Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dál kupí vyrobené elektrické ID.3 a nemůže je prodat, už to prý není k smíchu
27.3.2020 | Petr Prokopec
Už měsíce uběhly od chvíle, kdy se VW pochlubil vyrobením prvního sériového ID.3. Výroba je fakt, úplné dokončení ale nikoli, auta se firmě jen kupí na odstavných plochách. Přesto prý letní zahájení prodeje zvládne, po vzoru Tesly.
V letošním roce měla odstartovat cesta Volkswagenu na elektrický trůn. Německá automobilka dle původních plánů hodlala v létě zahájit prodej modelu ID.3, který je vůbec prvním koncernovým vozem postaveným na modulární platformě MEB. Spolu s ní se také má pyšnit neustálým napojením na internet, což zpřístupní spoustu služeb stejně jako je tomu v případě Tesly. Ovšem právě tato oblast dělá Volkswagenu neskutečné potíže. Aktuálně se tak zdá, že kalifornskou automobilkou se nakonec Němci nechají inspirovat se vším všudy.
Poslední větu předchozího odstavce samozřejmě je třeba vysvětlit. Vrátit se proto musíme do nedávné minulosti, kdy Tesla slibovala zahájení výroby a faktických předávek dlouho očekávaného Modelu 3. A k tomu skutečně došlo v avizovaném termínu, ovšem celá věc měla jeden háček. Kalifornská automobilka předala jen několik narychlo smontovaných vozů, a to navíc pouze zaměstnancům či jejich přátelům, kteří v podstatě odchytávali porodní bolístky. Až řadu měsíců poté vůz teprve mohl za běžnými zákazníky.
Něco podobného nás nejspíše čeká také v případě Volkswagenu ID.3, alespoň podle zdrojů zevnitř automobilky citovaných německým Süddeutsche Zeitung. Jeden z nich uvedl, že „celá záležitost již není k smíchu“. Další pak dodal, že vůz není ani zdaleka připraven na uvedení na trh, zatímco dle třetího značka není ani v nejmenším na prahu zahájení sériové výroby. Dle něj nicméně šéf koncernu Herbert Diess bude mít v létě co ukázat tisku, ovšem stále to budou vozy bez kompletního softwaru.
Tato prohlášení jsou možná na první pohled v kontrastu s tím, že výroba vozu odstartovala již loni v listopadu. A jak se nedávno ukázalo, Volkswagen má na firemních parkovištích již desetitisíce vyrobených kusů. Teoreticky by tedy na letní zahájení prodeje připraven být měl, ovšem realita je taková, že ony vozy jsou v podstatě jen prázdnými schránkami bez duše. Němci totiž mají značný problém se softwarem, jehož základní architektura byla prý vyvinuta „příliš rychle“.
Kvůli tomu dochází k výpadkům a některé části systému nekooperují s dalšími. Mluvčí značky z Wolfsburgu tak již naznačil, že vozům bude v době příchodu na trh chybět „jedna či dvě předem plánované funkce“, ovšem k jejich nahrání by mělo dojít v pozdější době. To by samozřejmě zákazníky mohlo uchlácholit, otázkou ovšem je, kdy budou věci doopravdy dotaženy do zdárného konce. Volkswagenu totiž schází to nejdůležitější, a sice lidé.
Automobilka nepostrádá jen programátory a softwarové experty, zakrátko přijde i o šéfa celé IT divize, neboť Martin Hofmann na konci března Volkswagen opouští. Z toho důvodu již značka měla jednat o možné spolupráci s Daimlerem. Problémem však je, že třícípá hvězda již o vývoji společného softwaru jedná s BMW. A spolupráce všech tří značek nejspíše nebude možná, třeba už jen proto, že VW vyfoukl mnichovské automobilce právě Diesse.
Pro Volkswagen tedy situace nevypadá zrovna dobře, což potvrdil i tiskový mluvčí značky. Do jisté míry tak vlastně může děkovat za příchod koronaviru, který mění běh světa a nikdo se nebude divit, když povede i k odložení plánů na uvedení toho či onoho modelu.
Volkswagen vyrobil již desetitisíce kusů ID.3, jde však o prázdné schránky bez funkčního softwaru. A ani pár měsíců před plánovaným letním uvedením do prodeje se na tom nic nemění
Zdroje: Süddeutsche Zeitung, nextmove@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis