Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Me.We: levné auto s „výměnnými kryty“ pro lidi, které řízení nebaví
24.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Me.We pohání elektromotory v kolech, uvnitř najdete jen volant, dvě lavice a přístrojový štít. Barvu karoserie změníte skoro sami.
Přiznejme si na rovinu, že některé lidi řízení automobilu vůbec nebaví a auto považují za pouhý prostředek, který jim umožní dostat se z bodu A do bodu B. A pokud možno co nejlaciněji, u některých uvědomělých jedinců pak ještě s ohledem na co nejnižší ekologický dopad. Takového přepravníku se však podle Jean-Marie Massauda, známého francouzského architekta a designéra, momentálně nemůžeme dočkat. Důvod tkví totiž ve vnímání automobilu jako statutu moci, díky čemuž bude na futuristické koncepty levných vozidel nahlíženo spatra, a ty se kvůli nezájmu veřejnosti nikdy nestanou skutečností. Podle Massauda by ale měla stačit malá změna a rázem by bylo po problému. A tím pádem prý i po prodejní mizérií.
Nový koncept Toyota Me.We je Massaudovou vizí (japonská automobilka spolupracovala, nebojte), jak by takový nenáročný přepravník měl vypadat. Již samotný název přitom naznačuje směr, jakým se vozítko bude pohybovat. „Me“ totiž značí individualitu, „We“ pro změnu společnost. Tedy vůz, jehož koncepce umožní celou řadu variací venkovního designu, aniž by bylo potřeba sáhnout hluboko do kapsy. S ohledem na čtyři elektromotory zakomponované do kol by pak dle zelených hlav nemělo utrpět ani životní prostředí.
Nízkou pořizovací cenu (v tomhle ohledu budeme muset ohlédnout od zvoleného pohonného ústrojí a baterií uložených v podlaze) má zaručovat již samotná konstrukce vozu. Na hliníkové kostře jsou totiž navěšeny polypropylenové panely a ačkoli v tomto případě samozřejmě došlo k výraznějšímu slisování, přesto se dá očekávat větší opotřebení než u klasického laminátu. Jednou za čas tak zřejmě budete muset „na přebal“.
Na druhou stranu, zvolený materiál je opravdu velmi levný, netradiční návštěvy v autoservisech by tak neměly být drahé. Díky možné výměně panelů karoserie by navíc automobilka mohla nabídnout celou řadu variací (nejen barevných, ale i designově zpracovaných), které by jednotlivé motoristy odlišovaly. Čímž se dostáváme ke zmiňované individualitě, kterou nejlépe vylíčí přiložená fotogalerie.
Dalším důvodem nízké ceny by samozřejmě byla minimalistická výbava. Kromě hlavního přístrojového panelu (zobrazujícího jen tachometr, ukazatel stavu kapacity baterií a navigaci) totiž uvnitř konceptu Me.We nic nenajdete. Samozřejmě až na volant, dvě lavice, bambusovou podlahu a palubní desku. Víc ale k přepravě z bodu A do bodu B není potřeba, tak proč zatěžovat peněženku, že?
Massaud se snažil pamatovat i na praktičnost. Bambusový panel střechy se tak snadno dá vyměnit za střešní box, zatímco vyklopením zadního víka a sklopením (či úplným vyjmutím) zadní lavice se z hatchbacku stává pick-up schopný odvézt více než víkendový nákup. To na 3,44 metru dlouhý a 750 kg vážící koncept ujde, co říkáte? Tak teď už jen změnit to naše vnímání.


























Toyota Me.We má být ideálním přepravníkem pro lidi, které řízení příliš nebaví
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejčtenější články
Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025Ovečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
15.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva