Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
USA jsou dál jiný svět, králem prodejů zůstává vůz, který měl být dávno překonán „moderními alternativami”
4.1.2023 | Petr Prokopec
O konci jeho popularity a překonání auty úplně jiného ražení byla řeč tolikrát, že už to ani nejde spočítat. Realitou ale je, že jeho trůnem neotřásly ani hybridy, ani menší auta a nyní to nedokáží ani elektromobily, třebaže jeho prodeje klesají.
Přestože se automobilový trh mění, vládu obřích pick-upů ve Spojených státech to zatím neohrožuje. Podle názoru různých „expertů“ se publikum už několikrát v historii mělo hlavně vlivem zvýšených cen pohonných hmot přesunout k menším, hybridním anebo elektrickým autům, jenže nic takového se nestalo. Nedošlo k tomu ani v loňském roce a USA dal přiomínají jiný svět - králem Ameriky je totiž znovu Ford F-Series.
Za daným označením se skrývá jak nejmenší F-150, tak větší varianty F-250, F-350, F-450 či F-550. Ford loni prodal na svém domovském trhu lehce přes 640 tisíc exemplářů, což mu s přehledem stačilo na první místo v žebříčku, i když prodeje meziročně poklesly o 12 procent. Rodina pick-upů tak získala prvenství již pošestačtyřicáté, z toho pojednačtyřicáté v řadě. Potlesk je tedy rozhodně na místě.
Ford zatím neupřesnil, jak moc se na prodejích podílela elektrická verze F-150 Lightning. O zrovna oslňující číslo ale nejspíše nepůjde, na konci listopadu se totiž jednalo o 13 258 kusů. Provedení osazené bateriemi o kapacitě 98 či 131 kWh tak nemá na svém kontě ani dvacetinu z celkových prodejů. Je tedy vskutku záhadou, proč Ford na tento pohon tolik tlačí. Zvláště v době, kdy se stále více ukazuje, že „elektrická revoluce” není z mnoha důvodů realizovatelná tak, jak si její strůjci představují.
Vzdušné zámky modrého oválu ale ponecháme stranou. Soustředit se budeme pouze na loňské registrace, neboť značka dala k dispozici pár zajímavostí. Pokud by se zmíněných 640 tisíc aut vyskládalo do řady, vytvořily by kolonu dlouhou 2 400 mil (3 862 km). To je větší vzdálenost než z Los Angeles do Detroitu. Kromě toho se na registrace dá zadívat také z časového úhlu pohledu, jeden exemplář byl loni prodán v průměru každých 49 sekund.
Jak jsme nicméně naznačili, o absolutní rekord se nejedná. Loni Ford prodal celkově 726 004, předloni pak dokonce 787 400 aut. V obou případech se nicméně jedná o horší výsledek, než jakých dosahoval před pandemií. V roce 2019 to bylo 896 526 registrací, o rok dříve dokonce překonala metu 909 tisíc vozů. To představuje prodej 2 490 exemplářů denně, takřka 104 za hodinu a pomalu dvou za minutu - jeden vůz se prodal každých 36 sekund.
Za daným poklesem ale nestojí nezájem publika či jeho přesun k jiným vozům, dolů šel celý trh. Problémem byly nadále hlavně trhliny v dodavatelských řetězcích. S těmito problémy navíc automobilka bude muset bojovat i letos, ovšem i tak již začíná být zjevné, že Ford F-Series bude znovu korunován králem. Zakrátko se totiž rozjedou dodávky inovovaného provedení Super Duty, na které značka eviduje již více než 150 tisíc objednávek. A to jsou verze F-250 a vyšší méně žádané než F-150.
F-Série má za loňský rok na kontě lehce přes 640 tisíc registrací. Korunována tak byla celkově již po šestačtyřicáté, z toho po jednačtyřicáté v řadě. A to už se dávno říká, že éra jeho vlády v USA končí. Zatím se to zdaleka nestalo. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch