Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technický šéf Bugatti skončil, jeho nová štace je šance na lepší auta pro nás všechny
25.1.2021 | Petr Prokopec
Podepsal se pod řadu vozů asi nejobdivovanější automobilové značky, nevyjímaje extrémní modely Centodieci, Divo či koncept Bolide. Z Molsheimu se ale nakonec po čtyřech letech stěhuje do Wolfsburgu, kde bude dohlížet na obyčejné kompakty.
Před čtyřmi lety se technickým šéfem Bugatti stal Stefan Ellrott. Automobilka z Molsheimu pod jeho taktovkou přišla s celou plejádou extrémních novinek, v jejichž čele kráčí Bugatti Bolide. Tedy neskutečný koncept, jenž představuje odpověď na otázku, co by se stalo, kdyby Bugatti postavilo novinku okolo svého šestnáctiválcového motoru a nemuselo se zabývat jakýmikoliv restrikcemi. Ellrott přitom v době premiéry vyzdvihoval hlavně poměr výkonu a hmotnosti, kdy na jednoho koně připadá pouze 0,67 kilogramu. Mimo to uváděl, že každý supersport představuje unikátní výzvu.
Při pohledu na dané renomé by přitom člověk čekal, že Ellrott je jedním ze žhavých kandidátů na post Stephana Winkelmanna, šéfa celé značky. Realita je však nakonec jiná, neboť technický šéf automobilky momentálně balí kufry a stěhuje se z Molsheimu do Wolfsburgu. Od února bude totiž zastávat roli technického šéfa Volkswagenu pro kompaktní vozy. To může vypadat jako posun níže, realitou je ale spíše pravý opak - za kompakty VW můžeme považovat Polo a Golf, tedy dva klíčové modely jejichž obchodní úspěch či neúspěch ovlivňuje směřování celého koncernu Volkswagen. Vedle toho je jakékoli Bugatti bezvýznamnou hračkou pro bohaté.
Přesun takové kapacity do Wolfsburgu tak lze vnímat jako šanci na technicky lepší auta pro nás všechny. Pro Ellrott nebude toto prostředí neznámé - k Volkswagenu poprvé nastoupil již v roce 1996, teprve později rozšířil řady Bugatti. Tam pod jeho vedením vznikly mimo už zmíněný Bolide také Divo, Centodieci, Chiron Pur Sport nebo první produkční auto, které překonalo rychlost 300 mil v hodině - Chiron Super Sport 300+. Nyní se zdá, že kompaktní vozy jsou pro VW Group náročnějším oříškem na rozlousknutí, a proto potřebuje ve svých řadách opravdu schopného technika.
Ellrottův dosavadní post bude zastávat Gregory Gries, což je další zajímavá tvář. Je to dosavadní šéf vývoje pohonných jednotek u Bugatti a dlouholetý zaměstnanec značky, který v Molsheimu pracuje již od jejího návratu mezi živé v roce 1998. Gries byl tedy již od počátku zapojen do výroby konceptů EB118, EB218 a 18.3 Chiron, stejně jako vyvíjel dokonce osmnáctiválcový motor. Nakonec ale Bugatti dalo zelenou šestnáctiválci, jenž nese právě jeho podpis.
I v tomto případě dává jeho jmenování smysl, zvláště když značka hodlá u benzinové spalovací jednotky zůstat tak dlouho, jak jen to v dnešním světě tlačícím elektromobilitu bude možné. Dá se totiž předpokládat, že něco takového by asi jen málokdo kromě duchovního otce W16 dokázal zařídit.
Dosavadní technický šéf Bugatti Stefan Ellrott se přesouvá z Molsheimu k příštím Volkswagenům Polo a Golf. Foto: Bugatti
Na jeho postu jej nahradí Gregor Gries, který pro Bugatti pracuje již od jeho znovuzrození a stojí za slavným šestnáctiválcovým motorem. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis