Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V EU „zakázaný” VW jinde dostal novou extrémní verzi, nemá ji zastavit nic
26.7.2021 | Petr Prokopec
V Evropě už ho chvíli nekoupíte, není to ale tím, že by o něj nebyl zájem. Dále se tedy vyrábí, akorát pro trhy mimo EU. A nejen to, snaží se na nich nabízet stále víc, důkazem budiž Amarok W580X.
První a dosud jedinou generaci Volkswagenu Amarok už u nás ani v jiných zemích EU jako nový vůz koupit nelze, skončil tu už před rokem a půl. Z nabídky jej ovšem nevytlačil nezájem, nýbrž pravidla právě Evropské unie, kterým už nebyl schopen rozumně vyhovět. Německá automobilka tak výrobu svého jediného pick-upu nepověsila na hřebík, montážní linky jsou i nadále v provozu. Jen z nich již sjíždí pouze verze určené zákazníkům značky mimo evropskou sedmadvacítku, kde Brusel dostával osypky už při zmínce o třílitrovém šestiválcovém turbodieselu pod kapotou.
Jedním z takových míst je Austrálie, kde se tamní zastoupení Volkswagenu již dříve spojilo se společností Walkinshaw Automotive Group, pod níž spadala někdejší divize Holden Special Vehicles. Výsledkem této spolupráce pak byla extrémnější verze W580S, jejíž světlá výška vůči standardu narostla o 40 milimetrů. Mimo to dorazila nová 20palcová litá kola, s nimiž nebyly spárovány jen větší pneumatiky, ale také nástavce blatníků. Měnila se však i čelní maska či výfuk.
Nyní VW i Walkinshaw vstupují do téže řeky znovu, jen zachází ještě dále. Odhalena byla další extrémní varianta W580X, která se oproti té předchozí silniční zaměřuje hlavně na terén. Podvozek tak byl ještě více přizvednut, zatímco v rámci kol došlo na volbu 18palcových kousků. S nimi jsou pak spárované off-roadové pneumatiky, i tentokrát tedy muselo dojít na rozšíření podběhů a vytažení blatníků. Vylepšené jsou pak i dvoutubové tlumiče nebo ochrana podvozku.
Německý pick-up se rovněž dočkal specifických bočních prahů, které mají odolat i větším kamenům, stejně jako přední a zadní diferenciál nově disponují větší ochranou proti vodě při brodění. Ze stejného důvodu si pak zákazníci mohou za příplatek pořídit i šnorchl. Světelná rampa je nicméně již součástí standardní výbavy, stejně jako gumové koberečky. Amarok by se tedy neměl ztratit ani v náročnějším terénu, byť je třeba počítat s jistými technickými limity.
Jakkoliv totiž došlo na nemalé úpravy, redukční převodovka nadále chybí. Kromě toho zůstal v továrním naladění i motor, který produkuje 258 koní, respektive 272 při využití funkce overboost. O přenos tohoto výkonu na všechna čtyři kola se pak nadále stará osmistupňová automatická převodovka ZF, pod kapotou se tedy opravdu nepohnul ani šroubek. To ale ve výsledku až tak moc nevadí, vše zmíněné i s 580 Nm točivého momentu by vás mělo dostat z jakýchkoliv problémů, takže zmínkám o nezastavitelnosti tohoto provedení lze docela i věřit.
Můžeme už jen dodat, že Amarok W580X bude k mání jen v omezeném počtu, přičemž s prvními exempláři mohou Australané počítat zkraje příštího roku. Novinka pak bude takovou symbolickou labutí písní první generace, neboť na svět se již pozvolna chystá ta druhá. Na jejím vývoji přitom Volkswagen spolupracoval s Fordem, jehož nový Ranger bude sdílet s německým příbuzným technický základ. Vizuálně však každý vsadí na vlastní styl a nejen to, VW má dorazit i s posledním novým motorem TDI.
Australská divize Volkswagenu chystá nový extrémní Amarok W580X... Foto: Volkswagen
...jenž naváže na předchozí verzi W580S, jenž byla zaměřena spíše na silnici. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva