Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto jsou nejbezpečnější auta roku 2019 podle Euro NCAP, jediná značka tu má dvě
9.1.2020 | Petr Prokopec
Vyloženě nebezpečné auto už dnes na trhu neexistuje, která jsou ale ta opravdu nejbezpečnější? Tradiční výběr Euro NCAP ukazuje právě to.
V loňském roce Euro NCAP cíleně nabouralo hned 55 nových modelů mnoha značek. Nestalo se tak samozřejmě jen kvůli pobavení bruselské organizace, nýbrž kvůli prověrky jejich bezpečnosti. Ta se všeobecně soustavně zvyšuje, hned jednačtyřicet vozů belgickou metropoli opustilo s vrcholným pětihvězdičkovým ohodnocením. Euro NCAP nyní zveřejnilo seznam těch nejlepších aut v jednotlivých segmentech. Mimo to byl vyhlášen i celkový vítěz, který bychom rázem mohli překřtít na pojízdný trezor.
Nejprve ovšem začneme u kategorie supermini, kde čelní příčku shodně opanovaly Audi A1 a Renault Clio. Francouzský zástupce do značné míry tahá za silnější konec provazu, neboť získal lepší hodnocení v případě ochrany dospělých i dětí. Vůči pěším je pak ohleduplnější jen o chlup méně než hatchback čtyř kruhů, daleko více tedy ztrácí jen v rámci elektronických berliček. To je ale logické, neboť Clio a A1 dělí opravdu nemalý cenový rozdíl. Před Renaultem je tak třeba smeknout.
Přesunout se můžeme k malým rodinným vozům, jimž už druhý rok v řadě vládne Mercedes. Předloni byla králem třída A Sedan, loni ocenění získal spřízněný model CLA. Ten dokonce jako jediný vůz dosáhl více než 90procentního hodnocení ve třech kategoriích, což mu zaručilo i titul nejbezpečnějšího auta roku 2019. Bruselskou optikou je jako jediná jeho slabina viděn monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, který nezasahuje tak, jak by si komisaři představovali.
Ještě než zamíříme dále, je třeba dodat, že Mercedes měl nemalou konkurenci v nové generaci Mazdy 3, jež skončila trůnu na dostřel. Japonský zástupce se může chlubit hlavně 98procentní bezpečností v případě ochrany dospělých, což je úctyhodný výsledek, který loni překonal jen jediný vůz. Tím byla Mazda CX-30, která pro změnu skončila druhá v segmentu menších SUV. Značka si tak sice z Bruselu neodváží celkové zlato, v případě ochrany dospělých se jí ale nemohou rovnat ani prémioví výrobci.
Tím se dostáváme k větším rodinným vozům, tedy k segmentu, jemuž aktuálně společně vládnou Tesla Model 3 a BMW řady 3. Mnichovský zástupce dominuje v ochraně dospělých, dětí i pěších, kalifornský elektromobil ale pro změnu hlavně díky systému Autopilot nemá konkurenci v případě ochranných berliček. Působivé pak je, že hned za patami této dvojice je Škoda Octavia čtvrté generace, která je v rámci asistenčních systémů dokonce na lepší úrovni než prémiové BMW.
Subaru Forester bylo vyhlášeno vítězem v kategorii, o kterou jsme se již otřeli. V rámci menších SUV zmíněnou Mazdu CX-30 „lesník“ překonal hlavně v rámci ochrany dětí, což je dáno i jeho poněkud velkorysejšími rozměry. Tesla Model X pak vyhrává v segmentu větších SUV, a to jak za pomoci Autopilotu, tak kvůli působivé ochraně dospělých. Mimo to si může připsat na konto také stříbro mezi hybridy a elektromobily, zatímco zlato patří Tesle Model 3.
Kalifornská automobilka je tedy nejúspěšnějším výrobcem loňského roku, vyjma ní, Mercedesu a Mazdy však Euro NCAP poukazuje ještě na výjimečné výkony BMW. Kromě řady 3 zabodovala i nová generace Z4, jež byla jediným roadsterem, který organizace loni testovala. Získala 97 procent za ochranu dospělých a 91 procent za ochranu pěších, s ohledem na nulovou konkurenci ale titul nejlepšího auta ve třídě nezískala.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Segmentu supermini vládnou Audi A1 a Renault Clio...
...zatímco králem mezi malými rodinnými vozy i celkově je Mercedes CLA
Tesla Model 3 a BMW řady 3 opanovaly třídu velkých rodinných vozů, přičemž kalifornský model je zároveň nejlepším mezi hybridy a elektromobily
Subaru Forester pro změnu dominuje mezi menšími SUV...
...a Tesla Model X mezi těmi velkými
Zdroj: Euro NCAP
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 2 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch