Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla se po letech snah pochlubila časem z nejnáročnějšího okruhu světa, je to zklamání
10.9.2021 | Petr Prokopec
Měl-li tento výkon ukázat nadřazenost aut s elektrickým pohonem, něco krutě nevyšlo. Tesla se přitom pokoušela dosáhnout na Severní smyčce Nürburgringu co nejlepšího času už od roku 2019.
Letošní rok je pro Teslu komplikovanější než jiné. Elektrické konkurence přibývá, potíže s výrobou přetrvávají a i dlouho apatické americké úřady šetří sérii nehod spojenou s technologiemi Autopilot a Full Self-Driving. Značka pak navíc odpískala i Model S Plaid+, přestože na něj přijala zálohy od řady lidí. Těm pak oznámila, že níže posazená verze Plaid je dostatečně rychlá a musí jim stačit.
Jak se nicméně stále více ukazuje, ke světové dominanci má Plaid opravdu daleko. Nejprve musel pustit z hlavy myšlenky na světový rekord silničních aut ve zrychlení na čtvrtmíli, jakkoli je třeba uznat, že pokořitelem se stalo nesrovnatelně dražší auto, které zdaleka není tak praktické. Nicméně Tesla se chlubila tím, kterak má nejrychleji zrychlující vůz na světě i v době, kdy již byly časy konkurenčního Rimacu Nevera známé.
Nyní si možná chtěla spravit chuť rekordem produkčních elektromobilů na nejnáročnějším okruhu světa, tedy Nordschleife Nürburgringu, kterého po dvou letech snah dosáhla. Model S Plaid obkroužil Severní smyčku za 7 minut a 30,9 sekundy, což je o 12 sekund lepší čas než u dosavadního krále. Tím bylo Porsche Taycan, které jednadvacetikilometrový okruh zvládlo za 7 minut a 42,3 sekundy. Ovšem již před dvěma lety, kdy se Tesla o totéž teprve začínala pokoušet a sériový Plaid ještě neexistoval. Mimo to šlo o Taycan ve verzi Turbo, nikoliv o vrcholné provedení Turbo S. Obě varianty navíc mají jen dva motory, zatímco Tesla disponuje třemi.
Ve výsledku by nás tedy vlastně ani neudivilo, kdybychom tu zakrátko měli novou tiskovou zprávu Porsche, ve které by automobilka poinformovala o jízdě svého vrcholu. Jakkoliv ve výsledku ani nemusí, neboť do špatného světla staví výkon Tesly i zápis modernizované Panamery Turbo S. Ta loni zajela Ring za 7 minut a 29,8 sekundy, navíc šlo o plnou verzi okruhu, na kterou již Tesla potřebuje 7 minut a 35,5 sekundy. Rozdíl tedy opravdu není malý, zvláště uvážíme-li, že Tesla má 1 034 koní, zatímco Panamera Turbo S „jen” 630. A nelze tu mluvit o rozdílech v praktičnosti či komfortu ve prospěch Tesly, naopak. Panamera je luxusnější a komfortnější auto, přesto je s 404koňovým mankem jasně rychlejší.
Pokud tedy Elon Musk chtěl tímto počinem ukázat nadřazenost elektromobilů nad spalovacími auty, neuspěl. Nechceme tím pochopitelně říci, že by Model S Plaid byl pomalý. Na svou cenu je naopak neskutečně rychlý, ovšem zjevně jen v přímce. Jakmile dojde na srovnání ve spletitějším prostředí závodního okruhu nemá ani ani benzinové luxusní koráby, natož pak na skutečně sportovní auta. Takový Nissan GT-R byl na Ringu pod hranicí 7 minut a 30 sekund už v roce 2009, na tehdejších pneumatikách...
Elon Musk se pochlubil rekordním časem Tesly Model S Plaid na Ringu. Ten však platí jen pro elektromobily, přičemž je otázkou, jak vlastně dlouho. Kalifornský sedan totiž porazil pouze Porsche Taycan Turbo, nikoliv vrcholné Turbo S. Obě verze mají navíc o parník méně výkonu než třímotorový Plaid, který zaostává i za o 404 koní slabším Porsche Panamera Turbo S. Foto: Tesla
Tesla Model S Plaid just set official world speed record for a production electric car at Nurburgring. Completely unmodified, directly from factory. pic.twitter.com/AaiFtfW5Ht
— Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2021
Zdroj: Elon Musk@Twitter
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera