Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Heartbeat má pod kapotou 400 koní a manuální řazení
4.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tenhle Golf je dvoumístný a místo sedaček má výkonné audio. Je to nejsilnější GTI vzniklé u VW, do série ale namířeno nemá.
U rakouského jezera Wörthersee se auta sjíždějí už několik dnů, letošní ročník tamního setkání příznivců GTI ale oficiálně začíná až dnes. Volkswagen si pro tuto akci tradičně připravuje zajímavé premiéry letos, při příležitosti 40. výročí zrodu původního Golfu GTI, pochopitelně nemůže jinak. Tou nejdůležitější už se blýskl, je jí produkční GTI Clubsport S, které díky 310 koním a speciálnímu nastavení podvozku na Severní smyčce Nürburgringu porazil Civic Type-R, mimo jiné. Nějaký ten čas pravděpodobně „ušetřil” díky nedávným úpravám tratě, ale na to už se historie ptát nebude - pro tuto chvíli je to nový král silničních předokolek, který svým časem předčí i aktuální BMW M3.
Další zajímavou premiéru letošního Wörthersee máme před sebou právě nyní a na rozdíl od Clubsportu S to není produkční auto. To ale neznamená, že nestojí za řeč - jmenuje se Golf GTI Heartbeat a na první pohled upoutá 20" kola od BBS, na kterých jsou spíš gumové slupky než pneumatiky, tak nízký mají profil. Lak vozu je stříbrný a lesklý, ovšem v přední části a na střeše vidíme matně šedou fólii. Tenhle Golf si ale nespletete s žádným jiným jen při bočním pohledu, kde fólie tvoří voštinový vzor s číslem 40. Tohle auto je další oslavou 40 let existence Golfu GTI a zároveň devátý podobný projekt; prvním byl v roce 2008 Golf GTI Performance s křídlovými dveřmi.
Ty u Heartbeatu - v překladu „tlukot srdce” - zjevně nejsou. Interiér ale upraven byl; údajně zmizely zadní sedačky a místo nich je audiosystém o 1 360 W celkového výkonu, se sedmi reproduktory, gravírovanými skleněnými detaily, z nichž jeden vidíme na videu, a LEDkovým podsvícením.
Pod kapotou je stále dvoulitr s turbodmychadlem, jako ve všech ostatních verzích Golfu GTI a R. Zde má ale 400 koní, takže se dá očekávat příbuznost s konceptem Golfu R400. Na ten mimochodem stále čekáme, protože se mluvilo o tom, že bude i ve výrobě, aktuálně to s ním ale moc růžově nevypadá, i když novější oficiální vyjádření nemáme. U Golfu GTI Heartbeat není co řešit - ten se do produkce zcela jistě nepodívá.
Je to jen designové a technické cvičení, devítiměsíční práce učňů ve wolfsburské továrně a bude k vidění tak nanejvýš v muzeu. Jako správnému GTI mu zůstal pohon předních kol a manuální převodovka a docela by nás zajímalo, jak tento stroj jede. Je-li 310 koní u Clubsportu S dost na zrychlení na stovku za 5,8 sekundy a maximální rychlost 260 km/h, dá se zde - navzdory pouze přednímu pohonu - věřit akceleraci na 100 km/h okolo 5 sekund a maximální rychlosti přesahující 270 km/h. Snad nám k tomuto stroji VW ještě řekne nebo ukáže více...
Golf GTI Heartbeat vypadá zajímavě, do série ale nepřijde
VW Golf R Variant Performance 35 má 340 koní a je k němu dětské odrážedlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda