Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes

Volkswagen nemá ve zvyku s facelifty svá auta dramaticky změnit. Současný Passat bude zjevně výjimkou, jak vzhledově, tak zejména technicky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes

12.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen nemá ve zvyku s facelifty svá auta dramaticky změnit. Současný Passat bude zjevně výjimkou, jak vzhledově, tak zejména technicky.

Stávající Volkswagen Passat dorazil na trh v listopadu 2014, a tak není překvapivé, že už se chvíli živě mluví o jeho blížícím se faceliftu. Teď už je jasné, že nejde jen o ničím nepodložená očekávání - testovací prototypy inovovaného provedení byly včera nachytány v akci špionážními fotografy, a tak se můžeme směl podívat do křišťálové koule a sesumírovat, co nás čeká a nemine.

Začneme nutně u vzhledu, který byl výrazně ovlivněn novějšími modely Arteon a Touareg. Passat B8.5 dostane i podle prvních fotek výraznější čelní masku, která bude přímo navazovat na světlomety. Počítá se přitom s technologií LED, což ostatně platí také o koncových lampách. Dále dorazí sportovnější nárazník, stejně jako více chromu. S tímto materiálem lze počítat také u kompletně falešných koncovek výfuku, s těmi ovšem vyrukoval originál před čtyřmi roky. Netřeba tedy nadzdvihávat obočí.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde by leckdo mohl sázet na příchod nové verze digitálního kokpitu Innovision, s jakým se pochlubil Touareg. Stávající architektura Passatu ale není uzpůsobena k zakomponování 15palcového displeje, očekávat jej tedy nejspíše můžeme drobnější změny a Innovision až u nové generace. Nicméně systém nočního vidění by již dorazit měl, třebaže pochopitelně za příplatek.

Největší změny nás ale čekají pod kapotou, kde doslova nezůstane kámen na kameni. V nabídce se již neobjeví 1,4litrový čtyřválec, místo něj lze počítat s jedna-pětkou naladěnou na 130 nebo 150 koní. Tentýž agregát bude rovněž součástí plug-in hybridní verze GTE, stejně jako varianty BlueMotion. Ta se má vzdát 1,6litrového turbodieselu ve prospěch benzinové jednotky a 48voltového elektrického okruhu.

Diesely samozřejmě tak úplně nevymizí, dorazí ale nový čtyřválec 2,0 TDI. Jeho výkon bude vyšponován až na 204 koní, tutéž pohonnou jednotku pak dostane i Golf osmé generace, a to i v nejvýkonnějším provedení. Změn ale může být ještě více.

Mluví se o tom, že by Volkswagen mohl napěchovat pod kapotu přeplňovaný šestiválec, s jakým se počítá pro Arteon R a tím dal znovu za vznik Passatu R. Prostor pro objemnější jednotku pod kapotou je, nicméně je otázkou, zda se VW do této eskapády pustí. Prototyp prý existuje, pokud by ovšem měla vzniknout sériová verze, pak nedorazí hned s faceliftem. Rozhodně bychom se ale nezlobili, kdybychom se jí dočkali - pořádný motor dnes v nabídce Passatu chybí...


Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes - 1 - VW Passat 2019 facelift spy prvni 01Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes - 2 - VW Passat 2019 facelift spy prvni 02
Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes - 3 - VW Passat 2019 facelift spy prvni 03Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes - 4 - VW Passat 2019 facelift spy prvni 04
Faceliftovaný VW Passat počítá hlavně s pozměněnými čelními partiemi, v jejichž případě značka čerpala inspiraci u spřízněného modelu Arteon. Pod kapotou nezůstane z dosavadních motorů jediný

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše