Ven se dostal plán nového šéfa Renaultu na záchranu firmy, spoustu lidí nepotěší

Renault je v problémech jako málokterá jiná tak velká automobilka a Luca de Meo má za úkol je z nich vysekat. Jak? To má do detailu představit v polovině ledna, už teď se ale ví to podstatné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ven se dostal plán nového šéfa Renaultu na záchranu firmy, spoustu lidí nepotěší

25.12.2020 | Petr Prokopec

Ven se dostal plán nového šéfa Renaultu na záchranu firmy, spoustu lidí nepotěší

/

Foto: Renault

Renault je v problémech jako málokterá jiná tak velká automobilka a Luca de Meo má za úkol je z nich vysekat. Jak? To má do detailu představit v polovině ledna, už teď se ale ví to podstatné.

Prakticky celý letošní rok se mluví o problémech Renaultu. Francouzská automobilka začala ztrácet zákazníky již před příchodem koronaviru a pandemie potíže jen prohloubila. Na bedrech nového šfa Lucy de Mea tak leží obrovský tlak, neboť značku má za této situace vrátit do červených čísel. Chystá proto výraznou reorganizaci celé společnosti, kterou detailně představí 14. ledna. Nicméně již nyní prosákly na veřejnost zásadní kroky, s jejichž pomocí hodlá de Meo opravdu náročnou misi splnit. Řada lidí z nich ovšem radost mít nebude.

Renault totiž hodlá v příštích několika málo letech ušetřit 2 miliardy Eur (cca 52,6 miliardy korun). Dosaženo toho má být mimo jiné zmenšením produkčních kapacit, stejně jako propuštěním zhruba 15 tisíc zaměstnanců. Dále je v plánu redukce počtu modelů o 30 procent a zaměření se na nižší střední třídu, kde se prodávají vozy jako Mégane. Všech těchto cílů by přitom Francouzi chtěli dosáhnout i při zachování stávajícího tržního podílu, což zní tak trochu jako utopie. Ostatně už propuštění tak velkého množství zaměstnanců bude ve Francii extrémně komplikované.

Z výše zmíněného je pak navíc patrné, že Renault vlastně již ani nepočítá s návratem celého trhu na předpandemickou úroveň. I proto ostatně bude celá skupina do budoucna rozdělena na čtyři hlavní pilíře, z nichž jeden tvoří samotná francouzská automobilka. Dalšími třemi jsou pak Dacia, Alpine a „nová mobilita“, se kterou Francouzi počítají stále více. Stejně jako třeba VW Group by se totiž rádi stali spíše poskytovatelem mobilních služeb než ryzí automobilkou.

De Meo již v tomto ohledu měl stanovit specifické cíle, pročež by „nová mobilita“ měla v roce 2026 ukusovat 20 až 30 procent z veškerých operací Renaultu. Kromě toho se nový šéf hodlá zaměřit hlavně na aktivity na čínském trhu, jakkoliv zde bude útok vést hlavně partnerský Nissan. De Meo totiž počítá s upevněním vztahů v rámci celé aliance, jejíž součástí je i Mitsubishi. Tento krok by pak měl vést ke snížení nákladů na vývoj o nemalých 40 procent.

Automobilka rovněž hodlá opustit některé asijské a jihoamerické trhy, kde prodeje nedosáhly očekávání a kde kvůli pandemii značka už pomalu ani nevydělává na tisk firemních prospektů. O které přesně země ale půjde, zjistíme až za necelý měsíc. Zvědavi jsme přitom hlavně na budoucnost Alpine, s níž má de Meo velké plány. Rád by z ní totiž udělal sportovní veličinu srovnatelnou s AMG od Mercedesu či divizí BMW M, jen v mainstreamovém měřítku.


Ven se dostal plán nového šéfa Renaultu na záchranu firmy, spoustu lidí nepotěší - 1 - Luca de Meo 2020 rezignace perex
Plán nového šéfa Renaultu začíná nabírat na obrysech. Luca de Meo přitom chystá opravdu výraznou reorganizaci, při které dojde na redukci modelů i nákladů, propouštění a zavedení nového pilíře. Foto: Seat

Zdroj: Automobilwoche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.