Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tonoucí se stébla chytá, poslední nový Ford už má od modrého oválu v podstatě jen logo
12.10.2021 | Petr Prokopec
Fordu se v poslední době nedaří a marně hledá recept, jak si vydobýt zpět svou někdejší slávu. Jeho vlastní auta nebodují, a tak je jeho poslední novinka v podstatě jen přeznačkovaným Volkswagenem.
V loňském roce dorazila čtvrtá generace VW Caddy, která se od předchůdců lišila nejen vzhledem, ale především technikou. Němci totiž přepřáhli na platformu MQB, která jim umožnila přijít s mnoha moderními technologiemi. Zákazníci se tedy dočkali jak větší konektivity v rámci multimédií, tak třeba systému Travel Assist. Nabídka pak kromě osobního provedení počítá i s užitkovou variantou, která je navíc k mání s krátkým i dlouhým rozvorem.
Nyní se portfolio rozšířilo ještě více, i když nikoliv tak, jak byste asi předpokládali. Do hry totiž vstoupil Ford, který s Volkswagenem uzavřel partnerství. Původně se zdálo, že prvním společným produktem bude Amarok nové generace postavený na bázi Fordu Ranger, ovšem ten evidentně vyfasuje kartičku se dvojkou. Číslem jedna se totiž stává nové Tourneo Connect, jenž vzniklo přepracováním výše zmíněného Volkswagenu Caddy.
Modrý ovál se ale příliš nepředřel, tohle není jiné auto. „Jeho” Tourneo Connect se totiž od originálu odlišuje pouze čelní maskou doprovázenou jinými světlomety a logem. To je ale naprosto vše, jakkoliv musíme zmínit provedení Sport (šedý vůz) a Active (modrý vůz). Obě totiž mění 16palcová kola za 17palcová, s nimiž jsou spárovány buď „rychlé pruhy“ a čelní splitter nebo poupravený bodykit doplněný ochrannými pláty podvozku vpředu a vzadu.
Právě tyto verze poněkud vystupují z davu, v případě techniky ale již znovu zůstává vše při starém. Stejně jako u Volkswagenu budou totiž i zákazníci Fordu moci sáhnout pouze po přeplňované benzinové jedna-pětce (116 koní) nebo dieselovém dvoulitru (110 a 120 koní). Všechny motory přitom pochází od Němců stejně jako šestistupňový manuál či sedmistupňový automat. A platí to i pro pohon všech kol, s nímž je možné spojit silnější diesel.
Také Ford pak hodlá zákazníkům nabídnout dva odlišné rozvory, přičemž kratší provedení pobere 2 600 litrů, delší pak až 3 100 l. Je však zapotřebí vyjmout zadní řadu sedadel. A pokud chcete uvnitř převážet až třímetrové předměty, pak je třeba sklopit sedadlo spolujezdce. V té chvíli si přitom 8,25palcový nebo 10palcový displej multimédií bude užívat pouze řidič, který se u již zmíněné verze Sport může dočkat i 10palcového digitálního přístrojového štítu.
Modrý ovál v tiskové zprávě nikterak nezmínil svou vlastní technologii SYNC, od Němců tedy byla převzata i multimédia. Suma sumárum tu tedy evidentně opravdu máme další nové Caddy, jen s jiným označením a jinou přídí. Jak na to zareagují zákazníci, zjistíme na počátku roku, kdy jde nové Tourneo Connect do prodeje. Ceny zatím zveřejněny nebyly, oproti těm u Volkswagenu startujícím na 519 tisících Kč se ale nejspíše příliš lišit nebudou.
Nový Ford Tourneo Connect je jen velmi lehce přepracovaným Volkswagenem Caddy, modrý ovál totiž své verzi dodal pouze unikátní čelní masku a světla. Jinak však používá platformu, motory i multimédia německé značky. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda