Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW bez dieselů skutečně začíná prodávat i auto, které si lidé dosud kupovali téměř jen s nimi
21.10.2021 | Petr Prokopec
Těžko hledat krystaličtější důkaz o tom, že pro Volkswagen už nejsou hybnou silou přání zákazníků, ale požadavky Bruselu. Pokusit se v prvé řadě prodat to, co téměř nikdo nekupuje, nedává smysl.
Na počátku září jsme informovali o poněkud neobvyklé strategii Volkswagenu. Ten uvádí na trh nový Multivan, který na rozdíl od předchozí generace používá modulární platformu MQB. Tuto architekturu je možné spárovat s prakticky veškerými typy pohonných jednotek, z logiky věci by nicméně Němci měli jít především dieselovou cestou. Už proto, že u předchůdce se motory TDI na celkových prodejích podílely ze tří čtvrtin, je to pro takový vůz jednoznačně nejlepší představitelný pohon.
Pikantní je, že české zastoupení Volkswagenu na tyto informace reagovalo velmi podrážděně a označilo je za lež, jakkoli bylo s ohledem na zdroj jasné, že jde o oficiální strategii samotné automobilky. Nyní tu ovšem máme oficiální tiskovou zprávu českého zastoupení VW, která uvádí úplně to samé - tedy že pohonná jednotka 2,0 TDI naladěná na 150 koní bude k dispozici až později. Konkrétní termín přitom VW stejně jako dřívější informace z Německa neobsahuje.
Proč VW jde touto cestou, netušíme, nedává to žádný smysl ani z hlediska ekologických dopadů. Je třeba si uvědomit, že jde o ten typ vozidla, jehož aerodynamika i už kvůli rozměrům není nejlepší. Kromě toho se navíc dá počítat s výraznou zátěží, ať již uvnitř budete převážet fotbalový klub nebo třeba dvě europalety. Takovému využití nejlépe odpovídají právě diesely, přičemž ty moderní je již třeba přestat démonizovat. Něco takového je ale strůjci kauzy Dieselgate proti srsti. Volkswagen se totiž po provalení skandálu, jenž se týkal více než deseti milionů aut, rozhodl přepřáhnout na elektromobilitu, hybridy a když nic z toho, tak aspoň na benziny.
Momentálně je tedy možné Multivan skutečně objednávat pouze se dvěma benzinovými a jedním hybridním motorem. Jedna-pětka TSI přitom počítá se 136 koňmi, v případě dvoulitru pak již výkon narůstá na 204 a u plug-in hybridu dokonce na 218 koní. Je ovšem třeba dodat, že ty budete mít k dispozici jen občas. Jakmile ale vyplýtváte kapacitu baterií, bude velkou dodávku pohánět malá jedna-čtyřka TSI.
Pokud by tyto jednotky měly pohánět malý hatchback, v němž pojede pouze řidič, asi neřekneme ani popel. Nicméně je třeba dodat, že u prodloužené varianty lze počítat se zavazadelníkem o objemu až 4 053 litrů. Dovnitř lze tedy napěchovat i stovky kilogramů zátěže, jíž je třeba sečíst s dvoutunovou hmotností vozu. V té chvíli se vás benzinové motory pokusí sežrat zaživa.
Pokud navíc zvolíte ještě přívěs, jehož hmotnost se může pohybovat mezi 1,8 a dvěma tunami, pak tu rázem můžeme mít více než čtyřtunovou soustavu, u které jedna-pětka i hybridní jedna-čtyřka budou mít opravdové problémy. Jejich spotřeba tak poletí razantně nahoru, což pochopitelně povede k větším emisím. Tedy v reálu, v laboratořích nicméně na takový scénář nikdy nedošlo a ani nedojde.
Lze už jen dodat, že ceny na českém trhu startují na částce 1 202 103 Kč, do které je zahrnuta i daň z přidané hodnoty. Kromě úvodní trojice motorů pak zákazníci budou moci volit mezi třemi úrovněmi výbavy, v případě převodovek ale s návratem manuálu již nemohou počítat. Bez ohledu na pohonnou jednotku pod kapotou totiž standardem bude dvouspojkový automat DSG.
Nový Multivan, tedy vůz s velkou čelní plochou i vyšší hmotností, bude možné zpočátku spojit jen s maloobjemovými benzinovými motory či 1,4litrovým plug-in hybridem. Taková preference nedává žádný smysl - benzinové Multivany kupovala hrstka lidí a jejich používání povede jen k vyšší spotřebě, a tedy i emisím. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva