V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6

Pokud se v dodávkách neorientujete, vězte, že v Evropě bylo po léta možné koupit modely s výkonnými šestiválci. Jsou všechny po smrti, v USA ovšem místo dřívějšího motoru 6,0 nabízí pro dodávku osmiválec 6,6, na benzin.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6

29.5.2021 | Mirek Mazal

V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6

/

Foto: Chevrolet

Pokud se v dodávkách neorientujete, vězte, že v Evropě bylo po léta možné koupit modely s výkonnými šestiválci. Jsou všechny po smrti, v USA ovšem místo dřívějšího motoru 6,0 nabízí pro dodávku osmiválec 6,6, na benzin.

Americká dodávka jménem Chevrolet Express se vyrábí nepřetržitě od roku 1993. Od té doby prošla řadou proměn, už její debut v 90. letech ale okořenila informace o dostupnosti pohonné jednotky s výkonem okolo 200 koní, což bylo na tu dobu ve světě užitkových aut nevídané číslo. Uplynuly skoro tři dekády, během nichž posledních 15 let let patří downsizingu, Chevy Express je tu ale pořád. A po modernizaci pro rok 2021 nabízí motor s rekordním objemem i výkonem..

V Detroitu si evidentně ani dnes se zmenšováním pohonných jednotek hlavu nelámou a v tomto autě prodávají inovovaný, 6,6litrový osmiválec o výkonu 407 koní (299 kW). Až trochu absurdní ústrojí je třešinkou na dortu 28 let prodejů, během nichž odbyt nikdy neklesly pod 50 tisíc aut za rok - dokonce ani loni (55 131 aut). Zájemci vždy mohli mít motor V8, ale nikdy nešlo o tak objemnou strojovnu.

Vrcholný osmiválec má původ v pick-upu Chevrolet Silverado a jeho blok vznikl úpravou agregátu 6,2 V8 L86 od GM. Zvětšení zdvihového objemu o čtyři deci způsobilo nárůst točivého momentu v nižších otáčkách, což se u auta podobného typu vždy hodí. Přesto nelze říci, že by výkonu bylo málo - benzínový motor servíruje na zadní kola až 407 koní výkonu a 629 Nm točivého momentu snadné sousto. Řidič si s prázdným autem bude muset dávat pozor, aby nepálil gumy při každém rozjezdu.

Pikantní je, že Chevrolet podle svých slov jen reaguje na poptávku, kde malé motory s nízkou papírovou spotřebou evidentně neohromují tak moc, jak by si politici přáli. Automobilka tvrdí, že pro Express volí nejsilnější osmiválec dlouhodobě neskutečných 70 % zákazníků. Nakonec, s ohledem na použitou techniku nejde o nijak zvlášť drahý špás - 407koňová verze vozu začíná s cenou na 36 065 dolarech, tedy asi 753 tisících Kč.

Věříme, že velké motory by v takových autech bodovaly i zde, EU ale podobným variantám nepřeje. V Evropě si lidé mohou o něčem podobném nechat jen zdát - dodávky Mercedesu nebo VW už dnes nenabízí ani dieselové šestiválce, i když je po léta úspěšně nabízely.


V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 1 - Chevrolet Express 2021 66 V8 01V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 2 - Chevrolet Express 2021 66 V8 02V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 3 - Chevrolet Express 2021 66 V8 03V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 4 - Chevrolet Express 2021 66 V8 04V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 5 - Chevrolet Express 2021 66 V8 05V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 6 - Chevrolet Express 2021 66 V8 06V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 7 - Chevrolet Express 2021 66 V8 07V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 8 - Chevrolet Express 2021 66 V8 08V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 9 - Chevrolet Express 2021 66 V8 09V USA jde koupit novou dodávku s obřím motorem 6,6 V8, v EU už se nám nezdá ani o V6 - 10 - Chevrolet Express 2021 66 V8 10
Chevrolet Express vypadá zastarale, je ovšem stále nově vyráběným vozem. A pod kapotou má nejčastěji 6,6litrový osmiválec o výkonu 407 koní a točivém momentu 629 Nm. Foto: Chevrolet

Zdroj: Chevrolet

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.