Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo DRIVe: je libo S80 s motorem 1,6D?
27.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Uvidíte-li na jakémkoliv vozidle značky Volvo nápis DRIVe, pak vězte, že máte před sebou to nejúspornější, co lze z Götteborgu dostat. Prvními zástupci této řady v nabídce byly modely C30, S40 a V50 a nyní přišlo i na opačný konec spektra.
Program DRIVe byl představen vloni na pařížské Auto Show a je zaměřen na minimalizaci spotřeby paliva a tím i emisí CO2. Všechny modely této řady mají pneumatiky s nízkým valivým odporem, úpravy na podvozku kvůli lepšímu proudění vzduchu pod vozem a také upravenou mřížku chladiče. Součástí výbavy je systém Start-stop a elektrická pumpa posilovače řízení. Ve všech modelech DRIVe je manuální převodovka, která také doznala změn. Má upravenu třetí až pátou rychlost.
První Volva s nápisem DRIVe byla C30, S40 a V50. Všechna jsou poháněna vznětový motor o objemu 1,6 l s výkonem 109 koní a 240 N.m točivého momentu a dosahují průměrné spotřeby mezi 4 a 5 l na 100 km. Volvo C30 DRIVe dokonce produkuje méně jak 105 gramů CO2 na 1 kilometr.
Do Ženevy si Volvo přichystalo další čtyři modely DRIVe. Přibude Volvo V70, S80, XC60, a XC70. První dva jmenované překvapivě také dostanou onu již zmíněnou dieselovou 1,6. Upřímně řečeno, nedovedu si představit jízdu S80 poháněnou takovým motorem, ovšem jde-li někomu jen a pouze o papírové hodnoty spotřeby a emisí, pak je to určitě limuzína pro něj. Oba modely mají dosahovat spotřeby 4,9 l/100 km a vyprodukují 129 g/km CO2.
Vozy XC60 a XC70 DRIVe budou vybaveny novým vznětovým motorem o objemu 2,4 l s výkonem 175 koní a 420 N.m točivého momentu. implementaci výkonnějšího motoru v tomto případě automobilka vysvětluje frází o zachování sportovních pocitů z jízdy, přízemnější úvaha ovšem říká, že onen malý čtyřválec by na zmíněná SUV byl opravdu, ale opravdu slabý. Největší změnou je, že oba vozy dostanou pouze pohon předních kol. Ovšem pak už to v podstatě nebudou SUV. Ovšem vzhledem ke skutečnosti, že se většina těchto vozů stejně pohybuje jen po silnicích, absence pohonu všech kol zas tolik nevadí. Horší je snad jen označení modelu jako sportovní. Spotřeba se u XC60 a XC70 DRIVe udrží na hodnotě 6,0 l/100 km a emise CO2 na 159 g/km.
Modely s přívlastkem DRIVe najdou uplatnění zejména na trzích, kde se odvíjí výše pojištění od hodnoty produkovaných emisí CO2.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva