Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo: další čtyři koncepty pro Ženevu

Teprve loni v září představil VW šest konceptů zvláštních verzí modelu up! Většinu zatím ani neposunul směrem k výrobě a už je tu s dalšími čtyřmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo: další čtyři koncepty pro Ženevu

1.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo: další čtyři koncepty pro Ženevu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Teprve loni v září představil VW šest konceptů zvláštních verzí modelu up! Většinu zatím ani neposunul směrem k výrobě a už je tu s dalšími čtyřmi.

Patrně jste na ně nezapomněli. Jmenovaly se buggy, GT, cross, azzurra sailing team, eco a e-up! a staly se hlavní ozdobou stánku Volkswagenu na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Šlo pouze o koncepty, u části z nich ale bylo zřejmé, že jsou obrazem již připravovaných sériových verzí. Pětidvéřový up! a varianta Cross up! se od té doby stihly dostat do výroby a debutovat budou na nadcházejícím ženevském autosalonu, produkční provedení GT up! by pak mohlo stanout vedle nich.

To je pro jeden autosalon docela dost „prťavých” Volkswagenů, výčet novinek se dvěma písmeny a jedním vykřičníkem v názvu ale tímto seznamem neskončí. VW totiž do Ženevy přiveze další čtyři koncepty, které zamíří zase trochu jiným směrem než předchozích šest.

Jmenují se Swiss up!, Winter up!, X up! a Cargo up! a alespoň u části z nich vám už podle názvu bude předem jasné, co nabídnou.

Takový Swiss up! logicky přichází s kufrem plným čokolády a malým bankovním sejfem místo přihrádky u spolujezdce. To samozřejmě žertujeme, i když... Vůz má pochopitelně vzdávat jistý hold Švýcarsku a jeho metropoli, VW zřejmě usoudil, že by tím mohl získat trochu plusových bodů u tamních zákazníků.

Samotné auto tak na svém zevnějšku i vnitřku používá především červené a bílé barvy po vzoru švýcarské vlajky. V interiéru navíc na palubní desce najdeme i obložení, které svým vzezřením údajně připomíná keramiku. Podobně jsou vyvedeny i vnější strany předních opěradel a sedáků, ty vnitřní jsou spolu s prostředním zadním sedadlem, opěrkami hlavy a několika dalšími drobnými prvky čalouněny hnědou alcantarou. Ve všem zmíněném zatím vycházíme jen z tiskové zprávy VW, samotný interiér tohoto ani žádného z níže zmíněných konceptů jsme dosud spatřit nemohli.

Abychom nezapomněli, došlo nakonec i na nějaký ten švýcarský symbol, když na zadní straně opěradel předních sedadel najdete prostor pro uložení kapesního nože Victorinox ve tvaru helvétského kříže. Na sejf a nějakou tu přihrádku na čokoládu snad dojde příště...

Provedení Winter up! vychází z již zmíněného Cross upu! a má vcelku pochopitelně posloužit hlavně milovníkům zimních sportů. Nevíme, jak jim bude vyhovovat pouze pohon předních kol tohoto modelu (elektronická „uzávěrka” diferenciálu asi příliš nepomůže), jistě ale ocení nosič až čtyřech snowboardů nebo šesti lyží na střeše. Hodit se může také zakrytování podvozku, to ale bude podle všeho podobné nebo úplně stejné jako u sériového Crossu.

Aby nezůstalo jen u něj, zaujme vůz vizuálně i dvoubarevným schématem kombinujícím modrý lak Malibu Blue s bílým Pure White - většina karoserie je vyvedena v bílé, modrou pak nesou pouze detaily jako části nárazníků nebo kryty vnějších zpětných zrcátek.

Varianta X up! má být tou, která se dostane úplně všude, i té ale chybí cokoli lepšího než pohon předních kol. Vychází opět z Cross upu!, kterému tentokrát přidává oranžový lak Burned Orange s černě a stříbrně lakovanými detaily. Mezi ty v tomto případě patří i střešní box s dvěma „vyhledávacími světly” - mini na safari? Tak trochu. Tomuto dojmu má ostatně nahrávat i doplnění interiéru o poněkud „outdoorové” vnitřní prahy a zvláštní madlo řadící páky.

Kolegium pak dotváří čtvrtá specialitka, Cargo up!, jejíž jméno je zřejmě nejvýmluvnější. Je to zkrátka dodávka, která odstraněním všech sedadel krom řidičova přišla k úložnému prostoru až 1 400 litrů. Ani jí nechybí ochrana podvozku a spodních bočních částí karoserie, na střeše pak najdeme ližiny známé z opět z Cross upu!.

Vůz má dále zvýšenou světlou výšku o 15 mm, aby si i při vlastní hmotnosti 929 kilogramů poradil s nákladem vážícím až 426 kilogramů. Jak si s ním poradí jeho litrový, šedesátikoňový motor, o tom už se Volkswagen příliš nezmiňuje.

Jak moc vážně Volkswagen plánuje dostat takové vozy do výroby, o tom se zatím také nepadlo slova. Předpokládáme ale, že minimálně malá dodávka Cargo a nějaká drobná úprava jako Winter up! by nemusely mít k sérii daleko. Více bychom se měli dozvědět již za pár dnů v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo: další čtyři koncepty pro Ženevu - 1 - VW up koncepty Zeneva 2012Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo: další čtyři koncepty pro Ženevu - 2 - VW Swiss up 01Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo: další čtyři koncepty pro Ženevu - 3 - VW Winter up 01Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo: další čtyři koncepty pro Ženevu - 4 - VW X up 01
Všechny čtyři novinky naráz a k tomu VW Swiss up!, Winter up! a X up! „sólo”. Cargo up! se nám z dosud jediné uvolněné oficiální fotografie rozumně vyříznout nepodařilo.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše