VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit

Když se Volkswagen loni vrhal do velkovýroby elektrických aut, sliboval rovnou i jejich ostré verze. Po půl roce ale přišlo vystřízlivění - základní ID.3 se stále neprodává a verze R nechystá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit

5.3.2020 | Petr Prokopec

VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když se Volkswagen loni vrhal do velkovýroby elektrických aut, sliboval rovnou i jejich ostré verze. Po půl roce ale přišlo vystřízlivění - základní ID.3 se stále neprodává a verze R nechystá.

Loni v září Volkswagen konečně světu ukázal svůj první vlastní elektromobil postavený na platformě zasvěcené pouze alternativnímu pohonu. Němci tehdy neskrývali nadšení a rovnou avizovali, že do pěti let bude následovat ostré provedení ID.3 R. O půl roku později je ale vše jinak, neboť byť automobilka vyrobila již desítky tisíc exemplářů základního modelu, prodán nebyl jediný. A ještě nějakou dobu tomu rozhodně nebude, neboť stále nebyly vyřešeny problémy se softwarem.

Je tedy skutečně otázkou, zda se standardního Volkswagenu ID.3 dočkáme v původně oznámeném letním termínu. S oním „eRkem“ bychom ale před rokem 2025 počítat neměli rozhodně, alespoň dle slov nejvyššího šéfa sportovní divize značky, legendárního Josta Capita. Ten nově uvedl, že bude trvat ještě nějakou dobu, než plně elektrický model s písmenem R ve znaku uvidíme. Důvodem tentokráte nejsou problémy se softwarem, místo toho Němci jen hledají ten správný způsob, jak s elektromobilem pobavit publikum.

„Bude ještě chvíli trvat, než se elektrického R dočkáme, protože nejprve musíme zjistit, co to je vzrušení pramenící z výkonného elektrického auta, proto pracujeme na eR1. Je odlišné od sportovních modelů, která máme nyní, musíme jej ovšem definovat a upřímně, já to zatím nedokážu,“ uvedl Capito.

„Elektrická auta dovedou ohromit rychlostí v přímém směru, ale to samo o sobě nestačí. Působivý čas potřebný pro akceleraci z klidu na stovku zkrátka v budoucnosti nebude stačit na to, abyste měli vzrušující sportovní vůz,“ dodal šéf VW R.

Nedávno byl také představen Touareg R, který se jako první vůz divize pochlubil plug-in hybridním ústrojím. Elektrifikovaná sportovní cesta tedy v případě Volkswagenu již odstartovala, ovšem nakonec bude zdlouhavější, než loni naznačoval prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann. Dle Capita se totiž v krátkodobém a střednědobém horizontu bude značka soustředit právě na párování elektromotoru se spalovacím ústrojím.

Touareg R stále může spoléhat na třílitrový šestiválec, do budoucna by ale ostré hybridy měly sázet zejména na přeplňovaný čtyřválec z rodiny EA888. Capito totiž uvádí, že tato pohonná jednotka má stále nemalý potenciál, který bude ještě nějakou chvíli čerpán. A jak dlouho? „Řeknu vám to takhle. Až půjdu do penze, stále bude naživu,“ uvedl jednašedesátiletý expert. V Německu i ve Velké Británii, odkud Capito pochází, se do důchodu chodí v pětašedesáti.


VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit - 1 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 43VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit - 2 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 44
Volkswagen ID.3 R se sice již ukázal na neoficiálních ilustracích, ovšem jeho cesta do reality nakonec bude delší, než bylo loni naznačováno

Zdroj: Car Throttle, Auto Express

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.