Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí

Bugatti Veyron se nikdy nestalo ani náznakem levným autem, jeho ceny v poslední době dokonce rostou a u výjimečných verzí to platí dvojnásob. Tato stojí „jen” statisíce, jedná se ale o zmenšený model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí

29.12.2019 | Petr Miler

Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bugatti Veyron se nikdy nestalo ani náznakem levným autem, jeho ceny v poslední době dokonce rostou a u výjimečných verzí to platí dvojnásob. Tato stojí „jen” statisíce, jedná se ale o zmenšený model.

Ačkoli nad ním automobiloví puristé rádi ohrnují nos, Bugatti Veyron si lidstvo bude už jednou pro vždy pamatovat jako jeden z nejvíce převratných automobilů historie. Zhmotnělý sen umanutého šéfa koncernu VW ve své podstatě nepřišel s ničím dramaticky novým, známé postupy ale vměstnal do celku, který jakékoli myslitelné konkurenci unikl minimálně o dekádu a vydláždil cestu k výkonným autům, jak je známe dnes.

V době, kdy se Veyron teprve rodil, bylo obvyklé, že extrémně výkonná a extrémně rychlá auta jsou také extrémně nepraktická. Byla prostě postavená kolem dynamiky, na všechno ostatní se bral ohled nejdříve v druhé řadě. Veyron chtěl být na jednu stranu bezpečně nejrychlejším silničním autem světa a jako první překonat metu 400 km/h, současně ale toužil být luxusním dopravním prostředkem, kterým majitel může přijet na společenskou akci bez helmy a nehořlavé kombinézy. Dnes má podobný charakter prakticky jakékoli výkonné auto na trhu, sporťáky, které vám zlomí ruku, když netrefíte správně další kvalt řadičkou, už neexistují. Vlastně už pomalu neexistují ani ty s manuální převodovkou...

Veyron je zkrátka milník a respekt si bude časem jen získávat, proto je už nyní sběratelským artiklem nabývajícím na hodnotě. Existuje tedy cesta, jak se k němu dostat za poněkud rozumnější cenu než desítky milionů korun? Ano i ne, záleží na úhlu pohledu.

Ke skutečnému Veyronu nikoli, za cenu v přepočtu 274 tisíc Kč, tedy levněji než základní Škodu Fabia, lze ale nyní pořídit dokonce unikátní Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse White Edition, které je bílé od hlavy až k patě. Dokonce i pneumatiky má bílé a Sněhurku připomíná také uvnitř. Jde pochopitelně o model a už s ohledem na cenu ale ne jen tak ledajaký - jedná se o dílo britské firmy Amalgam Collection.

Ta k tvorbě zmenšenin aut všeho druhu přistupuje prakticky stejně jako ke konstrukci skutečných aut, proto jsou tak detailně propracované, proto jsou také tak drahé. Opravdu stěží najdete oblast, kde by se zmenšeniny odchylovaly od originálu - u Amalgamu sahají po stejných materiálech a kopírují třeba i vzorek pneumatiky. Oddanost podobě původního vzoru je maximální a hlavně díky tomu působí model tak věrně, že z fotek je těžké poznat, že nejde o skutečné auto.

Samozřejmě, některé detaily nejsou až tak dokonalé, všimněte si třeba spárů v interiéru, ty mají mezery, doslova. Ale bavíme se o relativně malém autě (měřítko 1:8) a celkem nemáme problém Britům věřit, že s detaily si vyhráli, jak to jen při dané velikosti šlo.

Pokud byste tedy chtěli rozšířit svou sbírku výjimečných aut, máte možnost, skutečně jediný vyrobený bílo-bílý Veyron čeká na vás. Přes 400 km/h si s ním zaručené nesjedete, ale co byste také chtěli za cenu neodpovídající ani jedné průměrné Fabii...


Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 1 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 01Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 2 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 02Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 3 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 03Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 4 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 04Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 5 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 05Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 6 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 06Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 7 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 07Unikátní Bugatti Veyron se prodává levněji než Škoda Fabia TSI, 400 km/h ale nejezdí - 8 - Bugatti Veyron White Amalgam Collection 08
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse White Edition je extrémně propracovaný, unikátní model. Za asi 274 tisíc Kč je na poměry jedinečných Veyronů levný, na poměry zmenšených modelů extrémně drahý

Zdroj: Amalgam Collection

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše