Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Svět aut není v pořádku, když je nejprodávanější vůz své třídy 15 let starý a prodává se dvakrát líp než nový
6.1.2023 | Petr Miler
Na trhu se občas dějí zvláštní věci, v případě aut se ale opravdu nestává, aby byl narušen jejich obvyklý životní cyklus, kdy prodeje nejprve vylétnou a pak už jen klesají do příchodu další generace. Tady se věci mají jinak a náhoda to není.
Většina výrobců v posledních letech naznačuje, že sportovní auta už nejsou co bývala. Něco na tom bude, neboť zájem o kupé, kabriolety a jim podobné vozy běžnějších značek postupně klesá. Výjimky se ale najdou. A za všechny dnes zmíníme auto, jehož prodeje se nejenže drží na vysoké úrovni, ale dokonce rychle stoupají. Řeč je o třetí generaci Dodge Challenger, která se začala prodávat v roce 2008. V té době si vůz pořídilo 17 423 lidí, tehdy ale nebyl k mání celých 12 měsíců, o rok později si jej koupilo 25 852 zákazníků.
Taková čísla v té době nemohla stačit na ohrožení konkurence - Chevrolet Camaro na tom byl dvakrát lépe, Ford Mustang dokonce šestkrát. Obě tyto automobilky navíc v roce 2014 přišly s novými generacemi těchto modelů, které měly zájem o ně znovu rozdmýchat. V případě Mustangu k tomu aspoň na nějaký čas došlo, odbyt Chevroletu ale začal jen klesat. U Dodge se stal pravý opak, přestože v prodeji dodnes zůstává originál postavený na architektuře Mercedesu z 90. let minulého století.
Tohle auto snad zraje jako víno. Dnes má na krku už 15 křížků a může se pochlubit dalšími skvělými prodejními výsledky, které jsou více jak dvakrát lepší než v roce 2009. Prodeje se léta držely nad hranicí 60 tisíc exemplářů za rok a vůbec nejúspěšnější byl pro Challenger rok 2018, kdy značka našla 66 716 zájemců. To je skoro zázrak a jinak nelze hovořit ani o loňském výsledku - navzdory poklesu prakticky všech trhů a problémům s výrobou i prodejem si kupce našlo 55 060 aut, což znamená dokonce meziroční růst prodejů o 1,3 %.
Úspěchu Challengeru vyjde nejlépe najevo v porovnání s konkurencí, neboť Camaro nechal navzdory výše zmíněné inovaci daleko za sebou - s 24 652 prodanými vozy je zcela v prachu. Mustang je na tom také hůře, ostatně meziročně výrazně klesá a 47 566 prodaných aut představuje posun o 9,3 % dolů.
Úspěch značky Dodge jen podtrhuje spřízněný čtyřdveřový model Charger, kterého se loni prodalo ještě víc (80 365 aut) a jeho loňský odbyt je znovu lepší než předloni i před 10 lety. Pokud chcete důkaz, že automobilový svět není v pořádku, právě ho máte před sebou. Hlavní důvod úspěchu těchto modelů nespočívá v ničem jiném než v nežádoucí evoluci automobilů obecně a touze koupit některé modely v jejich původní podobě, dokud to ještě jde.
Zájem o Dodge Challenger je násobně vyšší než v době jeho příchodu na trh, meziročně dál roste a i 15 let po příchodu na trh je nejžádanějším vozem své třídy. Není to absurdní? Foto: Dodge
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera