VW odhalil víc z nového Passatu, jasné je jeho pojetí, datum premiéry i začátku prodejů

Aktuální provedení německé legendy je s námi už 9 let a dočkáme se přinejmenším jednoho jejího dalšího pokračování. Jasněji nyní máme v tom, co nabídne a kdy přijde, další budoucnost je obestřena tajemstvím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW odhalil víc z nového Passatu, jasné je jeho pojetí, datum premiéry i začátku prodejů

24.3.2023 | Petr Prokopec

VW odhalil víc z nového Passatu, jasné je jeho pojetí, datum premiéry i začátku prodejů

/

Foto: Volkswagen

Aktuální provedení německé legendy je s námi už 9 let a dočkáme se přinejmenším jednoho jejího dalšího pokračování. Jasněji nyní máme v tom, co nabídne a kdy přijde, další budoucnost je obestřena tajemstvím.

Král je mrtev, ať žije král, říká se. Vztáhnout toto sousloví můžeme i na Volkswagen Passat, jehož osmá generace byla představena již v listopadu roku 2014. Do prodeje zamířila o tři měsíce později, a to vůbec naposledy jako sedan i kombík. V případě nástupce totiž Němci hodlají setrvat pouze u praktičtější varianty. Její vývoj svěřili do rukou Čechů, výroba ovšem bude probíhat na Slovensku v Bratislavě. Pokud by tedy na nějaké auto bylo možné nalepit označení „československé“, pak je to kupodivu bude právě VW Passat s interním označením B9.

Krok Volkswagenu je překvapivý, neboť Passat byl dosud ve své třídě lídrem, přičemž Škodě Superb patřilo druhé místo. Šéf německé automobilky Thomas Schäfer nicméně uvedl, že trh s tradičními sedany se v Evropě zmenšil natolik, že vyvíjet pro tento segment nový vůz se již nevyplatí. Nový Passat tedy dorazí jen jako kombík, přičemž zájemce o méně praktické provedení bude muset uspokojit Škoda. Ta ale stejně jako dosud nabídne liftback, ne klasický sedan.

Schäfer mimo to uvedl, že nová generace bude v prodeji od letošního září. To ovšem znamená, že debut je již prakticky za dveřmi. Protože ovšem nebude k mání na americkém trhu, rozhodně nečekáme výstavní debut na autosalonu v New Yorku. Ostatně zájem klesá i o tradiční auto show, Němci tak velmi pravděpodobně uspořádají vlastní akci, která bude více pompézní. Vůbec první Passat byl totiž představen v roce 1973, letos tak tento model slaví své dost možná poslední kulaté jubileum.

Je přitom otázkou, co se bude dít dál. VW ve velké míře tlačí na elektromobilitu, s rodinou ID ale poněkud narazil, a proto hodlá tradiční názvy udržet ve hře i po konci spalovacích motorů. Zatím však záchranné stéblo hodil pouze modelu Golf. Jestli se jej pak dočká i Passat, je zatím ve hvězdách. Jisté však je, že elektrifikace čeká již devátou generaci. Ta totiž dorazí nejen s mild-hybridními jednotkami, ale podle všeho také s novým 1,5litrovým plug-in hybridním ústrojím.

VW také uvedl, že tato motorizace by měla produkovat až 282 koní, stejně jako bude schopna urazit 100 km čistě na elektřinu. Stejnou techniku pak vyfasuje i Superb. Dle Schäfer přitom svěření vývoje obou modelů do rukou Škody jen demonstruje, kterak jednotlivé koncernové značky momentálně spolupracují mnohem více než v minulosti. Přesto si nicméně každá má zachovat jistou nezávislost a vlastní identitu, a to především skrze odlišný design.

Zajímavé je, že stávající Passat Variant můžete stále zadávat do konfigurátoru a objednávat. Ve finále to ovšem není až tak úplně překvapivé, a to s ohledem na změnu továrny. Osmá generace je totiž produkována v Emdenu, který zjevně ještě nebyl úplně konvertován na elektrické centrum značky. V Bratislavě ale nejspíše již pracují na úpravách montážních linek, a to i kvůli Superbu. Dle Schäfera totiž ještě letos neproběhne pouze premiéra, ale dojde rovněž k zahájení prodeje.

Zbývá už jen dodat, že zatímco Passat jako sedan skončil nejen v Evropě, ale také v Americe, v Číně bude k nadále dispozici. Tamní provedení stojící taktéž na platformě MQB, jenž bylo představeno v roce 2019, je ovšem mnohem větším vozem - na délku má 4 908 milimetrů, v rámci rozvoru pak 2 871 mm. Evropskou verzi tak v obou ohledech překonává o zhruba 10 cm. Loni se pak dočkal faceliftu, který hlavně čelní partie učinil mnohem přitažlivějšími.


VW odhalil víc z nového Passatu, jasné je jeho pojetí, datum premiéry i začátku prodejů - 1 - VW Passat Variant GTE 2020 ilustracni foto 01VW odhalil víc z nového Passatu, jasné je jeho pojetí, datum premiéry i začátku prodejů - 2 - VW Passat Variant GTE 2020 ilustracni foto 02VW odhalil víc z nového Passatu, jasné je jeho pojetí, datum premiéry i začátku prodejů - 3 - VW Passat Variant GTE 2020 ilustracni foto 03
Stávající Passat pokračuje už jen jako kombík, přičemž s touto variantou mohou zákazníci počítat také u nástupce. Devátá generace pak nejspíše bude tou vůbec poslední. Foto: Volkswagen

Zdroje: Auto News, Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše