Volvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D?

Uvidíte-li na jakémkoliv vozidle značky Volvo nápis DRIVe, pak vězte, že máte před sebou to nejúspornější, co lze z Götteborgu dostat. Prvními zástupci této řady v nabídce byly modely C30, S40 a V50 a nyní přišlo i na opačný konec spektra.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D?

27.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Volvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Uvidíte-li na jakémkoliv vozidle značky Volvo nápis DRIVe, pak vězte, že máte před sebou to nejúspornější, co lze z Götteborgu dostat. Prvními zástupci této řady v nabídce byly modely C30, S40 a V50 a nyní přišlo i na opačný konec spektra.

Program DRIVe byl představen vloni na pařížské Auto Show a je zaměřen na minimalizaci spotřeby paliva a tím i emisí CO2. Všechny modely této řady mají pneumatiky s nízkým valivým odporem, úpravy na podvozku kvůli lepšímu proudění vzduchu pod vozem a také upravenou mřížku chladiče. Součástí výbavy je systém Start-stop a elektrická pumpa posilovače řízení. Ve všech modelech DRIVe je manuální převodovka, která také doznala změn. Má upravenu třetí až pátou rychlost.

První Volva s nápisem DRIVe byla C30, S40 a V50. Všechna jsou poháněna vznětový motor o objemu 1,6 l s výkonem 109 koní a 240 N.m točivého momentu a dosahují průměrné spotřeby mezi 4 a 5 l na 100 km. Volvo C30 DRIVe dokonce produkuje méně jak 105 gramů CO2 na 1 kilometr.

Do Ženevy si Volvo přichystalo další čtyři modely DRIVe. Přibude Volvo V70, S80, XC60, a XC70. První dva jmenované překvapivě také dostanou onu již zmíněnou dieselovou 1,6. Upřímně řečeno, nedovedu si představit jízdu S80 poháněnou takovým motorem, ovšem jde-li někomu jen a pouze o papírové hodnoty spotřeby a emisí, pak je to určitě limuzína pro něj. Oba modely mají dosahovat spotřeby 4,9 l/100 km a vyprodukují 129 g/km CO2.

Vozy XC60 a XC70 DRIVe budou vybaveny novým vznětovým motorem o objemu 2,4 l s výkonem 175 koní a 420 N.m točivého momentu. implementaci výkonnějšího motoru v tomto případě automobilka vysvětluje frází o zachování sportovních pocitů z jízdy, přízemnější úvaha ovšem říká, že onen malý čtyřválec by na zmíněná SUV byl opravdu, ale opravdu slabý. Největší změnou je, že oba vozy dostanou pouze pohon předních kol. Ovšem pak už to v podstatě nebudou SUV. Ovšem vzhledem ke skutečnosti, že se většina těchto vozů stejně pohybuje jen po silnicích, absence pohonu všech kol zas tolik nevadí. Horší je snad jen označení modelu jako sportovní. Spotřeba se u XC60 a XC70 DRIVe udrží na hodnotě 6,0 l/100 km a emise CO2 na 159 g/km.

Modely s přívlastkem DRIVe najdou uplatnění zejména na trzích, kde se odvíjí výše pojištění od hodnoty produkovaných emisí CO2.


Volvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D? - 1 - volvo-c30-driveVolvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D? - 2 - volvo-s40-driveVolvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D? - 3 - volvo-s80-driveVolvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D? - 4 - volvo-v50-driveVolvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D? - 5 - volvo-v70-driveVolvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D? - 6 - volvo-xc60-driveVolvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D? - 7 - volvo-xc70-drive

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.