognese.
Ferrari přitom bude moci nabídnout šesti-, osmi- i dvanáctiválce, objetivt se má i plug-in hybridní provedení. S novým modelem totiž značka jistojistě překročí roční strop 10 tisíc prodaných vozů, což ji posune do jiné kategorie výjimek Evropské unie stran emisí. Italové na ně tedy budou muset brát ohled více než dosud. Nicméně ani za tohoto předpokladu se příliš nepočítá s tím, že by Purosangue dorazil i v ryze elektrické verzi, k elektrickým autům se současné vedení firmy nestaví příliš pozitivně.
Lze už jen dodat, že novinka nabídne dvě řady sedadel i odpovídající zavazadelník, který se v případě Capriottiho vize skrývá za horizontálními lamelami připomínajícími Ferrari z 80. a 90. let. Jakkoliv ale zrovna tento prvek vypadá poměrně přitažlivě, v reálu s ním příliš nepočítáme. Boční prolisy se žraločími žábrami by nicméně již dorazit mohly. A pokud u toho budou velká litá kola, zodpoví se tím otázka týkající se oněch schopností mimo zpevněný asfalt.
Chystaný Purosangue bude kráčet ve stopách již ukončeného GTC4 Lusso nejen koncepčně, ale nejspíše i vizuálně, jak ukazují ilustrace níže. Přesvědčit se o tom budeme moci v roce 2022. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroje: Alessandro Capriotti@Instagram, Motoring
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před hodinou - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 2 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 4 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan