V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi

Elektrických aut je k mání stále více, karoserie kombi je ale u nich obecně raritou. Novinka od MG se to pokouší změnit, i přes relativní láci je ale pořád příliš drahá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi

26.9.2020 | Petr Miler

V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi

/

Foto: MG

Elektrických aut je k mání stále více, karoserie kombi je ale u nich obecně raritou. Novinka od MG se to pokouší změnit, i přes relativní láci je ale pořád příliš drahá.

Už několikrát jsme naznačovali, že cesta čínských automobilek k úspěchu v Evropě by mohla vést skrze elektrická auta. A důvod tkví právě v jejich pohonu. Zatímco vyvinout konkurenceschopný spalovací motor plnící tvrdé emisní normy platná v EU je velmi obtížné - a pokud se to podaří, tak velmi drahé -, s elektrickým pohonem Číňané takové potíže nemají. Před emisními pravidly tady obstojí každé elektrické auto, na elektromotorech není zase tolik co vymýšlet a ty i jejich baterie dokáží v Číně vyrobit levněji než kde jinde.

Že to není nemístné tvrzení, potvrzuje právě elektrická novinka, která se začíná v Evropě prodávat. V EU to technicky vzato není, neboť Velká Británie z tohoto paktu letos prchla, ale protože do konce roku se stále řídí veškerými pravidly Evropské unie, může se to samé auto začít zítra prodávat kdekoli jinde. Jde o MG5 SW, tedy kombík vzniklý z modelu Roewe Ei5, kterému čínská firma říká pro Brity bližším označením, jež před léty získala.

Auto to na první pohled moc lákavé není, jeho nemastný neslaný vzhled prostě nezaujme. Není od nikoho okopírovaný, člověk ale nemusí mít doktorát z průmyslového designu, aby jej napadlo, že podoba auta kráčí ve stopách úspěšných Volkswagenů minulých let. Vzhled ale opravdu není tím, čím chce MG bodovat, zaujmout míní spíše poměrem výkonu a ceny.

Zda na tomto poli dokáže bodovat, posuďte sami. Jde o ryze elektrický automobil, které bývají velmi drahé, i když jsou velmi malé, tohle je aspoň trochu dostupnější. Jde o vůz velikostně přibližně na úrovni Golfu Variant se všemi přednostmi takového vozu. Je to kompaktní kombík pro pět lidí s 578litrovým zavazadelníkem, který lze pomocí zadních sedadel sklopných v poměru 60:40 zvětšit až na 1 456 litrů. Firma číselně neuvádí, jak velký prostor má k dispozici posádka, konstatuje ale, že vysoký, dospělý člověk se vejde i za stejně velkého řidiče.

Interiér jako takový znovu není bůhvíjak nápaditý, neurazí ale ani architekturou, ani výbavou. Věci jako palubní systém s velkým dotykovým displejem, které je kompatibilní s Android Auto a Apple Carplay, tu jsou, nechybí vícezónová klimatizace, kompletní elektrická výbava, USB porty, elektrická parkovací brzda, automatický cyklovač stěračů, tempomat... Zkrátka jsou tu všechny důležité věci obvyklé v této třídě.

Technicky auto spoléhá na 156koňový elektromotor, který se postará o akceleraci na stovku za 8 sekund a blíže neupřesněnou maximálku. Ani to není zlé. Zaujme režim KERS jako z Formule 1, který zintenzivní rekuperaci kinetické energie při brzdění a nezklame nakonec ani dojezd až 344 km na nabití dle WLTP, který prý ve městě stoupá až k 444 km. To vše díky 52,2kWh baterii, kterou lze dobít nejrychleji na 80 % za 50 minut, doma půjde spíše o čas mezi 9 a 18 hodinami podle toho, čemu říkáte domov.

Vylíčit vám takové auto od evropské automobilky, zvláště v britském prostředí, hovoříme o novince za milion korun a více, MG5 SW EV je aspoň o trochu levnější. Ve Velké Británii začíná na 24 495 librách, tedy asi 737 tisících Kč, je to ale po vládní dotaci 3 tisíc liber, bez níž jsme na cifře okolo 832 tisíc Kč. Žádný zázrak a asi bychom takovému vozu před konvenčním přednost nedali, je to ale už kvůli praktické karoserii a „normálnímu” vzhledu zajímavá alternativa, která by mohla být alespoň trochu zajímavá i pro české publikum. Jestli bude na trhu úspěšná, ukáže jen čas, první dodávky vozu začnou už letos v říjnu.


V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 1 - MG5 SW EV 2020 prvni 01V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 2 - MG5 SW EV 2020 prvni 02V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 3 - MG5 SW EV 2020 prvni 03V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 4 - MG5 SW EV 2020 prvni 04V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 5 - MG5 SW EV 2020 prvni 05V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 6 - MG5 SW EV 2020 prvni 06V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 7 - MG5 SW EV 2020 prvni 07V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 8 - MG5 SW EV 2020 prvni 08V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 9 - MG5 SW EV 2020 prvni 09V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 10 - MG5 SW EV 2020 prvni 10V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 11 - MG5 SW EV 2020 prvni 11V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 12 - MG5 SW EV 2020 prvni 12V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 13 - MG5 SW EV 2020 prvni 13V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 14 - MG5 SW EV 2020 prvni 14V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 15 - MG5 SW EV 2020 prvni 15V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 16 - MG5 SW EV 2020 prvni 16V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 17 - MG5 SW EV 2020 prvni 17V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 18 - MG5 SW EV 2020 prvni 18V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 19 - MG5 SW EV 2020 prvni 19V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 20 - MG5 SW EV 2020 prvni 20V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 21 - MG5 SW EV 2020 prvni 21V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 22 - MG5 SW EV 2020 prvni 22V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 23 - MG5 SW EV 2020 prvni 23V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 24 - MG5 SW EV 2020 prvni 24V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 25 - MG5 SW EV 2020 prvni 25V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 26 - MG5 SW EV 2020 prvni 26V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 27 - MG5 SW EV 2020 prvni 27V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 28 - MG5 SW EV 2020 prvni 28V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 29 - MG5 SW EV 2020 prvni 29V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 30 - MG5 SW EV 2020 prvni 30V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 31 - MG5 SW EV 2020 prvni 31V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 32 - MG5 SW EV 2020 prvni 32V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi - 33 - MG5 SW EV 2020 prvni 33
MG5 SW EV ani nevypadá jako elektromobil, ale je jím. Nabízí slušný poměr muziky za peníze, jakkoli o zázraku nelze hovořit. Foto: MG

Zdroj: MG

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.