Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nechápe, kde Asiati berou díly na nová auta, pro příští rok se bojí ještě nižší výroby
18.12.2021 | Petr Miler
„Kdokoli si myslí, že čipová krize sama ustane příští rok, je na omylu,” říká oficiálně jeden z nejvýše postavených manažerů koncernu VW, šéf Porsche. Neoficiálně pak z nitra firmy zní i varovnější slova, přitom Toyota už počítá s vysokou výrobou a Hyundai nemá problém ani teď.
O čem si v posledních dnech jen štěbetali vrabci na střechách, je nyní faktem. Naposledy včera jsme v souvislosti s plánovaným návratem Toyoty k vysokým výrobním číslům zmiňovali, že VW podle našich informací s ničím takovým nepočítá a o pár dnů dříve jsme v podobném duchu citovali naše zdroje u Škody. V reakci na tyto zvěsti vyzpovídala agentura Reuters zástupce německých automobilek a ti potvrdili, že ani pro příští rok nečekají nic dobrého. Nejhůře na tom ale z tria BMW, Daimler a Volkswagen zůstává poslední jmenovaný koncern.
Audi se Škodou už teď ví, že jinak obvyklou vánoční odstávku výroby prodlouží až do 10. ledna, což ostře kontrastuje s lednovým nájezdem Toyoty zpět ke stavu atakujícímu výrobu 10 milionů aut ročně. Co je ale horší, spása pro VW a jeho značky není na dosah ani ve vzdálenějším časovém horizontu. „Očekáváme, že s krizí se budeme potýkat i během prvních měsíců následujícího roku. Nedostatek ale může trvat ještě déle,” řekl mluvčí Audi. Už výše citované vyjádření šéfa Porsche Olivera Blumeho pak vše jen potvrzuje, tento problém pro VW je a dále bude živý.
VW odmítl svá konkrétní očekávání spojená s následujícím obdobím dále komentovat, obvykle dobře informovaný německý Manager Magazin s odvoláním na své zdroje ve firmě ale uvádí, že VW Group pracuje s několika scénáři, kdy ten nejkritičtější počítá s poklesem výroby v roce 2022 o další 1 milion aut. A i když věci půjdou relativně dobře, firma beztak očekává, že výroba nepřekročí ani letošní hodnoty.
To nejsou dobré zprávy, které v zásadě korespondují s pesimistickými očekáváními Škody, jež na český trh plánuje příští rok dodat přibližně stejné množství aut jako letos. S 25 tisíci nevyřízenými objednávkami v zádech ale stěží lze očekávat obecně lepší stav než nyní, to spíše naopak. Němci - a zejména VW Group - se tak s problémem vyrovnávají mnohem hůře než jiné automobilky, zejména pak ty asijské.
Lidé z koncernu VW prý nechápou, kde zejména asijská konkurence bere díly na nová auta, které pro Němce zůstávají nedostupné. Hlavně Hyundai a Kia jako by neměly problém, však se podívejte na aktuální bilanci prodejů aut v Evropě. Skupina Hyundai prodala za listopad přes 70 tisíc aut oproti necelým 58 tisícům loni, zatím VW Group se propadl na 153 tisíc aut z loňských 230 tisíc. A že 2020 o nebyl žádný skvělý rok. Najednou jsou Korejci skoro na polovině čísel VW, zatímco loni šlo o čtvrtinu. To je obrovská změna situace a jak se zdá, další změny stejným směrem mohou následovat.
Výrobu VW loni zasáhl koronavirus, letos nedostatek dílů. Pozoruhodné ale je, že ani pro příští rok nečeká nic dobrého, i když zejména asijští konkurenti se zdají být z nejhoršího venku. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroje: Reuters, Manager Magazin
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 42 minutami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 4 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami