V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ

Nestává se každý den, aby se u nás objevilo v prodeji auto, o kterém většina lidí dříve nemohla ani slyšet. Natož aby šlo o luxusně působící sportovní model. Kde se takový vůz mohl zničehonic vzít? Inu, úplně z ničeho nevzešel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ

3.7.2022 | Petr Prokopec

V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ

/

Foto: Hurtan Automóviles

Nestává se každý den, aby se u nás objevilo v prodeji auto, o kterém většina lidí dříve nemohla ani slyšet. Natož aby šlo o luxusně působící sportovní model. Kde se takový vůz mohl zničehonic vzít? Inu, úplně z ničeho nevzešel.


V roce 1991 založil Juan Hurtado González ve španělském Santa Fe poblíž Granady automobilku Hurtan Automóviles. Její specialitou se stalo nahrazování továrních karoserií moderních vozů unikátními kabáty ve stylu retro. Již rok po vzniku firmy přitom dorazil dvoumístný sporťák Albaycín, který se v roce 1996 dočkal čtyřmístného sourozence. Hurtan přitom své kreace založil na šasí Renaultu Clio první generace, jehož pohonné jednotky i využíval. Vrcholem byl tehdy dvoulitr se 180 koňmi.

Španělé byli se svým projektem docela úspěšní, neboť během 15 let existence značky poslali na evropské silnice přes 400 aut. Jak se přitom říká, s jídlem roste chuť. Proto svůj záběr rozšířili a postupně představili jak dodávku Route44 vzešlou z Fiatu Ducato, tak SUV Vintage, které bylo postaveno na základech Jeepu Wrangler. Loni se navíc vrátili k modelu Albaycín, který je pojmenován dle andaluského regionu. Představena tak byla jeho nová verze, která vychází z Mazdy MX-5.

Právě tohle auto se nyní začalo nabízet i v Česku. Lákají na něj reklamy určené pro české publikum a byť z webu značky není zřejmé, kdo zde zajišťuje jejich distribuci, k dispozici tu zkrátka jsou. A nejsou nezajímavé, nakonec Grand Albaycín, jak zní oficiální název vozu, dárcovský roadster na první pohled neprozrazuje ani omylem. Použit nebyl jediný panel karoserie, odlišná jsou dokonce i světla. Otázkou však je, zda vám nová podoba bude imponovat. Zepředu či zezadu se na španělskou novinku nekouká špatně, ovšem boční pohled trochu bije do očí. Zvláště u základní verze Heritage, která vsází na retrostyl v maximální možné míře a přichází s dvoubarevným lakem.

Zákazníci nicméně mohou sáhnout i po provedení Bespoke, u kterého jsou již blatníky vyvedené ve stejné barvě jako zbytek karoserie. Ma aplikaci kontrastního odstínu tak došlo v případě kapoty, střechy a zadního víka. Souběžně s tím Španělé pozměnili čelní masku a přihodili rovněž litá kola s odlišným vzhledem. Pokud bychom tedy měli volit, pak rozhodně sáhneme spíše po této variantě. Pochopíme však kohokoli, kdo bude zastávat zcela opačnou volbu.

Interiér obou verzí nicméně již s tak výraznými hrátkami jako karoserie nepočítá, právě jeho detaily jasně prozrazují původ vozu. Víceméně jen došlo k jeho přečalounění, přičemž kůže se nově objevuje i tam, kde Mazda dříve počítala maximálně s měkčenými plasty. Auto tak působí o poznání luxusněji, třebaže realita asi o tolik noblesnější nebude. Kompletně převzato bylo pochopitelně hnací ústrojí, přičemž volit lze mezi jedna-pětkou a dvoulitrem. Slabší jednotka disponuje 132 koňmi a rozjede Grand Albaycín až na 204 km/h, zatímco pro silnější s výkonem 184 koní je maximem 219 km/h.

Informace o zrychlení Hurtan nedal k dispozici, pochlubil se však ceníkem. Základem je přitom verze Heritage z plátěnou střechou a slabším motorem, za kterou zaplatíte 59 000 Eur (1 460 000 Kč). Na vrcholné provedení Bespoke s pevnými skládacími panely a silnější jednotkou si pak musíte připravit 82 300 Eur (2 037 000 Kč). Respektive ještě o trochu více, pokud chcete manuál nahradit automatem. Z levného kraje tedy Španělé nejsou, oproti výchozí MX-5 stojí Grand Albaycín skoro dvakrát víc.


V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 1 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 01V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 2 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 02V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 3 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 03V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 4 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 04V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 5 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 05V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 6 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 06V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 7 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 07V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 8 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 08V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 9 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 09V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 10 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 10V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 11 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 11V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 12 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 12V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 13 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 13V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 14 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 14V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 15 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 15V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 16 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 16V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 17 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 17V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 18 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 18V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 19 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 19V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 20 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 20V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 21 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 21V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ - 22 - Hurtan Grand Albaycin 2022 prvni sada 22
Zatímco standardní Mazda MX-5 u nás startuje na 800 tisících korunách, za Hurtan Grand Albaycín, který Španělé postavili na jejích základech, dáte minimálně 1,46 milionu Kč. K mání je teď i v ČR. Foto: Hurtan Automóviles

Zdroj: Hurtan Automóviles

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.