Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval

Chris Harris ukázal, jak zvládá nejnovější Ferrari jezdit bokem, zatímco Stig preferoval co nejčistší stopu. A díky tomu za sebou nechal celý zbytek světa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval

8.10.2020 | Petr Prokopec

Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval

/

Foto: Ferrari

Chris Harris ukázal, jak zvládá nejnovější Ferrari jezdit bokem, zatímco Stig preferoval co nejčistší stopu. A díky tomu za sebou nechal celý zbytek světa.

O uplynulém víkendu se na televizní obrazovky vrátil Top Gear, devětadvacátá série se nicméně oproti těm předchozím v mnohém liší. Natáčení totiž sice odstartovalo již v únoru, ovšem záhy bylo přerušeno kvůli koronaviru. V květnu pak televizní stanice BBC oznámila, že kamery se opětovně rozjely, ovšem vlivem restrikcí byly zrušeny veškeré mezinárodní akce a štáb se pohyboval pouze po Velké Británii. Zároveň se studio přesunulo z hangáru před něj a vypuštěna byla i jízda celebrit, aby mohl být zachován ten správný sociální distanc.

I přes veškerá tato omezení se nicméně nezdá, že by první epizoda nové série u diváků neobstála. Řada z nich sice kritizuje zejména snímek o hledání ideálního firemního vozu, ve kterém se protagonisté měli chovat až příliš dětinsky a hloupě, na sekvence s Ferrari SF90 Stradale však prší chvála ze všech stran. Mnozí dokonce mluví o návratu starých zlatých časů, kdy u vesla ještě byli Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. S tím lze souhlasit, až na jedno - ani jeden z nich neumí tak řídit jako Chris Harris.

Hlavní hvězda celé show protáhne plug-in hybridní Ferrari po trati, a to nikoliv pouze ideální stopou. Jak je u Harrise obvyklé, dojde i na vypnutí stabilizace, načež se SF90 opravdu urve ze řetězu. V té chvíli se přitom z italského supersportu stává nástroj skutečně jen pro profesionály, zatímco s aktivovanými elektronickými berličkami nebudete mít dle Harrise daleko k tomu, abyste se cítili jako řidičský bůh, i když jím nejste.

Kromě Harrise si přitom SF90 vyzkoušel i Stig, který s ním logicky zajel také měřené kolo. A rovnou stanovil nový rekord, neboť trať na aerodromu v Dunsfoldu obkroužil za 1 minutu a 11,3 sekundy. Tím překonal i dosavadního krále okruhu, a sice Ferrari 488 Pista, jenž dosáhlo času 1:12,7. A takové Porsche 911 GT2 RS zůstalo s 1 minutou a 13,4 sekundami hodně vzadu, stejně jako LaFerrari. Byť je třeba dodat, že čas 1:14,2 s ním nedosáhl Stig, nýbrž Jason Plato.

Jedním z důvodů, proč za sebou italská novinka nechává i dražší příbuzné, stejně jako zbytek světa, je její pohonné ústrojí. SF90 totiž dostalo do vínku uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec produkující 780 koní a 800 Nm. Mezi něj a novou osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku se pak nastěhoval jeden elektromotor, zatímco další dva najdeme na přední nápravu. Celkově pak soustava produkuje 1 000 koní výkonu.

Díky tomuto výkonu stačí kupé pouze 2,5 sekundy, než zrychlí na stovku, přičemž maximálka vrcholí na 340 km/h. Kromě toho je nicméně možné zapojit do hry pouze elektrické jednotky a lithium-iontovou baterii o kapacitě 7,9 kWh, jenž vám umožní jet zhruba pětadvacet kilometrů čistě na elektřinu. Nic takového však v případě Harrise a Stiga nečekejte, oba totiž zaměstnávali všechny čtyři jednotky, a to opravdu vehementně.


Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 1 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 02Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 2 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 03Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 3 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 04Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 4 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 05Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 5 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 06Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 6 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 07Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 7 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 08Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 8 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 09Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 9 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 10Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 10 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 11Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 11 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 12Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 12 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 13Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 13 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 14Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 14 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 15Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 15 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 16Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 16 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 17Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 17 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 18Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 18 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 19Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 19 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 20Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 20 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 21Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 21 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 22Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 22 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 23Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 23 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 24Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 24 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 25
Nové Ferrari SF90 si vyzkoušel Chris Harris, a to hlavně při jízdě bokem, Stig pro změnu volil co nejčistější stopu a zajel okruh trati. Foto: Ferrari

Zdroj: Top Gear@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.