Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit

V posledních letech se pravidelně objevuje na čelních příčkách evropských prodejních tabulek a jako takový má Yaris na kontě už více než 10 milionů registrací. Japonci se navíc rozhodli pořádně přiložit pod kotel a přichází s novým vrcholem nabídky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit

1.6.2023 | Petr Prokopec

Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit

/

Foto: Toyota

V posledních letech se pravidelně objevuje na čelních příčkách evropských prodejních tabulek a jako takový má Yaris na kontě už více než 10 milionů registrací. Japonci se navíc rozhodli pořádně přiložit pod kotel a přichází s novým vrcholem nabídky.

S první generací modelu Yaris přišla Toyota už v roce 1999. Letos v březnu pak značka oznámila, že celosvětově se jí povedlo prodat již 10 milionů exemplářů. Většina z nich skončila na starém kontinentu, kde registrace k poslednímu únorovému dni vystoupaly na 5 155 506 aut. Jen za loňský rok pak Japonci pouze v Evropě prodali 185 781 kusů výchozího hatchbacku, stejně jako dalších 156 086 kusů verze Cross a 5 392 exemplářů sportovního provedení GR. Jen tyto tři verze jedné rodiny tak představovaly více než třetinu celkových evropských prodejů Toyoty.

Právě rostoucí zájem byl důvodem, proč se v roce 2021 začal Yaris vyrábět mimo Francii také v Česku. Tuzemské zastoupení nicméně národní hrdost jakožto lákadlo ani nepotřebuje, neboť vůz si dosud vedl nadmíru dobře už díky ceně. Ta v případě regulérního provedení startuje na 380 tisících korun, tedy jen o chlup výš než u Škody Fabia. Český hatchback je tak vlastně jediným vozem, který je zákazníky žádán více, jinak Yarisu patří druhé místo s 12procentním tržním podílem mezi malými vozy.

Provedení Cross je pak na tom ještě lépe, mezi malými SUV patří vozu dokonce první příčka a 15procentní tržní podíl. Znovu za tím stojí cena, i přes nárůst do délky a výšky totiž tato varianta startuje jen o 30 tisíc korun výše než hatchback. Pod kapotou přitom v obou případech najdete 1,5litrový benzinový tříválec naladěný na 125 koní, což je o třetinu vyšší výkon, než jaký nabízí základní litrová Fabia. Nebýt tak dlouhodobých firemních smluv, hrála by Škoda druhé housle.

Toyota se navíc rozhodla, že železo je třeba kout, dokud je žhavé. Na trh proto posílá novou variantu zvanou Hybrid 130, která není náhradou stávajícího provedení Hybrid 115, nýbrž rozšířením nabídky. Jak již název napovídá, počítat lze s vyšším výkonem, za čímž stojí příchod nového elektromotoru a vylepšeného softwaru. Kromě 130 koní zde pak máme i 185 Nm točivého momentu, zatímco u dosavadního hybridu lze počítat pouze se 141 Nm.

Posílení motorového prostoru se projevilo na lepší dynamice, stovku Yaris Hybrid 130 zvládá za 9,2 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než slabší provedení. Co se spotřeby a emisí týče, nárůst je dle značky neznatelný, a vůz tak nadále patří mezi nejlepší ve své třídě. Souběžně s tím je také jedním z nejbezpečnějších, neboť došlo také na přepracování a rozšíření technologie T-Mate. Přednárazový systém totiž nově kromě chodců, cyklistů a aut zvládá detekovat i motorky.

Dále lze zmínit Proactive Driving Assist, jenž vůz automaticky zpomalí, pokud řidič sundá nohu z plynového pedálu a senzory detekují, že se silnice začíná stáčet. Pokud to nestačí, dojde rovněž na zásah do řízení. Nadšence pak sice tento prvek asi neosloví, většina lidí si ovšem nekupuje Yaris proto, aby jeho pneumatiky zanechaly na asfaltu trvalou stopu, tedy nejde-li o verzi GR. I proto jimi bude spíše aplaudována možnost modernizace bezpečnostních prvků přes internet.

Ve finále si posvítíme už jen na modernizovaný kokpit, na který se mohou těšit veškeré varianty. V případě základní úrovní výbavy přitom dochází na spárování 7palcového displeje v přístrojovém štítu a devítipalcové obrazovky multimédií, zatímco se stupni High, GR Sport či Premiere Edition je k dispozici plně digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce se čtyřmi variantami menu a 10,5palcový středový displej. Ceny budou oznámeny později.


Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 1 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 01Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 2 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 02Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 3 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 03Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 4 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 04Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 5 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 05Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 6 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 06Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 7 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 07Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 8 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 08Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 9 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 09Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 10 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 10Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 11 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 11Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 12 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 12Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 13 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 13Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 14 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 14Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 15 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 15Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 16 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 16Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 17 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 17Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 18 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 18Toyota vylepšila svůj i v Česku vyráběný bestseller, může z něj být ještě větší hit - 19 - Toyota Yaris Hybrid 130 2023 prvni sada 19
Yaris Hybrid 130 dostal do vínku lepší elektromotor a software, což vylepšilo jeho výkon. Značka navíc zapracovala i na rozšíření bezpečnostní výbavy a přidala také na digitalizaci uvnitř. Foto: Toyota

Zdroj: Toyota

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše