Reklama

Tato obří mašina sama bleskově opravuje silnice. Umí úžasné věci

 | 18 příspěvků | 20.6.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený

Já ho viděl. | 20.6.2018 22:00reagovat
avatar

Já ho viděl.

Nepřihlášený

Opravdu bizarní | 21.6.2018 06:00reagovat
avatar

Opravdu bizarní

Nepřihlášený Mike

Tento stroj se v ČR běžně.. | 21.6.2018 07:23reagovat
avatar

Tento stroj se v ČR běžně používá i na silnicích II. a III. třídy.

Nepřihlášený Nepřihlášený

Kdyby autor článku zvedl s.. | 21.6.2018 07:31reagovat
avatar

Kdyby autor článku zvedl svoje ctěné pozadí ze židle u pc, a šel se podívat ven, uviděl by na vlastní oči, že tyto stroje u nás pracují. Celý proces oprav se jmenuje recyklace za studena. Osobně jsem ho několikrát viděl a akci.

Nepřihlášený Frézař

No hlavně z žádné frézy ne.. | 21.6.2018 07:51reagovat
avatar

No hlavně z žádné frézy neleze krásná, hotová a nová silnice, jak se autor snaží vylíčit. Fréza jen rozbije stávající povrch, při tom do néj zpravidla zamíchá předem rozsypané pojivo (cement, vápno...). K tomu je schopná průběžně dodávat vodu nebo emulzi. Nic víc, nic míň. Je to taková pojízdná míchačka. Dál se povrch musí klasicky zpracovat: vyrovnání, hutnění. A nakonec finišer položí nový aafalt.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal Doležal

Recyklace za studena - cel.. | 21.6.2018 08:08reagovat
avatar

Recyklace za studena - celkem běžný proces při modernizaci českých dálnic, měl jsem tu čest na úseku D1-18 už v roce 2016. A přesně jak se píše v přispěvku nahoře, po zlepšení materiálu vrstvy frézou probíhá její úprava graderem a válcováním, následně se klade podkladní betonová vrstva a 27 cm vysoká vrstva finálního betonového povrchu

Nepřihlášený George

A proto mají v rusku místo.. | 21.6.2018 08:18reagovat
avatar

A proto mají v rusku místo silnic obyčejné tankodromy..

Nepřihlášený

Autor opravdu "objevil Ame.. | 21.6.2018 08:39reagovat
avatar

Autor opravdu "objevil Ameriku". Je to v ČR běžně používaná technologie. Navíc autor neví nic o problematice konstrukcí vozovek a jejich únosnosti v závislosti na stupni dopravního zatížení. Většinu poruch vozovek opravdu nespasí začernění povrchu novou asfaltovou vrstvou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tankodrom

Reakce na: Autor opravdu "objevil Ame.. | 21.6.2018 09:54reagovat
avatar

Souhlas. Jiná otázka pak je, proč někdo dodpustí, aby se silnice flikovaly přesně tímto uvozovkovým způsobem - "začernění povrchu novou vrstvou asfaltu". Na II. a III. třídách časté. Podloží nezajímá, únosnost zbylé vrstvy po odfrézování taky nezájem, ... Tejden po tom jezdí autobus a vlnobití je zpět.

Technologická nekázeň, mizerná až žádná příprava, nedostatečné hutnění (copak v ČR neumíme položit a uválcovat asfalt tak, aby nebyl už od novoty hrbatej??), ignorace drenážních vrstev, nedomyšlené způsoby oprav ("je to podle normy" - nevotravuj)... to vše jsou jen další kapitoly téhož příběhu, který platí daňový poplatník a evidentně je mu to jedno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JB

Super fotky! Detail osvětl.. | 21.6.2018 15:43reagovat
avatar

Super fotky! Detail osvětlení držáku spz (nebo co to je za kousek plechu) a nouzového vypínače, to je něco!!! Copak na tom stroji nejsou zajímavější věci?? A fotek z akce tam taky moc nemáte, úprava půdy, nebo písku to asi není moc náročné. Asi pracuje na silnici 35, opravovaný úsek Gajer - Litomyšl, moc jsem nestihl vidět, ale podle bílé barvy a velkých kol to asi byl on (20.6.2018)

Nepřihlášený Roman

Češi tak co kupujete aby s.. | 21.6.2018 19:09reagovat
avatar

Češi tak co kupujete aby ste napravyly co se do ... D1 atd. ? ???

Nepřihlášený Klima Zdenek

Vážně skvělá masina,v prac.. | 21.6.2018 19:30reagovat
avatar

Vážně skvělá masina,v praci jich mame nekolik a co umi,....lepsi videt na vlastni oci

Nepřihlášený older

Reakce na: Souhlas. Jiná otázka pak j.. | 21.6.2018 22:13reagovat
avatar

Zlaté české ručičky.........bejvávalo....

Nepřihlášený No name

Co vím, tak po provedene s.. | 23.6.2018 06:52reagovat
avatar

Co vím, tak po provedene stabilizaci podkladu a zavalcování by mel byt povrch kropen vodou a vxzrat bez zbxtecneho zatizeni. Pak spojovaci vrstva nejaky emulzni postrik pak lozna vrstva asfaltu pak obrus. Tak to tak rychle a samo sdi nebude jsk se pise v clanku. Mxslim si tak cca 3 tydny od zacátku praci. Kdxz se dela jen remix.

Nepřihlášený Josef Belak

Reakce na: No hlavně z žádné frézy ne.. | 23.6.2018 08:29reagovat
avatar

Přesně tak. Není to tak jednoduché jak si autor článku myslí. Připadá mi, že ty články sypou z rukávu malé děti.

Nepřihlášený

Tam bude určitě motor TDI. | 24.6.2018 19:51reagovat
avatar

Tam bude určitě motor TDI.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif