VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s

Nový Golf R je s výkonem 300 koní rychlejší a papírově úspornější než předchůdce. Ve Frankfurtu se navíc zřejmě představí s nižší cenou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s

20.8.2013 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Golf R je s výkonem 300 koní rychlejší a papírově úspornější než předchůdce. Ve Frankfurtu se navíc zřejmě představí s nižší cenou.

Tip: Prohlédněte si více fotek nového Golfu R včetně motoru a interiéru v galerii živých snímků z oficiální předpremiéry.

Tak to byl opravdu kalup. Ještě před víkendem se o novém Volkswagenu Golf R mnoho nevědělo, pak ale dorazila první oficiální upoutávka, na které „eRko“ zamrkalo diodovými světly. Automobilka naznačila, že pod jeho kapotou by se mohla skrývat technika z nového Audi S3 a mysleli jsme si, že na plné odhalení si ještě chvíli počkáme. Není to třeba - nový Golf R je už venku.

„Osobně” dorazí na autosalon ve Frankfurtu skutečně s přeplňovaným dvoulitrem z rodiny EA888, který bude produkovat 300 koní a 380 Nm točivého momentu. tedy o 30 koní a 30 Nm více než předchůdce. S touto silou asi nepřekvapí, že jízdní dynamika sedmé generace je o poznání lepší než u šesté. Ještě zajímavějśí ovšem je, že Golf R překonává i dárcovské Audi. S automatickou převodovkou DSG totiž zvládne stovku za pouhých 4,9 sekundy, čímž je o desetinu rychlejší než S3 Sportback. Špatně si ovšem nevede ani s manuálem, kdy stejnou disciplínu zvládá za 5,3 sekundy - tedy opět o desetinu rychleji než třídveřové Audi, verzi Sportback pak nakládá dokonce desetinky tři.

V rámci spotřeby si již Wolfsburg s Ingolstadtem jsou rovni. S převodovkou DSG totiž máme počítat s 6,9 litry na 100 kilometrů, manuál pak přihazuje dvě desetiny litru. Vůči předchozímu provedení, které se pohybovalo za 8,5 l/100 km, asi bude novinka úspornější, i když zřejmě ne tolik, jak naznačují papírové hodnoty. Navíc pochopitelně pouze za předpokladu, že budete plynový pedál jen lechtat a nebudete zkoušet dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Po stránce podvozkové je pak Golf R z celé sedmé generace nejníže zemi. Oproti standardnímu hatchbacku poklesnul o 20 mm, ve srovnání s modelem GTI je pak jeho světlá výška nižší o 5 mm. Vybavit jej navíc můžete adaptivním systémem DCC, který kromě předchozích nastavení tlumičů Eco, Normal a Individual přidává také nový režim Race, kdy lze nastavit také odezvu plynu a převodovky.

Zatímco ovšem podvozek DCC je za příplatek, progresivní mechanismus řízení, který je aktivován při sportovním programu stabilizace, dostáváte ve standardu. Stejně jako třeba pohon všech kol Haldex páté generace, elektronický diferenciál XDS, 18palcová litá kola, přední bi-xenony, zadní LEDky, čtyři koncovky výfuku, agresivnější nárazníky nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.

Volit přitom bude možné mezi třídveřovým a pětidveřovým provedením, ceny se ale zřejmě dozvíme až během slavnostní premiéry ve Frankfurtu. Tamtéž pak asi Volkswagen oznámí datum zahájení prodeje, sazkou na jistotu by ale mohl být přelom roku. A co víc, pod stromeček by nový Golf R měl dorazit za nižší cenu, než jakou stál pomalejší předchůdce.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s - 1 - VW Golf R 2014 prvni foto 01VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s - 2 - VW Golf R 2014 prvni foto 02VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s - 3 - VW Golf R 2014 prvni foto 03VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s - 4 - VW Golf R 2014 prvni foto 04
Nový Volkswagen Golf R svůj potenciál nedává vizuálně příliš najevo. Díky výkonu 300 koní je ale rychlejší než Audi S3

Petr Prokopec

Diskuze 10 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše