Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Turbo-facelift Porsche 911 se rýsuje, atmosféry vyklidí pole v prosinci
30.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Faceliftovaná 911 991 se ukáže v září ve Frankfurtu a turba doplní menší objem a vyšší výkon. Atmosférická 911 vydrží ve výrobě ještě celý letošní rok.
Potvrzení ne zrovna lákavé budoucnosti, ve které téměř všechny varianty Porsche 911 dostanou přeplňování, máme už delší dobu. Dnes ale můžeme přinést snad i dobrou zprávu někomu, kdo si chce 911 pořídit během letoška a turbodmychadla mu příliš nevoní. Celý letošní rok se ještě budou vyrábět současné, atmosférické 911 991.
Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu se představí 911 991 Series II, která přijde s přeplňováním a také s dalším snížením objemů většiny modelů. Ukáže se tam přinejmenším základní 911 Carrera a Carrera Cabriolet. Výroba faceliftovaných strojů však nezačne dříve než v prvních týdnech roku 2016 a jediné stroje, které nedostanou turbodmychadla, budou GT3 a GT3 RS.
Základ nabídky sníží objem svého šestiválce ze současných 3,4 litru na 2,7 a přidá turbodmychadlo. Motor však nebude mít nic společného s tím v základním Boxsteru a Caymanu, je to úplně nová jednotka. Jeho výkon má navzdory snížení objemu stoupnout až ke čtyřem stovkám koní. Normovaná spotřeba má klesnout k 8 litrům paliva na 100 km. Posílit má také Carrera S, a to nad 400 koní za přechodu od atmosférického 3,8litrového motoru k přeplňovanému 3,4litrovému.
Kde 3,8litrový objem zůstane, budou varianty Turbo a Turbo S - a samozřejmě také verzím GT zůstane jejich objem 3,8, resp. 4 litry. Těm se změní možná jen vzhled přídě jako ostatním, a ani to není jisté; po stránce techniky zůstanou stejné. Řada GT se nicméně možná rozroste, podle dr. Erharda Mossleho, ředitele produktové linie 911, automobilka stále ještě zvažuje příchod 911 GT2 generace 991 Series II. Tyto stroje byly přeplňované vždycky, takže velkou změnu nečekejme; otázkou jen bude, jaký objem bude mít motor GT2. Můžeme doufat ve čtyřlitr z GT3 RS.
Co ale do roku 2020 mezi devětsetjedenáctkami neuvidíme, je hybrid. Podle Mossleho je na něj příliš brzy. Další generace 911, která by mohla, ale také nemusela být nazvána 992, údajně přijde v roce 2020 a práce na ní už začaly. Oproti 911 to údajně nebude tak velká změna jako mezi 997 a 991, hlavní zde mají být hybridní pohonná ústrojí, pochopitelně za dalšího snižování objemu motorů.
Hovoří se také o snižování hmotnosti, takže je dost pravděpodobné, že verze, které si nebudou k nižší papírové spotřebě pomáhat elektřinou, budou lehčí než v generaci 991. Kolik hmotnosti se podaří ušetřit, je zatím brzy spekulovat, stejně jako kolik modelů z nabídky 911 bude hybridních a kolik konvenčních, dost možná ale hybrid nebude jen jeden. „Pokud se limity CO2 třeba pro rok 2030 ještě zpřísní, nebudeme je schopni splnit bez elektrifikace,” uvedl dr. Mossle.
Porsche také potvrdilo, že přijde nástupce vyprodaného modelu 918 Spyder. Kdy přijde a jaké budou jeho specifikace, však zatím známo není. Dost pravděpodobně to ale opět bude hybrid a nedivili bychom se, kdyby přišla hybridní 911 ještě před ním.
Celý letošní rok ještě bude ve výrobě atmosférická 911 včetně verze GTS (na snímcích)
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda