Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil nový „Passat pro chudé“, láká na obří zavazadelník a jednoduchý motor
16.9.2022 | Petr Prokopec
Pokud někomu imponuje model Passat, ale nechce nebo nemůže dát milion korun, na kolik dnes vyjde nejdostupnější nový exemplář dostupný v Česku, mnoho alternativních možností u VW nemá. Tedy u nás, jinde tatáž automobilka nabízí malé Polo Sedan.
Začíná být už zvykem, že když ten či onen výrobce aut představí nějakou zajímavou novinku, je určena pro trhy ležící mimo území Evropské unie. I to je jeden z následků léta bujících regulací a dalších omezení vzdalujících automobilovou produkci od představ zákazníků. I když záměry politiků byly alespoň na počátku nejspíše ušlechtilé, výsledek nepřipomíná nic jiného než řízenou destrukci jednoho z ekonomických pilířů starého kontinentu.
Europolitiky ale nechme být, přinejmenším boží mlýny jim jednou vystaví vysvědčení za jejich jednání. Místo toho se zaměříme na onu novinku, kterou je Volkswagen Polo Sedan. Toto provedení vychází z nám dobře známého hatchbacku, jenž na českém trhu startuje na částce 459 900 Kč. Za tyto peníze dostanete čtyřmetrový vůz, který do svého zavazadelníku pobere 355 litrů. Málo to není, sedan je ale o míle jinde.
Právě zavazadlový prostor je jedním z největších lákadel nové karosářské verze, pobrat totiž dokáže 521 litrů. Tím se již blíží modelu Passat, za jeho 586 litrů ovšem musíte dát mnohonásobek toho, co stojí Polo hatchback. Sedan, který je určen nejprve jihoafrickému trhu, bude k mání od 318 300 randů, tedy asi 442 tisíc Kč. To není až tak mnoho, když v potaz vezmeme i parametry jako délku 4 561 mm, šířku 1 752 mm a výšku 1 507 mm.
Důvodem oné láce je mimo jiné technika. O pohon se totiž stará atmosférická jedna-šestka, tedy relativně jednoduchý motor. Ten byl přitom přepracován, nově tak disponuje lehce navýšeným výkonem 110 koní. Na přední kola jej pak přenáší pětistupňový manuál či šestistupňový automat, a zatímco při volbě první převodovky lze počítat se sprintem na stovku za 11,2 sekundy a maximálkou 190 km/h, u té druhé jde o 12,2 sekundy a 187 km/h.
Polo Sedan bude k mání ve dvou úrovních výbavy, kdy ta výše postavená Life zahrnuje jak 16palcová litá kola, tak zpětnou kameru, 10palcový displej multimédií, bezdrátové dobíjení mobilů či kůží obšitý volant. S manuálem je přitom tento stupeň k mání od 345 600 ZAR (480 000 Kč), s automatem pak vychází na 365 500 ZAR (508 000 Kč). Kromě vyšší pořizovací ceny pak zákazníci musí počítat i s vyšší spotřebou (6,5 l versus 6,2 l/100 km).
Lze už jen dodat, že sedany obecně nejsou na evropských trzích zrovna tím nejoblíbenějším karosářským stylem. I přesto se nicméně dá předpokládat, že by nová verze Volkswagenu Polo měla úspěch, a to právě díky příznivé ceně, za kterou dostáváte nemalou praktičnost spojenou jak se zavazadlovým, tak motorovým prostorem. I díky němu je standardem tříletá záruka spojená s nájezdem 120 tisíc kilometrů.
Evropany sice sedany až tak moc nelákají, novou verzi Pola by ale možná vzali na milost. Tedy za předpokladu, že by i na starý kontinent vůz dorazil s jednoduchou atmosférickou jedna-šestkou, díky které nestojí majlant. Návdavkem pak nabízí obří zavazadelník. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před hodinou - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami