Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki představilo dieselový dvouválec 0,8, je to horký kandidát na Motor roku
4.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Motor o objemu 0,8 litru nabídne 48 koní a 125 Nm. Suzuki se velmi snažilo potlačit nízkofrekvenční vibrace a hluk. Jak se to povedlo, si ale vyzkouší jen Indie.
Suzuki představilo dvouválcový diesel pro své nejmenší modely a pravděpodobně se díváme na Motor roku, vezmeme-li v potaz, v jakém stavu je tato anketa v poslední době. Nevěříte? Jak potom vysvětlit několikanásobné vítězství tříválce 1,0 EcoBoost od Fordu, když ještě před pár lety byly nejlepšími atmosférické desetiválce z Mnichova?
Zanechme ale prozatím cynických poznámek a podívejme se na japonskou novinku. S oním Motorem roku to možná nebude tak žhavé, protože tento malý, 0,8litrový turbodiesel míří na indický trh. Důvody jsou jednoduché - v Indii je po dieselech v osobních autech poptávka a tamní vláda naftu jako palivo podporuje všemožnými úlevami.
Tento nový dvouválec je první diesel, který pro svá osobní auta vyvinulo samo Suzuki. Vznětové motory pod kapotami vozů Suzuki v Evropě mají jiný původ, japonská značka je jen upravuje pro použití ve svých autech. Maruti Suzuki Celerio, které bude s novým dvouválcem k mání, je prý nejúspornější auto vyráběné v Indii - jeho spotřeba má být 3,7 litru paliva na 100 km.
Dva válce mají dohromady 793 ccm objemu a díky přeplňování nabídnou 48 koní v 3 500 otáčkách a 125 Nm ve 2 tisících ot/min. Celerio tedy s tímhle motorem nebude žádným rychlíkem a když ho naložíte po střechu lidmi a věcmi - všichni jsme jistě někde na internetu viděli, co se dá převézt v Indii na motocyklu - ani s tou nízkou spotřebou to pravděpodobně nebude tak slavné, protože motor nebude mít dost výkonu.
Dva válce a ještě vznětové spalování vypadají na papíře dost strašidelně po stránce jízdního komfortu a vibrací, ale Suzuki uvádí, že pro potlačení těchto nepříjemných projevů udělalo maximum, v rámci rozumných nákladů, pochopitelně. Nízkofrekvenční vibrace, specifické pro dvouválcové diesely, byly potlačeny optimalizovaným setrvačníkem. Také tu jsou upravené silentbloky motoru a více zvukové izolace.
Kromě co největšího potlačení vibrací bylo dbáno také na nízkou hmotnost - blok motoru je z hliníkové slitiny, stejně jako palivový systém a turbodmychadlo. Vysokého točivého momentu v nízkých otáčkách bylo dosaženo instalací velkého mezichladiče a snížením kompresního poměru na 15,1:1, tedy do oblasti, ke které se dnes umí přiblížit i atmosférické benzínové motory.
Jak stojí i výše, tento dvouválcový diesel bude k mání jen v Indii, alespoň prozatím. Suzuki Celerio tam s ním bude začínat na ceně 465 393 rupií, tedy v přepočtu na necelých 180 tisících korunách. Zda vůbec, kdy a s jakou cenou se dostane do Evropy, je zatím příliš brzy odhadovat.
Dieselové Suzuki Celerio je zatím jen pro Indický trh
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis