Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nakonec přišel s modelem, který měla z trhu vytlačit nová Škoda Octavia Combi
9.9.2020 | Petr Prokopec
Dávalo by to smysl, neboť až tak velkou oblibu si nikdy nezískal a pro prakticky smýšlející klientelu nabízela Octavia Combi vždy více. Nakonec ale nový VW Golf Variant přece jen dorazil.
V roce 2018 se začalo mluvit o zásadních změnách v nabídce koncernu VW. Týkat se měly zejména značek Volkswagen a Škoda, kdy první se měla zaměřit na vyšší patra trhu, zatímco druhá by uspokojovala hlavně praktické touhy zákazníků a některé modely VW by tak byly škodovkami zcela nahrazeny. Z toho důvodu měla nová Octavia dorazit také jako kombík, zatímco Golf by byl k mání jen ve formě hatchbacku. Šéf odborů koncernu Bernd Osterloh tyto zvěsti popíral, až nyní je ale vše definitivně potvrzeno.
Volkswagen totiž dnes k představil nové generace Golfu Variant a Allltrack. Jinými slovy tu tedy máme hned dvě praktické varianty, které se liší více než jen sadou plastových lemů ve spodní části karoserie. Provedení vybízející i k jízdě mimo zpevněný asfalt dostalo do vínku rovněž jiné nárazníky, přizvednutý podvozek a standardně také pohon všech kol.
Naše představení nicméně odstartujeme u rozměrů, které jsou v tomto případě stěžejní. V rámci sedmé generace se rozvor u hatchbacku a kombíku nelišil, v případě té osmé je tomu ale jinak. „Krátký” Golf má mezi nápravami 2 636 mm, novinka se natáhla na 2 686 mm. To je stejná míra jako u Škody Octavie či Seatu Leon ST, díky čemuž VW Group zaplácl několik much jednou ranou. Neutratil tolik za vývoj a Golf konečně drží krok se sourozenci.
Daný posun přitom neocení jen cestující na zadních místech, kteří mají oproti minulosti více místa hlavně pro nohy. Počítat lze také s prostornějším zavazadelníkem, který pobere od 611 do 1 642 litrů, tedy o 6 či 22 litrů více než dříve. V prvním případě je na tom Golf Variant sice ze všech tří zmíněných sourozenců nejhůře, ve druhém ohledu se však již dostal před Seat. Octavia Combi pak sice vede v obou ohledech, VW však příbuzné poráží níže umístěnou nákladovou hranou. V kufru najdeme řadu háčků a úchytů, stejně jako nastavitelnou mezipodlahu. Dále nechybí zásuvky na 12 a 230 voltů, k dispozici pak bude i elektronické ovládání víka.
Ač je jasné, že sourozenci postavení na modulární platformě MQB Evo si budou krást zákazníky, diverzita mezi nimi existuje. Spojená je ovšem hlavně se zavazadelníkem, pod kapotou lze naopak počítat se sjednocením. Golf Variant by tak měl být k dispozici se stejnými motory, jaké dostal hatchback. V případě Alltracku nicméně budou k mání jen benzinový a dieselový dvoulitr, a to kvůli zmíněnému standardnímu systému 4Motion.
S vyšším výkonem (od 150 do 200 koní) narostla tažná kapacita Alltracku na rovné dvě tuny. Jeho cena, stejně jako u Octavie Scout, bude startovat někde okolo 900 tisíc korun. Základní kombík by nicméně mohl být k dispozici již za půl milionu korun, přičemž obě verze dorazí do konce roku. Předprodej ale možná bude spuštěn ještě tento měsíc.
Dále pak Volkswagen počítá s příchodem Golfu R Variant, který dorazí s dvoulitrem, 333 koňmi a stejně jako Alltrack také s pohonem všech kol. Ovšem ne dříve než v příštím roce.
VW Golf se ukázal ve verzi Variant. Foto: Volkswagen
A také jako Alltrack. Obě přitom již prodávaný hatchback překonávají rozvorem o pět centimetrů. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva