VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou

Známou mechaniku doplnil VW stylovým paketem, s nímž můžete i na operu. Díky uzávěře diferenciálu a pohonu 4x4 se ale Canyon neztratí ani v kaňonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou

19.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Známou mechaniku doplnil VW stylovým paketem, s nímž můžete i na operu. Díky uzávěře diferenciálu a pohonu 4x4 se ale Canyon neztratí ani v kaňonu.

Tak tohle není Jim Beam. A už vůbec to není konkurence pro Dacii Logan pick-up. Nový Volkswagen Amarok Canyon se místo toho zaměřuje na vyznavače „outdoorových” sportů a aktivit, kteří mají na bankovním účtu o trochu více peněz než jen od výplaty k výplatě. Jeho výroba byla navíc tento týden oficiálně potvrzena na autosalonu užitkových vozidel v německém Hanoveru, ačkoliv výstavní premiéru měl vůz v koncepční formě už před půl rokem v Ženevě.

Pochválit přitom můžeme designéry VW Group, že do sériové verze přenesli veškeré klíčové detaily. Tedy zářivou oranžovou barvu Copper Orange doplněnou černými detaily, 17palcovými litými koly Roca s terénními pneumatikami 245/70 R17 a stylovou sadou ochranných trubek lemujících zavazadlový prostor. Zatmaveny byly zadní světlomety a černé jsou rovněž boční nášlapné prahy, ve stejném odstínu se pak nese nápis Canyon na bocích a na zádi.

Za příplatek si pak můžete dopřát stejné 18palcové ráfky, jakými se pyšnil koncept, jen obuté do běžných silničních pneumatik. Pokud tak budete chtít doopravdy využít doplňkovou střešní sadu reflektorů, budete muset ještě na nákup do specializovaného off-road shopu. U prodejců VW si ale případně můžete vybrat stylový hard top nebo jednu ze třech dalších volitelných barev: stříbrnou, šedou nebo béžovou.

Uvnitř pak Amarok Canyon vychází z výbavy Trendline, což znamená třeba dvoubarevné kožené čalounění, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky nebo dekorativní švy, jejichž barva kopíruje odstín exteriéru. Pod kapotou budou k dispozici dva turbodieselové motory spřažené se stálým nebo měnitelným (4Motion) pohonem všech kol, připlatit si můžete ještě za uzávěru zadního diferenciálu.

Do prodeje půjde novinka na počátku příštího roku, přičemž ceny lze pouze odvozovat. Standardně totiž Amarok ve výbavě Trendline s pětimístnou kabinou vychází na 758 664 Kč, při zaškrtnutí osmistupňového automatu a dvoulitrového turbodieselu o výkonu 179 koní však již platíte 924 836 Kč. Canyon tak zřejmě přeleze hranici milionu korun. Co myslíte, bude se prodávat?


VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 1 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 01VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 2 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 02VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 3 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 03VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 4 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 04
Živé foto z autosalonu v Hanoveru dokazuje, že Amarok Canyon vypadá ve své produkční podobě v reálu naprosto stejně jako na dále přiložených stylizovaných fotografiích

VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 5 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 05VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 6 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 06VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 7 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 07VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 8 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 08VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 9 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 09VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 10 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 10VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 11 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 11VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 12 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 12VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 13 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 13VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 14 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 14VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 15 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 15VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 16 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 16VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 17 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 17VW Amarok Canyon: stylovka míří do výroby, jen s turbodiesely pod kapotou - 18 - Volkswagen Amarok Canyon 2013 18
Volkswagen Amarok Canyon vypadá velmi stylově, dokupováním příplatkové výbavy však můžete paradoxně narušit jeho terénní schopnosti. Ve standardu má totiž 17palcové ráfky obuté do pneumatik zvládajících jakýkoliv povrch, zatímco osmnáctky již přicházejí se silničními pneu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.