VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu

Německý prcek se kromě vylepšené mechaniky pyšní také novou čelní maskou či kvalitnějšími materiály. Ceny startují na 333 tisících korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu

19.8.2014 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý prcek se kromě vylepšené mechaniky pyšní také novou čelní maskou či kvalitnějšími materiály. Ceny startují na 333 tisících korun.

Volkswagen Fox se svého času prodával také na evropských trzích. Mnoho lidí ovšem nezaujal, neboť přestože německá automobilka většinu prvků výbavy přesunula do kolonky „za příplatek“, stále se jednalo o vůz nabízející za hodně peněz relativně málo muziky. Jelikož navíc tomuto modelu bylo velmi blízko Polo čtvrté generace, rozhodla nakonec značka o jeho stažení ze Starého kontinentu. To ovšem nebyl absolutní konec Volkswagenu Fox, kariéru si „liška“ dále buduje pouze v Jižní Americe.

Zejména brazilští zákazníci se nově mohou těšit na faceliftované provedení, které zvenčí přináší víceméně jen novou čelní masku a světlomety značně připomínající novější modely značky, hlavně pak sedmičkový Golf. Mnohem více se modernizovalo v kabině, která profituje z kvalitnějších plastů použitých na palubní desku a dveřní panely. Kromě toho se Fox může nově pochlubit parkovacími senzory, výškově stavitelným sedadlem řidiče či překalibrovaným řízením.

Konkrétní výbava samozřejmě závisí na zvoleném stupni, přičemž čest máme s tradičními evropskými názvy Trendline, Comfortline a Higline. První zmíněná úroveň dostala výškově stavitelný sloupek volantu, se kterým přichází příprava pro audio systém, šest reproduktorů a ocelová 15palcová kola. Ty pak Trendline mění za lité ráfky, s nimiž je spárován palubní počítač, rádio nebo chromový paket.

U vrcholného modelu nechybí klimatizace, posuvná zadní lavice či především šestistupňová manuální převodovka, která je jednou ze zásadních mechanických novinek faceliftu. Spřažena je přitom výlučně s 1,6litrovým benzinovým motorem, který nově produkuje 120 koní. Stovku tak modernizovaný Fox zvládne za méně než 10 sekund, zatímco nejvyšší rychlost narostla nad 170 km/h.

Mimo tuto pohonnou jednotku je k dispozici ještě litrový tříválec, který může spalovat klasický benzin či etanol. V prvním případě přitom výkon činí 75 koní, ve druhém pak 82 koní. Tato síla pak míří pokaždé na přední kola skrze pětistupňový manuál, přičemž limitováni jste pouze dvěma nižšími stupni výbavy.

Zmínit můžeme i ceny, které startují na sumě 35 900 Realů (cca 333 000 Kč), za níž dostanete Fox 1,0 Trendline. Na této úrovni můžete sáhnout i po modernizované jedna-šestce (39 800 Realů/369 500 Kč), v případě nejvyšší výbavy pak tento motor doplněný robotizovaným manuálem stojí 51 790 Realů (481 000 Kč).


VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 1 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 01VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 2 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 02VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 3 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 03VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 4 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 04VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 5 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 05VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 6 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 06VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 7 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 07VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 8 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 08VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 9 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 09VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 10 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 10VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 11 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 11VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 12 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 12VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 13 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 13VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 14 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 14VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 15 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 15VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 16 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 16VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 17 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 17VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 18 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 18VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 19 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 19VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 20 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 20VW Fox 2015: facelift přiblížil malého lišáka novému Golfu - 21 - VW Novo Fox 2014 prvni sada 21
Zvenčí se Volkswagen Fox příliš nezměnil, ta zásadní modernizace se skrývá v příchodu šestistupňového manuálu a posílení 1,6litrového motoru na 120 koní

Petr Prokopec

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.