Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil superkombík pro normální lidi, v něčem dokonce překonává i Audi RS6
7.7.2021 | Petr Prokopec
Po Audi RS6 touží leckdo, je to obraz skoro ideálního spojení rychlosti a praktické využitelnosti auta. Jenže je pekelně drahé, Volkswagen odhalil v principu totéž za zlomek ceny Audi.
Na sklonku loňského roku Volkswagen představil nový Golf R. Jakkoliv se ale jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dočkal oproti předchůdci navýšení výkonu o 20 koní, celou premiéru halila temným stínem tak trochu podivná strategie německé automobilky. Ta se totiž rozhodla zákazníkům nabídnout nejen automatickou převodovku DSG, nýbrž rovněž manuál. S ním je ovšem Golf R k mání pouze ve Spojených státech a Kanadě. Co za tím stojí, nevíme, nicméně by nás nepřekvapilo, kdyby hlavním důvodem byla vyšší papírová spotřeba resp. vyšší emise CO2 „manuální verze”.
Nyní tu máme Golf R Variant, tedy kombi, se kterou se již v zámoří nepočítá. Znamená to, že manuál je zcela mimo hru, to ovšem v tomto případě až tak moc nevadí. Zájem o trojici pedálů je ve spojení s praktickou karoserií minimální, koneckonců s rodinou a almarou na palubě netoužíte po extrémním řezání zatáček, ale pouze po rychlém průjezdu skrze ně. A to vám novinka z Wolfsburgu umožní, do vínku totiž dostala stejných 320 koní a 420 Nm točivého momentu jako hatchback.
S touto silou pod kapotou, zmiňovaným automatem a pohonem všech kol zvládne Golf R Variant zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy, tedy jen o dvě desetiny pomaleji než méně praktický sourozenec. Proto by nás ostatně nepřekvapilo, kdyby se novince začalo přezdívat Audi RS6 Avant pro chudé. Koneckonců první generaci ikonického modelu čtyř kruhů v rámci akcelerace takřka dorovnává, a to přesto, že provedení C5 mělo k dispozici osmiválec, 450 koní a 580 Nm.
Co se týče nejvyšší rychlosti, pak Golf R Variant již stojí s RS6 Avant ve stejné lize. V obou případech je totiž standardně maximem 250 km/h, s příplakovým paketem (zvaným v tomto případě R Performance) pak 270 km/h. Touto rychlostí přitom může Volkswagen převézt ještě více nákladu než Audi, neboť jeho zavazadelník pobere ve standardu 611 litrů a po sklopení sedadel dokonce 1 642 l. RS6 Avant C5 byla oproti tomu spojena s 450, respektive s 1 590 litry.
Je také třeba zmínit, že oproti hatchbacku nabral kombík pouze 79 kilo. Proto musel Volkswagen přepracovat podvozek, který se kromě lehčí nadváhy musí vypořádat i s rozdílným rozložením hmotnosti. Standardem jsou pak 18palcová litá kola, k mání jsou ovšem i devatenáctky, a to jako součást zmiňovaného paketu. Jeho zaškrtnutí vám navíc přinese ještě jízdní režimy Nürburgring a Drift, kdy první je určen pro jízdu na okruhu, zatímco druhý umožňuje ustřelení zádě.
V případě kabiny toho nemáme logicky mnoho co dodat, oproti hatchbacku se změnil pouze prostor nad hlavami zadních pasažérů. Jinak tu ovšem máme tentýž volant se zploštělou spodní částí, modře laděné doplňky či sportovní sedadla. Zmínit tedy už můžeme jen tažnou kapacitu 1 900 kg a příchod do prodeje v polovině srpna. Ceny pak zatím zveřejněny nebyly, oproti hatchbacku, jenž na českém trhu startuje na 1 195 900 Kč, ale můžeme stoprocentně očekávat lehčí nárůst.
Nový VW Golf R Variant lze titulovat jako Audi RS6 Avant pro chudé. S první generací této ikony totiž zvládá držet krok při zrychlení i v rámci maximálky, objemem zavazadelníku ji pak dokonce překonává. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva