Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil revoluční platformu. Lidem má přiblížit dnes nedostupně drahá auta
18.9.2018 | Petr Prokopec
Volkswagen říká, že tato technika může změnit svět a přehánět nemusí. Však kdo dnes dokáže nabídnout za cenu dieselu elektrické auto s online updaty, jako má Tesla, a dojezdem 330 km?
Koncern VW již nějakou tu chvíli naznačuje, že to s elektrifikací svých aut myslí smrtelně vážně. Dnes dal jasně najevo, že nezůstává jen u řečí a v San Francisku odhalil dlouho očekávané Audi e-tron. SUV zamíří do prodeje v příštím roce, jako první z dvanácti elektrických aut, jež značka se čtyřmi kruhy ve znaku uvede během příštích sedmi let. Zajímavé přitom je, že druhou novinku máme očekávat již za necelé dva měsíce.
Audi v souvislosti s debutem elektrického SUV uvedlo, že již do Los Angeles přiveze další model, e-tron GT. Název sice může svádět k příbuzenskému vztahu mezi oběma vozy, realita je ale jiná. Aktuálně odhalený e-tron užívá existující platformu MLB určenou primárně pro vozy se spalovacími motory. Chystaná novinka však dostane do vínku zcela novou architekturu vyvíjenou ve spolupráci s Porsche.
Tím však aktivity na poli elektrickém pro koncern nekončí. Kromě debutu Audi e-tron VW odhalil také detaily k další platformě určené pro elektrické vozy. A právě tak je přelomová. Nese označení MEB a v případě Volkswagenu poslouží rodině modelů I.D. První z nich bude hatchback, na jehož odhalení dojde v příštím roce. V ten moment odstartují i předobjednávky, na realizaci dodávek ale dojde až v roce 2020.
Automobilka naznačila, že prvotina bude zpočátku disponovat pouze jedním elektromotorem a tedy pohonem zadních kol. Stát by měla zhruba stejně jako lepší dieselový Golf, tedy něco přes 600 tisíc korun. To je výrazně méně než v případě současné elektrické verze hatchbacku jménem e-Golf, vůči které má Volkswagen I.D. nabídnout i působivější dojezd. Základ přitom počítá s 330 km, dojezd vyšších verzí zatím obestírá tajemství.
VW počítá s tím, že baterie zakomponované v podlaze budou složeny z individuálních modulů, jejichž počet ovlivní dojezd. O dobíjení se postarají rychlodobíjecí stanice, která při výkonu 125 kW zvládne 80procentní kapacitu akumulátorů za 30 minut. Druhou možností bude domácí Wallbox vyžadující 8 hodin. Baterie navíc mají garantovanou kapacitu 70 % i po sedmi letech užívání, poté je můžete vyměnit celé či jen zčásti.
Šéf divize E-Mobility Christian Senger rovněž dodal, že klesající cena baterií povede ke zlepšení dostupnosti elektromobilů. O to se ostatně postará i menší počet komponentů, jimiž bude chystaný Volkswagen I.D. disponovat oproti vozů se spalovacím ústrojím. A aby toho nebylo málo, Němci počítají s tím, že benzinová a dieselová auta budou pozvolna zdražovat, a to kvůli komplexním anti-emisním systémům.
Díky tomu by prý po roce 2020 nemusely být třeba dotace, místo toho si začnou elektromobily obhajovat svou existenci bez politické asistence. Značka doufá, že hned s příchodem nové dekády se jí povede prodat 100 tisíc exemplářů I.D. Již v roce 2021 má ovšem produkce narůst na 1 500 kusů denně, tedy na 550 tisíc ročně. Plán pak počítá s prodejem 1 milionu elektromobilů během roku 2025.
Otázkou samozřejmě zůstává infrastruktura, která je stejně jako cena vozu pro zákazníky stěžejní. VW sice tvrdí, že jen do roku 2020 by po celé Evropě mělo vyrůst 2 400 dobíjecích míst, nicméně jaký vliv to bude mít na elektrické rozvody měst, zatím nikdo nikde nezmínil. A teď nemluvíme jen o Volkswagenu, automobilka na daném cíli pracuje s Fordem, Mercedesem i BMW.
Uvidíme tedy, zda ze zákaznického pohledu bude budoucnost stejně růžová, jakou ji VW aktuálně maluje. Dealery ale taková pozitiva nečekají, neboť dle Sengera poklesne nutnost tak častých návštěv servisů, jako je tomu u aut se spalovacím motorem. Automobilka navíc počítá s tím, že všechny elektromobily budou konstantně napojeny na internet a tedy po vzoru Tesly aktualizovány online.
Lze pak již jen dodat, že výroba koncernových elektrických aut nebude probíhat jen v německých továrnách ve Zwickau, Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu, ale také v Číně a v Severní Americe. Kromě toho se počítá také s Mladou Boleslaví, kde bude od roku 2020 montována produkční verze konceptu Vision E na této platformě. O dva roky později ale má ze stejných linek sjíždět také hatchback s alternativním pohonem.
Volkswagen dnes odhalil podrobnosti týkající se platformy MEB, která bude podepírat desítky koncernových elektromobilů
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda