Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW bez dieselů skutečně začíná prodávat i auto, které si lidé dosud kupovali téměř jen s nimi
21.10.2021 | Petr Prokopec
Těžko hledat krystaličtější důkaz o tom, že pro Volkswagen už nejsou hybnou silou přání zákazníků, ale požadavky Bruselu. Pokusit se v prvé řadě prodat to, co téměř nikdo nekupuje, nedává smysl.
Na počátku září jsme informovali o poněkud neobvyklé strategii Volkswagenu. Ten uvádí na trh nový Multivan, který na rozdíl od předchozí generace používá modulární platformu MQB. Tuto architekturu je možné spárovat s prakticky veškerými typy pohonných jednotek, z logiky věci by nicméně Němci měli jít především dieselovou cestou. Už proto, že u předchůdce se motory TDI na celkových prodejích podílely ze tří čtvrtin, je to pro takový vůz jednoznačně nejlepší představitelný pohon.
Pikantní je, že české zastoupení Volkswagenu na tyto informace reagovalo velmi podrážděně a označilo je za lež, jakkoli bylo s ohledem na zdroj jasné, že jde o oficiální strategii samotné automobilky. Nyní tu ovšem máme oficiální tiskovou zprávu českého zastoupení VW, která uvádí úplně to samé - tedy že pohonná jednotka 2,0 TDI naladěná na 150 koní bude k dispozici až později. Konkrétní termín přitom VW stejně jako dřívější informace z Německa neobsahuje.
Proč VW jde touto cestou, netušíme, nedává to žádný smysl ani z hlediska ekologických dopadů. Je třeba si uvědomit, že jde o ten typ vozidla, jehož aerodynamika i už kvůli rozměrům není nejlepší. Kromě toho se navíc dá počítat s výraznou zátěží, ať již uvnitř budete převážet fotbalový klub nebo třeba dvě europalety. Takovému využití nejlépe odpovídají právě diesely, přičemž ty moderní je již třeba přestat démonizovat. Něco takového je ale strůjci kauzy Dieselgate proti srsti. Volkswagen se totiž po provalení skandálu, jenž se týkal více než deseti milionů aut, rozhodl přepřáhnout na elektromobilitu, hybridy a když nic z toho, tak aspoň na benziny.
Momentálně je tedy možné Multivan skutečně objednávat pouze se dvěma benzinovými a jedním hybridním motorem. Jedna-pětka TSI přitom počítá se 136 koňmi, v případě dvoulitru pak již výkon narůstá na 204 a u plug-in hybridu dokonce na 218 koní. Je ovšem třeba dodat, že ty budete mít k dispozici jen občas. Jakmile ale vyplýtváte kapacitu baterií, bude velkou dodávku pohánět malá jedna-čtyřka TSI.
Pokud by tyto jednotky měly pohánět malý hatchback, v němž pojede pouze řidič, asi neřekneme ani popel. Nicméně je třeba dodat, že u prodloužené varianty lze počítat se zavazadelníkem o objemu až 4 053 litrů. Dovnitř lze tedy napěchovat i stovky kilogramů zátěže, jíž je třeba sečíst s dvoutunovou hmotností vozu. V té chvíli se vás benzinové motory pokusí sežrat zaživa.
Pokud navíc zvolíte ještě přívěs, jehož hmotnost se může pohybovat mezi 1,8 a dvěma tunami, pak tu rázem můžeme mít více než čtyřtunovou soustavu, u které jedna-pětka i hybridní jedna-čtyřka budou mít opravdové problémy. Jejich spotřeba tak poletí razantně nahoru, což pochopitelně povede k větším emisím. Tedy v reálu, v laboratořích nicméně na takový scénář nikdy nedošlo a ani nedojde.
Lze už jen dodat, že ceny na českém trhu startují na částce 1 202 103 Kč, do které je zahrnuta i daň z přidané hodnoty. Kromě úvodní trojice motorů pak zákazníci budou moci volit mezi třemi úrovněmi výbavy, v případě převodovek ale s návratem manuálu již nemohou počítat. Bez ohledu na pohonnou jednotku pod kapotou totiž standardem bude dvouspojkový automat DSG.
Nový Multivan, tedy vůz s velkou čelní plochou i vyšší hmotností, bude možné zpočátku spojit jen s maloobjemovými benzinovými motory či 1,4litrovým plug-in hybridem. Taková preference nedává žádný smysl - benzinové Multivany kupovala hrstka lidí a jejich používání povede jen k vyšší spotřebě, a tedy i emisím. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis