Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW iBeetle 2014: a z Beetlu je dokovací stanice s unikátní elektronickou výbavou
24.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze Brouka vám umožní focení za volantem, sdílení hudby i online-komunikaci a přáteli při řízení. Samozřejmostí je dobíjení mobilu.
Konektivita je dnes pro spoustu mladých lidí nutností. V automobilu, zejména pak při jeho řízení, se však nějakému „postování“ na Facebooku především z legálních důvodů nemohou patřičně věnovat. Dělat opak znamenalo jistý hazard se zdravím, po šanghajské motor show tu však máme poněkud bezpečnější propojení reality a virtuálního světa v podobě Volkswagenu iBeetle Edition, který již dle názvu slibuje výrazné spříznění s produkty společnosti Apple.
Na pouhé zakomponování schránky na iPhone nebo kryty na mobil s logem legendárního Brouka se ovšem německá automobilka neomezila. Místo toho se VW Beetle stal tak trochu mobilní dokovací stanicí, pro kterou dokonce vznikla vlastní aplikace. Oč tedy jde?
Viditelnou změnou je nová středová konzole, jejíž vrchol tvoří držák na iPhone. A to vcelku klasického tvaru, který seženete v každém obchodě s mobilním příslušenstvím. V okamžiku, kdy do něj ovšem přístroj umístíte, se držák stává dokovací stanicí. Přičemž zároveň propojuje uživatele se zmíněnou unikátní aplikací. Ta je přitom rozčleněna do několika oblastí, propojení s Twitterem a Facebookem se však objevuje u poloviny z nich.
První oblastí je Spotify. Tedy streamování hudby, přičemž upravovat můžete seznam skladeb nebo internetových rádií. Zároveň můžete kdykoliv přepínat mezi „online knihovnami“ Spotify a iTunes nebo svým přátelům posílat nejoblíbenější songy. Obdobnou funkci má pak i druhá oblast Postcard, která vašim přátelům přeposílá současnou pozici vozu ve formě digitální pohlednice s motivem mapy.
Třetí oblast Expert přichází rovnou s pěti funkcemi, které jsou jakýmsi doplněním palubního počítače Volkswagenu Beetle. Na displeji mobilního telefonu tak můžete sledovat G-Meter zobrazující přetížení nebo budíky odhalující teplotu oleje a chladiva či časomíru a kompas.
Oblast číslo čtyři nese název Trainer, uřvaného trenéra si ale nepředstavujte. Místo toho jde o technologii, která mezi dvěma body měří vzdálenost, dobu jízdy a spotřebu. Výsledky pak mohou být snadno odeslány na sociální sítě, kde se s ostatními uživateli můžete podělit třeba o to, která cesta do práce je nejrychlejší.
Reader je pátou oblastí, přičemž již dle názvu můžete odhadnout čtečku zpráv, skrze kterou můžete komunikovat se sociálními sítěmi. To samé zvládá i šestá oblast Photo, která odesílá fotky pořízené uvnitř vozu na Twitter či Facebook. Snadno se tak můžete vyfotit při řízení, aniž by hrozilo nebezpečí. Stačí jen danou funkci aktivovat a iBeetle učiní zbytek.
V rámci oblasti číslo sedm (Milestones) však poněkud tápeme. Volkswagen totiž uvedl jen tolik, že funkce je dostupná pouze v momentech, kdy je telefon odpojen od dokovací stanice. Přičemž podstatou má být sbírání jakýchsi virtuálních milníků (že by jakýsi geocaching?), o jejichž existenci vás bude iBeetle průběžně informovat.
Ani tím ovšem ale nekončíme. Vyjma aplikace totiž dostala appleovská verze Brouka do vínku ještě design připomínající iPhone. Tedy chromový paket, 18palcová kola Disc nebo kryty zpětných zrcátek, boční lišty a zadní křídlo v odstínu Galvano Gray. Chybět pak nemůže označení na bocích nebo vnitřních dveřních prazích.
K mání bude nová edice zřejmě až na počátku příštího roku, přičemž vybírat můžete nejen mezi hatchbackem nebo kabrioletem, ale také stříbrnou, bílou či černou barvou. Na cenu si však budeme muset ještě chvilku počkat.
Volkswagen iBeetle bude k mání jako hatchback i kabrio, přičemž v obou případech můžete počítat s dokovací stanicí pro iPhone i speciální aplikací usnaďnující zejména komunikaci se sociálními sítěmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage