Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní

Japonská verze 1,6litrového motoru má méně síly, točivý moment však naroste na 270 Nm. Je to ale spotřeba a emise CO2, o které tu jde především.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní

2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská verze 1,6litrového motoru má méně síly, točivý moment však naroste na 270 Nm. Je to ale spotřeba a emise CO2, o které tu jde především.

O spolupráci japonské a německé automobilky víme již nějaký ten pátek, až nyní zde ale konečně máme i nějaký ten konkrétní společný produkt. Na nový model ale prozatím ještě zapomeňme, na to je příliš brzo, přestože smlouva mezi oběma značkami byla podepsána již v prosinci 2011. Prozatím nám tak musí stačit typ Verso, který se od ledna příštího roku začne v turecké továrně Adapazari vyrábět také s dieselovým motorem dodávaným BMW.

Pohonná jednotka samozřejmě není nová, nalézt ji můžeme třeba pod kapotou BMW 116d. Pro účely Toyoty však byla lehce přepracována, takže z 1,6litrového objemu nakonec doluje 112 koní ve 4 000 otáčkách a 270 Nm točivého momentu při 1 750 až 2 250 ot./min. Tedy v prvním případě o trochu nižší a ve druhém o trochu vyšší hodnoty, než s jakými přichází původní bavorská jednotka.

O jízdní dynamice se Toyota nerozepisuje, v rámci emisí CO2 bychom však měli dostat 119 gramů na kilometr, tedy spotřebu pod 4,5 litru nafty na 100 km. To bude nejnižší hodnotu v rámci řady Verso, kterou kromě verze 1,6 D-4D tvoří ještě další tři „nafožrouti“ a dva benzinové motory. Tyto pohonné jednotky však na druhou stranu také nabízejí vyšší výkon.

Podle Geralda Killmana, lídra projektu této transformace, přitom odlišné hodnoty výkonu nejsou jedinou změnou. Technici Toyoty totiž rovněž pozměnili uchycení motoru, navrhli nové uložení převodovky a dorazili také s novým dvouhmotovým setrvačníkem. Vyměněna pak musela být i elektronika včetně systému start/stop.

Tím jsou informace o plodech japonsko-německé spolupráce prozatím vyčerpány, více od obou automobilek ale máme očekávat do budoucna. BMW a Toyota totiž mají naplánovány hned čtyři body, na kterých budou kooperovat. A sice vývoj systému palivových článků, sportovní platformu, odlehčené karoserie a lithium-iontové baterie.


Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 1 - Toyota Verso 2013 01Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 2 - Toyota Verso 2013 02Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 3 - Toyota Verso 2013 03Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 4 - Toyota Verso 2013 05Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 5 - Toyota Verso 2013 06Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 6 - Toyota Verso 2013 07Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 7 - Toyota Verso 2013 08Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 8 - Toyota Verso 2013 09Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 9 - Toyota Verso 2013 10Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 10 - Toyota Verso 2013 12Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 11 - Toyota Verso 2013 13Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní - 12 - Toyota Verso 2013 14
Toyota Verso bude od ledna k mání také s turbodieselem od BMW

Zdroj: Toyota, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.