Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Venturi VBB-3 chce být nejrychlejším elektromobilem světa, ženou jej 3 000 koní
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Monacké monstrum na běžné silnice nikdy nezamíří, na solných pláních v americkém Bonneville by však rádo překonalo rychlost 600 km/h.
Rekordy jsou tu od toho, aby se pokořovaly. V případě konvenčních automobilů poháněných benzinovými či dieselovými agregáty již neexistuje příliš mnoho šancí, jak stanout na pomyslném trůnu, a pokud ano, pak se rozhodně nejedná o levnou záležitost. Stačí si ostatně jen vzpomenout, kolik financí musel koncern VW Group nalít do hypersportu Bugatti Veyron, aby měl jistý zápis v Guinnessově knize rekordů. A to se bavíme „jen” o silničních autech.
Elektromobily jsou ovšem trochu jinou kapitolou. Ta sice nepíše své první stránky, dosavadní rekordy jsou ale docela nízké, a proto je možností k seberealizaci a překonání ostatních o poznání více. Nedávno jsme tak mohli referovat o holandské formulce, která na stovku akceleruje za 2,15 sekundy, chvíli předtím bývalý politik Lord Paul Drayson stanovil se svým speciálem B12 69/EV britský rekord pro elektromobily s hmotností do jedné tuny.
Nyní zde máme další novinku, model Venturi VBB-3, která byla představena na letišti Wendover v americkém Utahu a jenž je prý „nejvýkonnějším elektromobilem, jaký kdy byl vyroben“. Pro tento účel tak inženýři monacké značky pod doutníkovou karoserii nainstalovaly dva elektromotory, které produkují kombinovaný výkon 3 000 koní a točivý moment 2 800 Nm.
Jen enormní silou pod kapotou, která je napájena lithium-železito-fosfátovými bateriemi (LiFePO4), však snahy Venturi nekončí. Firma chce totiž překonat i vlastní rychlostní rekord, který drží od roku 2010. Tehdy s modelem Jamais Contente dosáhla tempa 495,1 km/h. Novinka by se však v příštím roce měla rozjet na více než 600 km/h.
Uvidíme, zda se jí daný záměr povede - k jeho absolvování mělo dojít již tento týden na solných pláních v Bonneville, kvůli čemuž si do Utahu odskočil i monacký princ Albert II. Mezinárodní automobilová organizace FIA však nakonec celou akci zrušila kvůli špatnému počasí. Snad tedy příští rok bude více svítit slunce a méně foukat vítr.
Monacké Venturi VBB-3 chce příští rok s výkonem 3 000 koní pokořit metu 600 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva