Vrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně

Tohle auto je prostě nesmrtelné a vždy, kdy už se zdá, že je s ním amen, se znovu vrátí zpět bojovat o zákazníky. Platí to nejen o původní Ladě Niva jako takové, ale také o její verzi Bronto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně

29.1.2023 | Petr Miler

Vrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně

/

Foto: AvtoVAZ

Tohle auto je prostě nesmrtelné a vždy, kdy už se zdá, že je s ním amen, se znovu vrátí zpět bojovat o zákazníky. Platí to nejen o původní Ladě Niva jako takové, ale také o její verzi Bronto.

Uběhl už skoro rok od chvíle, kdy AvtoVAZ přestal nabízet svůj nejdrsnější model, tedy Ladu Niva ve verzi Bronto. Důvody si domyslíte. Nešlo o nezájem publika, ruské automobilce resp. její dceřiné firmě PSA VIS-Avto došly některé komponenty, které bylo třeba zajistit z jiných zdrojů. Někteří předpokládali, že Bronto už se nevrátí, ale nakonec je zpátky. A s cenami se stále drží při zemi, jakkoli v případě podvozku platí pravý opak.

Největší extrém v nabídce Lady tedy lze momentálně koupit od 1 134 900 rublů, což je citelně více oproti minulosti jak v ruské měně, tak v korunách. Pořád ale jde o cca 350 tisíc korun, což lze zvlášť vzhledem k aktuální situaci na ruském trhu označit za láci. Je totiž opravdu pravověrný off-road, jaký byste dnes od západních automobilek nedostali nejspíše ani za trojnásobek.

Jak jsme naznačili výše, světlá výška vozu narostla ze standardních 205 mm na 240 milimetrů. Mimo disponuje silnějšími pružinami i tlumiči, zesílenou zadní nápravou či předním a zadním uzamykatelným diferenciálem. Autu jsou vlastní také 15palcová litá kola a masivními pneumatiky, jejichž použití si si vyžádalo rozšíření blatníků. A standardem jsou také střešní ližiny.

Vše zmíněné je součástí nižšího stupně výbavy Luxe, který vedle toho zahrnuje i klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaná zpětná zrcátka. Pokud vám to nestačí, je k mání také vyšší varianta Prestige, která se liší specifickou maskou chladiče, výraznějšími nárazníky, bočními prahy či mlhovkami. Pokud půjdete po maximu, Lada vám naúčtuje 1 189 900 RUB, tedy asi 368 tisíc Kč.

Jinak vůz vychází ze standardní Lady Niva (v původním provedení dnes zvané Legend), a tak nadále používá k pohonu 1,7litrový atmosférický čtyřválec s výkonem nanejvýš 83 koní. O ty dále pečuje pětistupňový manuál, který zásobuje obě dvě nápravy. Nechybí ani redukční převodovka, stejně jako uzamykatelný středový diferenciál. Vůz je k dispozici ihned a připlatit si můžete pouze za světelnou rampu na střeše. Oproti standardnímu provedení startujícím na 800 900 RUB se za Bronto připlácí 334 tisíc rublů, tedy asi 103 tisíc Kč.


Vrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně - 1 - Lada Niva Bronto 2021 nova sada 01Vrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně - 2 - Lada Niva Bronto 2021 nova sada 02
Vrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně - 3 - Lada Niva Bronto 2021 nova sada 03Vrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně - 4 - Lada Niva Bronto 2021 nova sada 04
Lada Niva Bronto je po asi roční odmlce zpět v prodeji, s cenou startuje na 350 tisících korunách. Je to více než kdy dříve, za tuto částku ale nabízí opravdu slušnou porci muziky. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: Avtograd News@VKontakte

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.