Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota AHDA: Japonci chystají vlastního autopilota, sází na komunikaci mezi auty
11.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka je zvyklá dělat věci po svém, proto autonomní řízení vyvíjí jinak než ostatní značky. Navíc již představila vylepšenou ochranu chodců.
Autonomní řízení ve svých tiskových zprávách začíná zmiňovat stále více automobilek. Se svou troškou do mlýna již přišel Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, General Motors, Volvo či Ford. Nejnověji se pak do party přidává Toyota, která by svou verzi autopilota měla ráda na silnicích někdy v polovině této dekády. Oproti výše zmíněným značkám jde ovšem systém AHDA (Automated Highway Driving Assist) na celou záležitost trochu jinak, neboť používá dvě různé, ovšem navzájem spolupracující technologie.
Tou první je adaptivní tempomat, který bezdrátově komunikuje s ostatními automobily a tak udržuje odstup. Nespoléhá tedy na radar, který monitoruje okolí jako u konkurence, přičemž podle Toyoty dokáže redukováním zbytečného přidávání a ubírání plynu šetřit palivo. Problémem této novinky je ovšem fakt, že aby opravdu fungoval, budou muset být touto technikou vybavené i ostatní vozy. A to je v masovém měřítku prakticky nereálné, alespoň ne v dohledné době.
Druhá technologie jménem Lane Trace Control již takové problémy mít nebude. Jde totiž o standardní systém udržování jízdy ve správném pruhu, který již dat z kamer a radarů využívá. Nejde přitom jen o pouhý monitoring, na jehož konci je audiovizuální varování. Systém Toyoty (a Lexusu) totiž využívá i zásahů do řízení a dokáže aplikovat brzdy či ubrat na výkonu, pokud je to potřeba.
Kromě toho japonská automobilka počítá také s nově představeným systémem detekce chodců, který spadá pod technologii PCS (Pre-Collision System). Ten rovněž zasahuje do řízení, a to aby odvrátil hrozící nehody. K danému kroku však dochází teprve tehdy, když řidič nereaguje na žádné varování. Poté jsou aplikovány automatické brzdy, přičemž pokud dle systému ani ty nestačí, je proveden úhybný manévr.
Jinými slovy, toyotí autopilot sází na v podstatě obvyklé součásti, až na tu, která komunikuje s ostatními auty. Ta na jednu stranu dokáže získat podstatně přesnější informace o dění kolem vašeho vozu, na druhou je ale závislá o tom, že se s vaším autem někdo „bude bavit”. Uvidíme, zda tento nápad udělá z AHDA lepší řešení, než jaké představují konkurenční systémy, nebo mu spíše zlomí vaz.
Toyota testuje autonomní řízení na vozech svých i dceřinného Lexusu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva