Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trápený automobilový průmysl dostal další ránu, nová auta budou ještě dražší a hůř dostupná
18.8.2022 | Petr Prokopec
Už déle než rok jsme svědky nedostatku dílů, který činí nové vozy stále dražšími a přesto obtížně dostupnými. Dosud za to přímo či nepřímo mohl hlavně Covid, jak je ale vidno, problémy mohou pokračovat i bez něj.
Abnormální vlně veder čelí letos velká část světa, ostatně při aktuálním počasí v Česku se o tom nemusíme dlouze rozepisovat. Na první pohled se může zdát, že nám to maximálně způsobí více či méně nepříjemné pocity, jak je ale vidno, následky mohou být i mnohem drastičtější.
Vlna čtyřicetistupňových veder totiž zasáhla i Říši středu, v jejímž případě se ukazuje poddimenzovanosti některých staveb. Rychle vznikající silnice totiž vysoké teploty nezvládají a začínají praskat či se roztékat. Podobné je to i v případě střech, které se na některých stavbách rozpouští pomalu v přímém přenosu či z nich alespoň vytéká dehet. Vysychat pak začínají i řeky, což pro změnu vede k omezené výrobě elektřiny vodními elektrárnami.
Právě kvůli všemu zmíněnému byl v sečuánské provincii od 15. do 20. srpna pozastaven provoz všech továren. To je další rána zejména pro už tak zkoušený automobilový průmysl, neboť právě tato oblast je doslova Mekkou pro výrobce čipů a dalších elektronických komponentů. Kromě toho jde navíc o lokalitu, kde se ve velké míře těží lithium. Je tedy jasné, že že dojde na další omezení dodávek klíčových komponentů a surovin, což povede k dalšímu zdražování.
Právě tento stav jen dokládá, jak značným rizikem je snaha politiků přepřáhnout prakticky ve všech ohledech na elektrifikaci. Produkce solární energie sice jde nahoru, nicméně díky tomu narůstá také prodej klimatizací. Zvyšuje se tedy spotřeba elektřiny, kterou budou muset vyrábět hlavně uhelné, jaderné či plynové elektrárny. Jak ale bylo zmíněno, na vodní zdroje se momentálně spolehnout nedá. A podobné je to i v případě těch větrných, neboť horký vzduch pomalu stojí na místě.
Čínské úřady proto již požádaly obyvatele, aby termostaty nastavili minimálně na 26 stupňů Celsia a kancelářské budovy, aby výtahy fungovaly jen od třetího patra nahoru. Je pak vlastně jen otázkou, než od žádosti přejdou k rozkazům a kdy padne kosa i na dobíjení elektromobilů. Politiky prosazované spásné řešení klimatické krize, které prakticky nic neřeší, tak rázem dostane stopku, čímž se jen potvrdí, kterak jde opravdu o nesmysl. Zdražování nových aut si ale ještě předtím „užijeme” tak jako tak.
Rovněž Čína čelí vlně veder, v jejichž důsledku byl v sečuánské oblasti pozastaven provoz všech továren. Stojí rovněž produkce lithia, obojí povede k dalšímu zdražování a protahování dodávek nových aut. Ilustrační foto: China Hanking Holdings Limited, tiskové materiály
Zdroj: CNN, Reuters
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 35 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera