Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland
9.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bastlení aut není Polákům cizí stejně jako nám, tyto originální modely Caddy však vznikly přímo poznaňské továrně Volkswagenu.
Prapůvodní soumar Caddy z přelomu 70. a 80. let byl prostý pickup vzešlý z první generace Volkswagenu Golf. Ke svým dřívějším kořenům malého nákladního vozu se pak vrátil v polovině následující dekády jako přeznačkovaná Škoda Felicia Pickup, od té doby se však objevuje už jen jako více či méně prosklená, respektive oplechovaná dodávka. Že by z ní i dnes mohl být malý valník nebo možná i něco na způsob úsporné prodloužené limuzíny, naznačuje polská pobočka VW.
Jejím obvyklým úkolem je od roku 2003 vyrábět v poznaňské továrně běžné modely Caddy, nicméně v rámci tamní, momentálně probíhající výstavy Poznaň Motor Show 2013, chtěli její zaměstnanci ukázat, že umí víc než jen kopírovat originální wolfsburgské předlohy, a tak si na své konto připsali hned dvě světové premiéry.
Jejich koncept pojmenovaný Caddy Pick-Up poměrně originálně kombinuje nadprůměrně prostornou pětisedadlovou kabinu vanu s otevřeným nákladovým prostorem, přístupným do boku otevíranými zadními dveřmi. Aby svému nápadu dodali patřičné grády, vybavili vůz kromě hliníkových kol z modelu CC také atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonu 250 koní. Jak tohle dílo jezdí, se patrně nikdy nedovíme, pozoruhodné však je spíše to, že takový vůz vůbec vznikl.
Neméně pozornosti je asi schopen přitáhnout rovněž druhý počin polského VW, kterým je prodloužená „Caddy Limuzyna“. Moc o ní nevíme, nicméně jak sami vidíte, automobilka jej oficiálně vystavuje na své expozici. Autor obrázků Piotr Rejowski ze stránky Moto.Onet tvrdí, že ho auto zaujalo svou luxusní kabinou s komfortními, kůží čalouněnými sedadly, multimediálním rozhraním s velkou televizí LCD a samozřejmě i barem.
Pod kapotou „dostupné limuzíny“ pracuje dvoulitrový diesel TDI s výkonem 140 koní a udávanou spotřebou jen 5,9 litru na 100 kilometrů. Jestli je pravdivá, důležité asi není. Pravděpodobnost, že by se mohla vyrábět, je zřejmě ještě menší, než že bychom mohli někdy na silnici potkat sériový Caddy Pick-Up.
Za návrh a stavbu obou vozů je odpovědná polská pobočka VW v Poznani
Zdroj: Autoblog Germany, Moto.Onet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis