Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo

Fordu se v poslední době nedaří a marně hledá recept, jak si vydobýt zpět svou někdejší slávu. Jeho vlastní auta nebodují, a tak je jeho poslední novinka v podstatě jen přeznačkovaným Volkswagenem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo

12.10.2021 | Petr Prokopec

Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo

/

Foto: Ford

Fordu se v poslední době nedaří a marně hledá recept, jak si vydobýt zpět svou někdejší slávu. Jeho vlastní auta nebodují, a tak je jeho poslední novinka v podstatě jen přeznačkovaným Volkswagenem.

V loňském roce dorazila čtvrtá generace VW Caddy, která se od předchůdců lišila nejen vzhledem, ale především technikou. Němci totiž přepřáhli na platformu MQB, která jim umožnila přijít s mnoha moderními technologiemi. Zákazníci se tedy dočkali jak větší konektivity v rámci multimédií, tak třeba systému Travel Assist. Nabídka pak kromě osobního provedení počítá i s užitkovou variantou, která je navíc k mání s krátkým i dlouhým rozvorem.

Nyní se portfolio rozšířilo ještě více, i když nikoliv tak, jak byste asi předpokládali. Do hry totiž vstoupil Ford, který s Volkswagenem uzavřel partnerství. Původně se zdálo, že prvním společným produktem bude Amarok nové generace postavený na bázi Fordu Ranger, ovšem ten evidentně vyfasuje kartičku se dvojkou. Číslem jedna se totiž stává nové Tourneo Connect, jenž vzniklo přepracováním výše zmíněného Volkswagenu Caddy.

Modrý ovál se ale příliš nepředřel, tohle není jiné auto. „Jeho” Tourneo Connect se totiž od originálu odlišuje pouze čelní maskou doprovázenou jinými světlomety a logem. To je ale naprosto vše, jakkoliv musíme zmínit provedení Sport (šedý vůz) a Active (modrý vůz). Obě totiž mění 16palcová kola za 17palcová, s nimiž jsou spárovány buď „rychlé pruhy“ a čelní splitter nebo poupravený bodykit doplněný ochrannými pláty podvozku vpředu a vzadu.

Právě tyto verze poněkud vystupují z davu, v případě techniky ale již znovu zůstává vše při starém. Stejně jako u Volkswagenu budou totiž i zákazníci Fordu moci sáhnout pouze po přeplňované benzinové jedna-pětce (116 koní) nebo dieselovém dvoulitru (110 a 120 koní). Všechny motory přitom pochází od Němců stejně jako šestistupňový manuál či sedmistupňový automat. A platí to i pro pohon všech kol, s nímž je možné spojit silnější diesel.

Také Ford pak hodlá zákazníkům nabídnout dva odlišné rozvory, přičemž kratší provedení pobere 2 600 litrů, delší pak až 3 100 l. Je však zapotřebí vyjmout zadní řadu sedadel. A pokud chcete uvnitř převážet až třímetrové předměty, pak je třeba sklopit sedadlo spolujezdce. V té chvíli si přitom 8,25palcový nebo 10palcový displej multimédií bude užívat pouze řidič, který se u již zmíněné verze Sport může dočkat i 10palcového digitálního přístrojového štítu.

Modrý ovál v tiskové zprávě nikterak nezmínil svou vlastní technologii SYNC, od Němců tedy byla převzata i multimédia. Suma sumárum tu tedy evidentně opravdu máme další nové Caddy, jen s jiným označením a jinou přídí. Jak na to zareagují zákazníci, zjistíme na počátku roku, kdy jde nové Tourneo Connect do prodeje. Ceny zatím zveřejněny nebyly, oproti těm u Volkswagenu startujícím na 519 tisících Kč se ale nejspíše příliš lišit nebudou.


Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 1 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 01Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 2 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 02Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 3 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 03Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 4 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 04Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 5 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 05Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 6 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 06Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 7 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 07Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 8 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 08Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 9 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 09Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 10 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 10Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 11 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 11Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 12 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 12Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 13 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 13Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 14 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 14Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 15 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 15Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 16 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 16Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 17 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 17Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo - 18 - Ford Tourneo Connect 2021 prvni sada 18
Nový Ford Tourneo Connect je jen velmi lehce přepracovaným Volkswagenem Caddy, modrý ovál totiž své verzi dodal pouze unikátní čelní masku a světla. Jinak však používá platformu, motory i multimédia německé značky. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše