Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technický šéf BMW varuje konkurenty, aby lidem nevyprávěli pohádky o elektromobilech
6.5.2022 | Petr Prokopec
Zaujmout k elektrickým autům jakkoli kritický pohled je dnes krajně neobvyklé, výrobci naopak často slibují až nemožné. BMW to prý nedělá a varuje soupeře, aby to nedělali ani oni, ve výsledku to zákazníky jen znechutí a odradí.
V případě vlastností elektromobilů existuje jen málo důležitějších aspektů, než je dojezd na dobití a možnost rychle jej „obnovit”. Tedy alespoň pohledem každodenní použitelnosti. Z dlouhodobého hlediska vás může více trápit vyšší pořizovací cena či rychlý pokles hodnoty daný omezenou životností akumulátorů, bezprostředně ale stěží skousnete, bude-li vás akční rádius omezen jen pár stovkami kilometrů za den. Problémem nicméně je fakt, že i ty největší baterie v těch nejtěžších a nejvýkonnějších elektromobilech jsou v ekvivalentem jen velmi malé palivové nádrže - v případě 100kWh se jedná jen o něco kolem 25 litrů nafty. Aby tedy výrobci zvládli publikum alespoň nějak okouzlit, provádí v laboratořích všechny možné myslitelné čachry.
Je pěkné, že velmi benevolentní metodika NEDC ustoupila do pozadí a místo ní hraje prim nový způsob měření spotřeby označený písmeny WLTP. Jakkoli je ale bližší skutečnému světu, realitu ani tak nereflektuje. Ve výsledku je tak hlavně na výrobcích, nakolik skutečně efektivní technologii svým elektromobilům nadělí a jak ji budou prezentovat zákazníkům. A musí si uvědomit, že tentokrát dráždí hada bosou více než kdy předtím. Pokud totiž lidé kvůli přepálenému fiktivnímu dojezdu skončí na půli cesty, je jasné, že značce věrnost nezachovají.
Na tuto strunu nyní zahrál technický šéf BMW Frank Weber, který okomentoval výsledky testu reálného dojezdu elektrických aut ze strany německého autoklubu ADAC. Ten ověřoval mj. dojezd BMW iX xDrive50 a Mercedesu EQS 450+. Mnichovský elektromobil přitom dle metodiky WLTP má zvládat na jedno nabití 626 km, ten stuttgartský pak dokonce 731 km. Ke smůle třícípé hvězdy se však její zástupce k této hodnotě ani nepřiblížil, místo toho zvládl jen 575 km. BMW má oproti tomu na kontě 610 km.
„Test autoklubu jednoznačně dokázal, že slíbený dojezd EQS není v reálu dosažitelný. Naše iX nicméně spotřebovává méně energie než EQS. Test tak ukázal, že zvládáme dodat přesně to, co slibujeme,“ uvedl Weber. Závěr jeho tvrzení přitom s ohledem na výsledky není až tak pravdivý, neboť i BMW zaostalo za slíbenou hodnotou pouze o chlup. V případě Mercedesu je nicméně rozdíl mezi teorií a praxí opravdu značný a skutečně může ovlivnit renomé automobilky i loajalitu jejích zákazník.
„Nejhorší věcí, kterou jako výrobce aut můžete udělat, je zahrávat si s očekáváním zákazníků. Snadno se vám totiž může stát, že si klientela usmyslí, že se nedočkala slíbeného. Logicky pak bude zastávat názor, že u této značky nakupovala naposledy,“ dodává Weber. Bohužel, se stále většími politickými tlaky dochází k nafukování stále větších bublin, zvláště pak u některých značek. BMW se evidentně snaží být upřímnější.
BMW iX xDrive50 zvládá dle testu ADACu v reálu 610 km, je tedy blízko udávanému dojezdu 626 km. Foto: BMW
Oproti tomu Mercedes-Benz EQS 450+ urazí maximálně 575 km, daleko za slibovanými 731 km. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 29 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz