Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Polo 5: menší Golf 6 představen
3.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Ne vždy jsou mladší sourozenci podobní těm starším, ale u Volkswagenu to většinou platí. Polo vždy vypadalo jako zmenšený Golf a ne jinak je tomu v případě páté generace tohoto supermini z Wolfsburgu.
Novou tvář Volkswagenů jsme mohli nejdříve obdivovat u 6. generace Golfu a posléze u reinkarnového Scirocca. A protože se u zákazníků setkala s dobrým přijetím, tým vedený Walterem da Silvou, šéfdesignérem Volkswagenu, pokračoval v nastoupené cestě a nové Polo pět jakoby Golfu z oka vypadlo.
Už dlouho platí, že nová generace tu předchozí poněkud přeroste. I nové Polo vyrostlo. Na délku o 36 mm (celkově 3 952 mm) a na šířku o 32 mm (celkově 1 682 mm). U výšky má změna překvapivě opačné znaménko, nové Polo je 13 mm nižší (1 454 mm). Současně s vnějšími rozměry vzrostl i interiér. Posádka bude mít více místa na nohy a ramena a nižší výšce navzdory i na hlavu. Současně si bude moci vzít více zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru je 280 l, při složených sedadlech lze naložit až 952 l.
S novou generací přichází i nová výbava. Vůbec poprvé bude do Pola možno objednat navigační systém RNS 310 s dotykovou obrazovkou. K lze např. přidat tříramenný multifunkční volant a automatickou klimatizaci. Premiéru si v Polo odbude i 7° automat DSG.
Tím se dostáváme k motorům. Základem nabídky bude známý benzínový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových variantách, s 60 či 70 koňmi, doplněný 5° manální převodovkou. Nad nimi bude čtyřválec 1,4 l s výkonem 85 koní, ke kterému bude místo standardního manuálu možno objednat zmíněné DSG. Novinkou v nabídce je přeplňovaný 1,2 TSI o výkonu 105 koní, který se objeví i v Škodě Yeti.
Chybět samozřejmě nebudou ani naftové jednotky. Pro začátek bude možno nové Polo zakoupit s jednou z variant nového čtyřválce 1,6 TDI CR s výkonem buď 75 nebo 90 koní.
Výroba nového Pola začne v létě a první dodávky budou uskutečněny v říjnu tohoto roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva