Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota odhalila kompaktní rodinné auto za 360 tisíc, svou nudnost se snaží přebít absurdními doplňky
10.8.2022 | Petr Prokopec
Na dnešní dobu je to velmi zajímavá nabídka a nic na tom nemění ani fakt, že si tento vůz hraje na něco, čím nikdy nebude. U nás jej ale nečekejte, vzhledem ke svému pojetí by tu zřejmě velký úspěch neslavil.
Pokud ve světě aut hledáte skutečnou magii, pak byste se měli zaměřit na aerodynamiku. S její pomocí totiž může i podceňovaný David porazit favorizovaného Goliáše. Tedy jinými slovy, i vůz s nižším výkonem může vyklepnout silnější soupeře, pokud dokáže svůj potenciál lépe využít nejen na rovinkách, ale především v zatáčkách. Designéři všech značek proto chystané novinky protahují všemi možnými počítačovými programy, s jejichž pomocí dosahují stále lepších výsledků. Na jedné straně tak snižují odpor, zatímco na té druhé zvyšují přítlak.
Nejviditelnějším aerodynamickým komponentem je pochopitelně zadní křídlo, které bývá tím prvním, po čemž sahají milovníci tuningu. Bohužel je ale třeba připustit, že v naprosté většině případů dochází spíše na zhoršení jízdních vlastností než jejich zlepšení. Aby totiž křídlo fungovalo, musí být nejen do detailu propracované, ale rovněž usazené v tom správném úhlu. Kromě toho ovšem musí také být vyváženo hnacím ústrojím, jinak skutečně jen zvýšíte odpor, a tedy zvýšíte spotřebu, aniž byste čemukoli prospěli.
Na tyto myšlenky nás přivedla nová rodinná verze Toyoty Yaris, která se začala nabízet v Thajsku a dorazit má i na další asijské trhy. U nás ji ale nečekejme, jde totiž o kompaktní sedan, které jsou u nás oblíbené asi jako papírová brčka. Japonská automobilka totiž představila provedení Ativ, které je v podstatě velmi konzervativně střiženým vozem s vnitřním prostorem navíc. A snad aby to nebyla taková nuda, nabízí pro něj také paket Presto, jehož součástí je jak výraznější čelní nárazník, tak nástavce bočních prahů. Především ale dorazilo křídlo, za které by se nestyděly ani mnohé závodní speciály. Ty jej nicméně párují se zakapotovaným podvozkem, difuzorem a vysokým výkonem.
Jak přitom asi již tušíte, Yaris Ativ nemá nic z toho. Respektive něco jako difuzor na jeho zádi najdete, jde však jen o designový prvek. A nejiné je to i s oním křídlem. Po jeho instalaci tedy stoprocentně vzroste spotřeba hnacího ústrojí, které dynamicky opravdu nemá šanci oslnit. Atmosférická jedna-dvojka totiž na přední kola přenáší jen 94 koní výkonu a 110 Nm točivého momentu. První číslo pak sice není vyloženě špatné, rozlet nicméně redukuje použití automatické převodovky CVT.
Suma sumárum tak sice Yaris Ativ po instalaci paketu Presto působí opravdu agresivně, ve finále však bude ve sprintech prohrávat s regulérním provedením, zůstává zkrátka pořád tím samým rodinným autem. Taková je nicméně doba, více než o „go“ jde zkrátka o „show“. Dané téma tedy již opustíme a přejdeme k dalším faktům. Začneme přitom u platformy DNGA od Daihatsu, která vyústila v protažení rozvoru o 70 milimetrů na 2 620 mm. Jinak je novinka 4 425 mm dlouhá, 1 740 mm široká a 1 480 mm vysoká.
Uvnitř tedy vůz nabízí dostatečný prostor pro celou rodinu, který automobilka navíc spojila s hodnotně vypadajícími materiály. Tedy zejména u výše položených úrovní výbavy, které disponují třeba červenou syntetickou kůží. Dále pak nechybí ani volně stojící 9palcová obrazovka multimédií, se kterou je spárován 7palcový digitální displej zasazený do přístrojového štítu. Před ním pak trůní nový multifunkční volant.
Cena vozu, který již v základu disponuje 16palcovými litými koly, přitom startuje na velmi příznivých 539 tisících bathů (cca 360 tisíc korun). Za vrcholné provedení disponující mimo jiné i automatickou klimatizací, čtyřmi USB porty a šestireproduktorovou audio soupravou Pioneer pak Thajci musí dát stále zajímavých 689 000 THB (asi 460 tisíc Kč). Vlastně tak nebude překvapením, pokud se řada lidí nechá svést i oním, pro tento vůz skutečně nesmyslným křídlem.
Toyota Yaris Ativ je kompaktní rodinný sedan pro Asii. Nabízí zajímavý poměr hodnoty a ceny, jen paket Presto s výrazným zadním křídlem si Japonci mohli odpustit, u takového vozu je to nesmysl. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera