Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku

Motor o objemu 0,8 litru nabídne 48 koní a 125 Nm. Suzuki se velmi snažilo potlačit nízkofrekvenční vibrace a hluk. Jak se to povedlo, si ale vyzkouší jen Indie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku

4.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Motor o objemu 0,8 litru nabídne 48 koní a 125 Nm. Suzuki se velmi snažilo potlačit nízkofrekvenční vibrace a hluk. Jak se to povedlo, si ale vyzkouší jen Indie.

Suzuki představilo dvouválcový diesel pro své nejmenší modely a pravděpodobně se díváme na Motor roku, vezmeme-li v potaz, v jakém stavu je tato anketa v poslední době. Nevěříte? Jak potom vysvětlit několikanásobné vítězství tříválce 1,0 EcoBoost od Fordu, když ještě před pár lety byly nejlepšími atmosférické desetiválce z Mnichova?

Zanechme ale prozatím cynických poznámek a podívejme se na japonskou novinku. S oním Motorem roku to možná nebude tak žhavé, protože tento malý, 0,8litrový turbodiesel míří na indický trh. Důvody jsou jednoduché - v Indii je po dieselech v osobních autech poptávka a tamní vláda naftu jako palivo podporuje všemožnými úlevami.

Tento nový dvouválec je první diesel, který pro svá osobní auta vyvinulo samo Suzuki. Vznětové motory pod kapotami vozů Suzuki v Evropě mají jiný původ, japonská značka je jen upravuje pro použití ve svých autech. Maruti Suzuki Celerio, které bude s novým dvouválcem k mání, je prý nejúspornější auto vyráběné v Indii - jeho spotřeba má být 3,7 litru paliva na 100 km.

Dva válce mají dohromady 793 ccm objemu a díky přeplňování nabídnou 48 koní v 3 500 otáčkách a 125 Nm ve 2 tisících ot/min. Celerio tedy s tímhle motorem nebude žádným rychlíkem a když ho naložíte po střechu lidmi a věcmi - všichni jsme jistě někde na internetu viděli, co se dá převézt v Indii na motocyklu - ani s tou nízkou spotřebou to pravděpodobně nebude tak slavné, protože motor nebude mít dost výkonu.

Dva válce a ještě vznětové spalování vypadají na papíře dost strašidelně po stránce jízdního komfortu a vibrací, ale Suzuki uvádí, že pro potlačení těchto nepříjemných projevů udělalo maximum, v rámci rozumných nákladů, pochopitelně. Nízkofrekvenční vibrace, specifické pro dvouválcové diesely, byly potlačeny optimalizovaným setrvačníkem. Také tu jsou upravené silentbloky motoru a více zvukové izolace.

Kromě co největšího potlačení vibrací bylo dbáno také na nízkou hmotnost - blok motoru je z hliníkové slitiny, stejně jako palivový systém a turbodmychadlo. Vysokého točivého momentu v nízkých otáčkách bylo dosaženo instalací velkého mezichladiče a snížením kompresního poměru na 15,1:1, tedy do oblasti, ke které se dnes umí přiblížit i atmosférické benzínové motory.

Jak stojí i výše, tento dvouválcový diesel bude k mání jen v Indii, alespoň prozatím. Suzuki Celerio tam s ním bude začínat na ceně 465 393 rupií, tedy v přepočtu na necelých 180 tisících korunách. Zda vůbec, kdy a s jakou cenou se dostane do Evropy, je zatím příliš brzy odhadovat.


Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku - 1 - maruti suzuki celerio diesel 01Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku - 2 - maruti suzuki celerio diesel 02Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku - 3 - maruti suzuki celerio diesel 03
Dieselové Suzuki Celerio je zatím jen pro Indický trh

Zdroj: Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše