Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový kombík nabízí až 1 620 litrů objemu pro zavazadla, jen o 120 l méně než Octavia III Combi. Snaží se být i úspornější.
Koncern Volkswagen se ve většině případů snaží, aby si značky jako VW, Škoda a Seat nelezly do zelí, alespoň na oko. Letošní ženevský autosalon však kupodivu svedl dohromady jak třetí generaci Škody Octavie Combi, tak nový Volkswagen Golf VII Variant. Praktičtější verze českého liftbacku a německého hatchbacku přitom byly loni představeny s poměrně velkým časovým rozestupem. VW Group ale očividně počítá s tím, že oba vozy necílí až tak na stejnou klientelu. Octavia Combi by měla zamířit více praktickým směrem, zatímco Golf Variant stylovějším. Při nahlédnutí do jeho zavazadlového prostoru a vlastně i na auto jako takové to tak ale moc nevypadá.
Ostatně už při úniku prvních oficiálních fotografií německého kombíků jsme s ohledem na tvary jeho zádě poněkud zapochybovali, a jakou strunu vlastně nejnovější Variant hraje. Nyní je to jasnější - díky nárůstu délky o 307 mm oproti hatchbacku (na celkových 4 562 mm) totiž Golf Variant VII již ve standardu nabízí 605 l, tedy o pouhých pět litrů méně než Octavia Combi. Po sklopení zadních sedadel však již tento rozdíl naroste (1 740 l versus 1 620 l) na prakticky stejnou odchylku, jakou u praktičtějšího Golfu evidujeme ve srovnání s předchůdcem (1 495 l). Na stylové tašky tak očividně bude místa habaděj.
Novinka ovšem není jenom praktičtější, ale také úspornější. Přičemž jedním z hlavních důvodů je použití modulární platformy MQB, s níž dochází u základního modelu ke snížení hmotnosti o 105 kg. Krom toho Volkswagen také vůbec poprvé nabídne Golf Variant ve verzi BlueMotion, s níž by měla být spojena spotřeba 3,3 l/100 km. K titulu nejúspornějšího kombíku v modelové řadě Golf přitom novince napomáhá 1,6litrový turbodiesel o výkonu 110 koní a šestistupňový manuál.
Vyjma této pohonné jednotky se očekává, že kombi budou pohánět ty samé motory jako hatchback, přičemž výkonově půjde o škálu od 85 do 150 koní. Volit bude možné mezi manuálními převodovkami nebo automaty DSG, vyjma verze s pohonem předních kol pak bude v Ženevě slavnostně odhalen i Volkswagen Golf Variant 4Motion. Tady zkrátka není mnoho co dodat, loňské detailní představení hatchbacku vám případně řekne více, také o verzi 4Motion už zaznělo mnohé.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.














Nový Golf kombi naživo v Ženevě, také v koncepčním provedení R-Line
Nový VW Golf VII Variant nabídne ve standardu prakticky stejný zavazadlový prostor jako nová Škoda Octavia Combi III. Při sklopení zadních sedadel je však již patrné, že hraje na praktičtější notu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka