Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 8 odhaluje techniku, v roce 2017 dorazí i s 10st. automatem
21.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmá generace dostane krom nové převodovky také dieselové bi-turbo. A více bude i alternativních verzí.
O nové generaci Volkswagenu Golf se mluvilo již několikráte, přičemž podle posledních zpráv byl příchod naplánován na rok 2018. Německý koncern ale myslí kratší životní cykly svých modelů smrtelně vážně, a tak osmá inkarnace nejprodávanějšího auta oslaví svou premiéru ještě o rok dříve. V tom příštím máme pro změnu očekávat facelift generace sedmé, ten však bude jen drobný. Osmička ve srovnání s tím přinese více evoluce, ovšem hlavně pod kapotou. Jak totiž naznačují nové neoficiální ilustrace, vzhled se opětovně bude měnit jen v detailech.
Začít můžeme prohlášením, že nový Golf bude výkonnější, úspornější a hlavně propracovanější v rámci konektivity. Udržet se tak má na špici třídy, k čemuž mu pomůže také lepší technika. V tomto směru se přitom hodně očekává od desetistupňového automatu DSG, který by měl být první převodovkou svého typu na světě. Vycházet má přitom ze stávající šestirychlostní skříně s mokrými spojkami, která bude zachována pro méně výkonné verze.
Desetistupňový automat by oproti tomu měl být spojen pouze s vrcholnými variantami, tedy s modely GTI, GTD a R. Přenést přitom zvládne až 550 Nm točivého momentu, pročež nebude problémem jeho spárování s novým dvoulitrovým dieselem BiTDI. To se objeví pod kapotou Golfu GTD, aktuálně však není potvrzený výkon. Dříve se sice spekulovalo o 220 až 230 koních, zmíněné bi-turbo jich však dokáže vygenerovat až 272.
Pokud by německá novinka dostala do vínku až takový výkon, pak rozhodně mezi dieselovými hatchbacky nenajde přemožitele. A snažit se v tu chvíli budou muset i rivalové s benzinovým motorem, neboť stovku by takový model mohl pokořit za méně než 6 sekund. Počítat by přitom - i díky oné převodovce - mohl s papírovým průměrem okolo 5 l/100 km, čímž by asi nalákal i řadu lidí, jimž diesel aktuálně nevoní.
Zda se ovšem taková spekulace potvrdí či vyvrátí, to je prozatím ve hvězdách. My se proto raději přesuneme k „zelené“ technice, která opětovně nebude pod kapotou Volkswagenu Golf chybět. Plně elektrická verze má přitom dorazit s dojezdem navýšeným o nějakých 25 procent, mimo to ovšem značka hodlá rozšířit také řady hybridních modelů.
Snahy se přitom soustředí hlavně na představení tzv. mild-hybridů, kdy elektromotor slouží hlavně jako pomocná ruka pro spalovací agregát. U něj tak může dojít ke snížení objemu, což se pozitivně projeví na spotřebě i emisích - i když více asi v laboratořích než v reálném prostředí. Tímto nešvarem jsme se ovšem zabývali již mnohokrát.
To je v rámci nových informací vše, na další várku ale rozhodně nebudeme čekat dlouho. Dá se totiž očekávat, že německá automobilka bude chtít mít okolo svého nejzásadnějšího modelu stále živo.
Nové neoficiální ilustrace naznačují jen evoluční vzhled osmé generace Volkswagenu Golf. Pod kapotou však dorazí revoluční technika
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva