Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FV2: japonská tříkolka má být koněm budoucnosti, ovládá se pohybem
6.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádný volant, žádné sedadlo a jen tři kola. Přesto Toyota slibuje, že v sedle modelu FV2 zažijete více zábavy než v dnešních automobilech.
Pro japonskou automobilku je domácí autosalon nadmíru důležitý a mimo jiné se tam obvykle na budoucí mobilitu. Letos se na stánku značky představí hned osm unikátních konceptů, z nichž pět bude mít světovou premiéru. O Toyotě FCV jsme se již zmiňovali, prototyp poháněný palivovými články však rozhodně není tím nejzábavnějším kouskem celé expozice. Tuhle výsadu si pro sebe urvala studie FV2, o čemž má svědčit už jen samotný název tříkolky. FV je totiž zkratkou pro Fun Vehicle.
Novinku na stánku značky doprovodí i koncept i-Road, jehož počet kol naznačuje spřízněnost mezi oběma vozítky. Tím ale podobnost končí, neboť zatímco předchozí kreace japonské automobilky alespoň nabízela klasický posez v uzavřené kukani, jež zaručovala alespoň nějakou bezpečnost, model FV2 přichází s výklopným čelním skleněným panelem a jízdní pozicí „na stojáka“.
K neobvyklé koncepci Toyota uvádí, že s tříkolkou byste měli mít stejný vztah jako s koněm. A právě proto budete s ovládáním propojeni na zcela jiné úrovni, kdy směr, zrychlení či zpomalení určujete přenosem vlastní váhy na tu či onu stranu a dopředu nebo dozadu. Souběžně s tím pak bude vyspělá umělá inteligence komunikovat s ostatními vozidly a infrastrukturou, aby zajistila bezpečí.
Jen jízdou ale „propojení člověka a stroje“ skončit nemá. Toyota FV2 by na základě rozpoznávání hlasu a obrazu měla reagovat na náladu svého „pána“, přičemž z historie bude čerpat záznamy o navštívených lokalitách apod. Tříkolka poté bude fungovat jako spolujezdec, který se vynasnaží řidiče rozveselit. Takřka automaticky pak bude volit trasu cesty.
Dá se tedy pomalu říci, že při otráveném obličeji po ránu již FV2 pozná, že míříte do práce a odveze vás tam. Na čas. Odpolední cíl cesty pak zřejmě bude určovat míra rozjasněnosti. Nakolik ovšem tato technologie bude fungovat a zda se vůbec dostane do sériové výroby, to je ve hvězdách.
Japonskou tříkolku ovládáte přenosem váhy těla či svou náladou. O výrobě Toyoty FV2 v nejbližších letech ovšem pochybujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis