Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Česku se začal prodávat luxusně vyhlížející sporťák neznámé značky, detaily odhalují jeho původ
3.7.2022 | Petr Prokopec
Nestává se každý den, aby se u nás objevilo v prodeji auto, o kterém většina lidí dříve nemohla ani slyšet. Natož aby šlo o luxusně působící sportovní model. Kde se takový vůz mohl zničehonic vzít? Inu, úplně z ničeho nevzešel.
V roce 1991 založil Juan Hurtado González ve španělském Santa Fe poblíž Granady automobilku Hurtan Automóviles. Její specialitou se stalo nahrazování továrních karoserií moderních vozů unikátními kabáty ve stylu retro. Již rok po vzniku firmy přitom dorazil dvoumístný sporťák Albaycín, který se v roce 1996 dočkal čtyřmístného sourozence. Hurtan přitom své kreace založil na šasí Renaultu Clio první generace, jehož pohonné jednotky i využíval. Vrcholem byl tehdy dvoulitr se 180 koňmi.
Španělé byli se svým projektem docela úspěšní, neboť během 15 let existence značky poslali na evropské silnice přes 400 aut. Jak se přitom říká, s jídlem roste chuť. Proto svůj záběr rozšířili a postupně představili jak dodávku Route44 vzešlou z Fiatu Ducato, tak SUV Vintage, které bylo postaveno na základech Jeepu Wrangler. Loni se navíc vrátili k modelu Albaycín, který je pojmenován dle andaluského regionu. Představena tak byla jeho nová verze, která vychází z Mazdy MX-5.
Právě tohle auto se nyní začalo nabízet i v Česku. Lákají na něj reklamy určené pro české publikum a byť z webu značky není zřejmé, kdo zde zajišťuje jejich distribuci, k dispozici tu zkrátka jsou. A nejsou nezajímavé, nakonec Grand Albaycín, jak zní oficiální název vozu, dárcovský roadster na první pohled neprozrazuje ani omylem. Použit nebyl jediný panel karoserie, odlišná jsou dokonce i světla. Otázkou však je, zda vám nová podoba bude imponovat. Zepředu či zezadu se na španělskou novinku nekouká špatně, ovšem boční pohled trochu bije do očí. Zvláště u základní verze Heritage, která vsází na retrostyl v maximální možné míře a přichází s dvoubarevným lakem.
Zákazníci nicméně mohou sáhnout i po provedení Bespoke, u kterého jsou již blatníky vyvedené ve stejné barvě jako zbytek karoserie. Ma aplikaci kontrastního odstínu tak došlo v případě kapoty, střechy a zadního víka. Souběžně s tím Španělé pozměnili čelní masku a přihodili rovněž litá kola s odlišným vzhledem. Pokud bychom tedy měli volit, pak rozhodně sáhneme spíše po této variantě. Pochopíme však kohokoli, kdo bude zastávat zcela opačnou volbu.
Interiér obou verzí nicméně již s tak výraznými hrátkami jako karoserie nepočítá, právě jeho detaily jasně prozrazují původ vozu. Víceméně jen došlo k jeho přečalounění, přičemž kůže se nově objevuje i tam, kde Mazda dříve počítala maximálně s měkčenými plasty. Auto tak působí o poznání luxusněji, třebaže realita asi o tolik noblesnější nebude. Kompletně převzato bylo pochopitelně hnací ústrojí, přičemž volit lze mezi jedna-pětkou a dvoulitrem. Slabší jednotka disponuje 132 koňmi a rozjede Grand Albaycín až na 204 km/h, zatímco pro silnější s výkonem 184 koní je maximem 219 km/h.
Informace o zrychlení Hurtan nedal k dispozici, pochlubil se však ceníkem. Základem je přitom verze Heritage z plátěnou střechou a slabším motorem, za kterou zaplatíte 59 000 Eur (1 460 000 Kč). Na vrcholné provedení Bespoke s pevnými skládacími panely a silnější jednotkou si pak musíte připravit 82 300 Eur (2 037 000 Kč). Respektive ještě o trochu více, pokud chcete manuál nahradit automatem. Z levného kraje tedy Španělé nejsou, oproti výchozí MX-5 stojí Grand Albaycín skoro dvakrát víc.
Zatímco standardní Mazda MX-5 u nás startuje na 800 tisících korunách, za Hurtan Grand Albaycín, který Španělé postavili na jejích základech, dáte minimálně 1,46 milionu Kč. K mání je teď i v ČR. Foto: Hurtan Automóviles
Zdroj: Hurtan Automóviles
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před hodinou - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 2 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 4 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 5 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 7 hodinami