Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Sports FR GRMN: 320 koní skoro z továrny
28.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota představí v Goodwoodu kromě plejády svých vozů také prototyp od GRMN. Je to snad náznak, že dostane GT 86 turbo i s kompresorem?
O předprodukčním prototypu Toyoty GT 86 od GRMN (anebo též Gazoo Racing Masters of Nürburgring) jsme podrobně psali před více než měsícem. Dnes máme důvod podívat se na něj s odstupem času podruhé, vůz má totiž namířeno společně s oficiální flotilou vozů od Toyoty do britského Goodwoodu.
Že může auto od Gazoo Racing dělat doprovod automobilům Toyoty, poukazuje minimálně na dvě věci. Jednak to znamená, že GRMN není obyčejná tuningová firma, ale velmi blízký partner, který má přístup - obrazně řečeno - až do kuchyně. Ne náhodou je v knížce od Toyoty věnované modelu GT 86 hned na první dvoustraně obrovské logo Gazoo Racing (u konceptu Sports FR najdete jejího bílého pejska na volantu).
Zároveň to ale může být také nenápadný signál, jakou techniku by mohla mít silnější sériová Toyota GT 86 TRD, pokud se skutečně objeví v prodeji, ale i kdyby ne, japonská automobilka tím nevtíravým způsobem naznačuje, na koho se můžou majitelé osmdesát šestky s důvěrou obrátit, pokud shledávají současný výkon nedostatečným.
Ten inženýři GRMN dodali vrchovatou měrou. Pod kapotou našli místo pro turbodmychadlo i mechanický kompresor a vytáhli z plochého dvoulitru vybaveného přímým vstřikováním 320 koní a točivý moment 421 newtonmetrů. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje upravená šestistupňová manuální převodovka společně se samosvorem.
Přestavba Gazoo Racing dále obsahuje decentní body kit s křídlem, osmnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu, laděný podvozek, nové brzdy, v kabině přibyla ochranná klec, závodní skořepiny s vícebodovými pásy a několik doplňkových budíku na středové konzole. Hmotnost auta narostla jen nepatrně na 1 280 kg.
Zatím nám chybí dynamické parametry, s poměrem 250 koní na tunu ale špatné asi nebudou. Snad se Toyota na zítřejší zahájení Festivalu rychlosti připravila a představí všechny své vozy tak, jak se sluší a patří.
Tato úprava vypadá na přímou tovární podporu, takže možná už brzy budeme moci mluvit o druhé pohonné jednotce pro hachiroku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry