VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion

(+ živé foto) Nový kombík nabízí až 1 620 litrů objemu pro zavazadla, jen o 120 l méně než Octavia III Combi. Snaží se být i úspornější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion

5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nový kombík nabízí až 1 620 litrů objemu pro zavazadla, jen o 120 l méně než Octavia III Combi. Snaží se být i úspornější.

Koncern Volkswagen se ve většině případů snaží, aby si značky jako VW, Škoda a Seat nelezly do zelí, alespoň na oko. Letošní ženevský autosalon však kupodivu svedl dohromady jak třetí generaci Škody Octavie Combi, tak nový Volkswagen Golf VII Variant. Praktičtější verze českého liftbacku a německého hatchbacku přitom byly loni představeny s poměrně velkým časovým rozestupem. VW Group ale očividně počítá s tím, že oba vozy necílí až tak na stejnou klientelu. Octavia Combi by měla zamířit více praktickým směrem, zatímco Golf Variant stylovějším. Při nahlédnutí do jeho zavazadlového prostoru a vlastně i na auto jako takové to tak ale moc nevypadá.

Ostatně už při úniku prvních oficiálních fotografií německého kombíků jsme s ohledem na tvary jeho zádě poněkud zapochybovali, a jakou strunu vlastně nejnovější Variant hraje. Nyní je to jasnější - díky nárůstu délky o 307 mm oproti hatchbacku (na celkových 4 562 mm) totiž Golf Variant VII již ve standardu nabízí 605 l, tedy o pouhých pět litrů méně než Octavia Combi. Po sklopení zadních sedadel však již tento rozdíl naroste (1 740 l versus 1 620 l) na prakticky stejnou odchylku, jakou u praktičtějšího Golfu evidujeme ve srovnání s předchůdcem (1 495 l). Na stylové tašky tak očividně bude místa habaděj.

Novinka ovšem není jenom praktičtější, ale také úspornější. Přičemž jedním z hlavních důvodů je použití modulární platformy MQB, s níž dochází u základního modelu ke snížení hmotnosti o 105 kg. Krom toho Volkswagen také vůbec poprvé nabídne Golf Variant ve verzi BlueMotion, s níž by měla být spojena spotřeba 3,3 l/100 km. K titulu nejúspornějšího kombíku v modelové řadě Golf přitom novince napomáhá 1,6litrový turbodiesel o výkonu 110 koní a šestistupňový manuál.

Vyjma této pohonné jednotky se očekává, že kombi budou pohánět ty samé motory jako hatchback, přičemž výkonově půjde o škálu od 85 do 150 koní. Volit bude možné mezi manuálními převodovkami nebo automaty DSG, vyjma verze s pohonem předních kol pak bude v Ženevě slavnostně odhalen i Volkswagen Golf Variant 4Motion. Tady zkrátka není mnoho co dodat, loňské detailní představení hatchbacku vám případně řekne více, také o verzi 4Motion už zaznělo mnohé.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 1 - VW Golf VII Variant zive 01VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 2 - VW Golf VII Variant zive 02VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 3 - VW Golf VII Variant zive 03VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 4 - VW Golf VII Variant zive dalsi 01VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 5 - VW Golf VII Variant zive dalsi 02VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 6 - VW Golf VII Variant zive dalsi 03VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 7 - VW Golf VII Variant zive dalsi 04VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 8 - VW Golf VII Variant R-Line zive 01VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 9 - VW Golf VII Variant R-Line zive 02VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 10 - VW Golf VII Variant R-Line zive 03VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 11 - VW Golf VII Variant R-Line zive 04VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 12 - VW Golf VII Variant R-Line zive 05VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 13 - VW Golf VII Variant R-Line zive 06VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 14 - VW Golf VII Variant R-Line zive 07
Nový Golf kombi naživo v Ženevě, také v koncepčním provedení R-Line

VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 15 - VW Golf VII Variant oficialni sada 01VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 16 - VW Golf VII Variant oficialni sada 02VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 17 - VW Golf VII Variant oficialni sada 03VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 18 - VW Golf VII Variant oficialni sada 04VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 19 - VW Golf VII Variant oficialni sada 05VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 20 - VW Golf VII Variant oficialni sada 06VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 21 - VW Golf VII Variant oficialni sada 07VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 22 - VW Golf VII Variant oficialni sada 08VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 23 - VW Golf VII Variant oficialni sada 09VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 24 - VW Golf VII Variant oficialni sada 20

VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 25 - VW Golf VII Variant oficialni sada 10VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 26 - VW Golf VII Variant oficialni sada 11VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 27 - VW Golf VII Variant oficialni sada 12VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 28 - VW Golf VII Variant oficialni sada 13

VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 29 - VW Golf VII Variant oficialni sada 14VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 30 - VW Golf VII Variant oficialni sada 15VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 31 - VW Golf VII Variant oficialni sada 16VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 32 - VW Golf VII Variant oficialni sada 17VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 33 - VW Golf VII Variant oficialni sada 18VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion - 34 - VW Golf VII Variant oficialni sada 19
Nový VW Golf VII Variant nabídne ve standardu prakticky stejný zavazadlový prostor jako nová Škoda Octavia Combi III. Při sklopení zadních sedadel je však již patrné, že hraje na praktičtější notu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše